| کد خبر: 142869 |

◄ کاهش روزافزون مراجعه به تاکسی‌های فرودگاه مهرآباد/ تاکسیرانی مهرآباد در حال غرق شدن

یک منبع آگاه در تاکسی‌رانی فرودگاه مهرآباد از کاهش روزافزون مراجعه به تاکسی در این بخش خبر داد.

تین نیوز

یک منبع آگاه در تاکسی‌رانی فرودگاه مهرآباد از کاهش روزافزون مراجعه به تاکسی در این بخش خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، وی اظهار داشت: با ورود شرکت‌های خصوصی به سرویس‌دهی هوشمند و قیمتی که عامه پسند است، مراجعه به تاکسی‌های حاضر در فرودگاه کاهش پیدا کرده است.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، به دریافت تنها یک دوم قیمت اصلی از مسافران توسط رانندگان بخش خصوصی شاغل در تپ‌سی و اسنپ، افزود: به قدری تعداد این خودروها پیرامون فرودگاه مهرآباد افزایش یافته که چنان‌چه چاره‌ای در ارتباط با رقابت با آنها اندیشیده نشود، تاکسی‌ها در این بخش با سکون مواجه خواهند شد.

این منبع آگاه با بیان این مهم که «تنها خودروهای V.I.P در میان تاکسی‌های فرودگاه مهرآباد طرفداران خاص خود را حفظ کرده‌اند»، تصریح کرد: پشنهاد می‌کنم، همکاران ما در تاکسیرانی فرودگاه‌ مهرآباد از 10 درصد افزایش نرخی که شورای شهر برای آنها در نظر گرفته صرف‌نظر کرده و نرخ‌های خود را به بخش خصوصی تا اندازه‌ای نزدیک کنند، زیرا ادامه این کار موجبات رکود در حمل‌ونقل مسافر این فرودگاه را تشدید می‌کند.

به گفته وی، متاسفانه نزد برخی از همکاران این مهم مورد غفلت قرار گرفته که صرف‌نظر کردن از سود اندک، در دراز مدت می‌تواند فوائدی را در برابر رقیب به همراه داشته باشد که نباید به آن کم توجه بود، زیرا رقیبی پا به میدان گذاشته که هر چند غیرقانونی به فعالیت می‌پردازد، اما با ریز بینی توانسته بخش زیادی از بازار  کار ما را به خود تخصیص دهد.

این منبع آگاه که سال‌های زیادی است در تلاش به منظور ارتقاء جایگاه تاکسیرانی در مهرآباد، اقداماتی را نیز به انجام رسانده، گفت: رقیبی که توانسته تا کناردست تاکسیرانی نفوذ کند باید با قدرت تدبیر به عقب رانده شود، اما متاسفانه این خطر  از سوی رانندگان تاکسی مستقر در فرودگاه مهرآباد کم اهمیت جلوه داده شده و جدی گرفته نمی‌شود.

وی با تاکید بر این مهم که کوچک‌ترین تعللی باعث برچیده شدن مجموعه تاکسیرانی از فرودگاه خواهد شد، تصریح کرد: ادامه بی توجهی به آن‌چه در حال رخ دادن در اطراف حمل‌ونقل فرودگاه مهرآباد است، باعث خارج شدن این بخش قانونی از گردونه رقابت از سوی عده‌ای است که قانون فعالیت آنها را تایید نمی‌کند.

این منبع آگاه در بخش دیگری از سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، افزود: بسیاری از تاکسی‌های حاضر در ناوگان تاکسیرانی با تمام خطراتی که در نزدیکی خود حس می‌کنند حتی، درصدد برآوردن بخشی از خواسته‌های مسافران خود ازجمله، ارتقاء ایمنی، نظافت و وسایل رفاهی بر نمی‌آیند، حال چگونه می‌توان از مسافر انتظارداشت علیرغم کاهش آپشن‌ها راضی به پرداخت قیمت بالا باشد.

وی تنها راه خلاصی از حضور بخش خصوصی ارائه دهنده خدمات هوشمند حمل مسافر را، دادن خدمات بهتر و دریافت قیمت مناسبت‌تر از دید مسافران دانست و گفت: متاسفانه برخی رانندگان به این نکته مهم توجه ندارند که تاکسیرانی فرودگاه مهرآباد در حال غرق شدن است، که این امر مطلوب نظر شرکت‌هایی است که کار آنها غیر قانونی است.

این مقام آگاه در مورد راه علاج این مشکل، تصریح کرد: راه علاج عدم اعمال نرخ مصوب شورای شهر و توجه به خواست مسافرانی است که هنوز تاکسیرانان را امین خود در حمل‌ونقل شهری می‌دانند و لذا نباید به اعتمادی که سال‌ها عمر صرف کسب آن شده است، بی اعتنا بود و به راحتی از کنار آن گذشت.

وی یادآور شد: قطعا نمی‌توان مقابل ارائه بهتر خدمات شهری ایستاد، اما می‌توان با استفاده از خرد جمعی به درک و شعور بالای مردم احترام گذاشت و خواست آنها را درباره خدمات در نظر گرفت، چرا که مردم می‌گویند در صورت دریافت خدمات خوب از مراجع قابل اعتماد حاضر به پرداخت بهای آن هستند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.