| کد خبر: 138442 |

کارشناسان دریایی برای مقابله با حملات سایبری گرد هم می آیند

محافظت از سیستم های فناوری اطلاعات و امنیت سایبری موضوع اصلی نمایشگاه فراساحل دریایی و قایق های کاری خاورمیانه اعلام شد.

تین نیوز

محافظت از سیستم های فناوری اطلاعات و امنیت سایبری موضوع اصلی نمایشگاه فراساحل دریایی و قایق های کاری خاورمیانه اعلام شد.

 
به گزارش گروه بین الملل مانا، کانون اصلی گفتگو در دومین نمایشگاه «تجارت دریایی فراساحل و قایق های کاری خاورمیانه موسوم به (SOMWME) که در مرکز نمایشگاه های ملی دبی و در تاریخ های 25 تا 27 ماه سپتامبر سال جاری میلادی برگزار می می شود، پیرامون محافظت از سیستم های IT و حملات سایبری خواهد بود.
 
بر اساس این گزارش، تمرکز بر سیستم های IT در دریا به دنبال حملات اخیر جهانی که شرکت ها از آن با نام WannyCry یاد کرده اند بیمارستان‌های انگلیس را آلوده کرده است و بزرگترین شرکت مخابراتی تلفنی اسپانیا به نام تلفنیکا هدف این ویروس قرار گرفته است. در مجموع 200 هزار دستگاه کامپیوتر در 150 کشور مورد حملۀ سایبری قرار گرفته اند. افزون بر آن حمله سایبری به خطوط هوایی بریتانیا موجب قطعی برق شد و بیش از 100 پرواز آخر هفته را لغو کرد و 500 میلیون پوند به شرکت مادر موسوم به گروه بین المللی خطوط هوایی بریتانیا (IAG) خسارت زد.
 
بر همین اساس، معاون ارشد شرکت خدمات ایمنی و امنیتی که در حوزۀ ماهوارۀ تلفن همراه فعال است، سخنرانی کلیدی را با عنوان «امنیت سایبری: حفاظت از صنعت» ارائه خواهد داد و به ارزیابی عوامل خطرآمیز جدید روزافزون که با صنعت کشتیرانی در ارتباط است و وظیفۀ نقش آفرینان این صنعت در مقابله با تهدیدات حملات سایبری می پردازد.
 
وی در این باره گفت: هک، باج افزارها و قطعی سیستم برق برای صنعت کشتیرانی به ویژه از زمان ظهور پدیده ای به نام اینترنت اشیا (IoT) و شناورهای هوشمند به یک نگرانی تبدیل شده است. این خطرات به موجب رشد سریع در شبکه های اشیا فیزیکی که از طریق اینترنت دسترسی به آنها ممکن است، افزایش یافته است.
 
این گزارش ضمن اشاره به نتیجۀ یک تحلیل جهانی در سال 2016 میلادی که از سوی موسسۀ Ponemon انجام شده بود، ادامه داد: در این بررسی داده های جمع آوری شده از 383 شرکت در 12 کشور بررسی شد و میانگین هزینه های دسترسی غیر مجاز به اطلاعات (Data Breach) چهار میلیون دلار برآورد شد که رشد 29 درصدی از سال 2013 میلادی را نشان داد. میانگین هزینۀ به ازای هر رکورد دزدیده یا گم شده 158 دلار برابر با 15 درصد افزایش در مقایسه با 2013 میلادی اعلام شد. در مجموع، تعداد حوادث امنیتی گزارش شده در سال 2015 میلادی در مقایسه با 2014، 63 درصد افزایش یافت.
 
مدیر گروه بازاریابی سیترید، Emma Howell، در این باره گفت: طی هفته ها و ماه های اخیر، شاهد حملات سایبری و باج افزارها و بحران IT به سازمان ها بودیم که تاثیری جدی بر روی سیستم های و هزینه های تجاری سنگینی را بر دوش آنها گذاشت. نیاز صنعت کشتیرانی برای مقابله با وضعیت امینتی حاضر بیش از پیش است. از این رو، پذیرای تصمیمات جدید و گفتگوی رهبران صنعت بر سر مسائل حیاتی هستیم. 
 
اما، بحران امنیتی زمانی پیچیده تر می شود که تامین کنندگان بیمه نیز باید شکاف های موجود در سیاست های خود را پر کنند چرا که ادامۀ این روند شرکت های کشتیرانی را در معرض ریسک بالاتری قرار می دهد که با ضررهای مالی سنگینی روبه رو خواهند شد.
 
در همین خصوص، Howell، گفت: بیشتر سیاست های بیمه ای مادۀ خسارت های مالی و اختلال تجاری ناشی از حملات سایبری را دربرنمی گیرند و این امر شرکت های کشتیرانی و کشتی داران را در معرض خطرات وسیع تری قرار میدهد. 
 
شایان ذکر است در این نمایشگاه، به موضوعاتی از قبیل پوشش تکنولوژی های روبه رشد مانند تعمیر و نگهداری خودکار، طراحی و توسعه نسل جدید شناورهای ویژه فراساحل پرداخته خواهد شد. شناورهای کارآمد و سبز نیز از دیگر محورهای گفتگو است.

 

منبع: سايت خبری مانا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.