| کد خبر: 138116 |

◄ طرح نصب درب‌های جداکننده در مترو بالاخره تصویب شد

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از تصویب طرح نصب درب‌های جداکننده در برخی ایستگاه‌ها خبر داد.

تین نیوز
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران از تصویب طرح نصب درب‌های جداکننده در برخی ایستگاه‌ها خبر داد.
 
به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد سالاری با اشاره به مطلب فوق، اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی شهر تهران پس از بررسی با نصب درب‌های جدا کننده به طور آزمایشی در خط فرودگاه مهرآباد تهران موافقت کردند.
 
وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری با تاکید بر این مهم که جلسات مشترکی با شرکت‌های تامین کننده این درب‌ها از سوی مسئولان مترو تهران، برگزار شده است، گفت: استفاده از درب‌های جدا کننده یا T.P.S، در هریک از کشورهای دارای حمل‌ونقل متروئی دارای تعریفی است و در ایران به منظور حفظ ایمنی مسافران به‌کار گرفته خواهد شد.

سالاری اشاره‌ای هم داشت به قیمت گزاف درب‌های جدا کننده و افزود: به علت قیمت بالای درب‌های حائل یا جداکننده تنها می‌‌توان در برخی ایستگاه‌هایی که مطالعات آنها را مشخص کرده است نصب  شوند و به نظر می‌رسد تعداد آنها به 11 ایستگاه رسیده باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این مطلب که «هزینه نصب درب‌های جداکننده در هر ایستگاه 10میلیارد تومان است که بودجه سنگینی را بر شهرداری تحمیل می‌کند»، تصریح کرد: ضرورت استفاده از این درب‌ها در برخی ایستگاه‌های مترو و حفظ جان مسافران از جمله مواردی است که نمایندگان مردم در پارلمان شهری به منظور تصویب این طرح در نظر گرفتند.

سالاری در پایان سخنان خود با ابراز امیدواری به منظور دست یافتن به حمل‌ونقل ایمن، خاطرنشان کرد: در فاز نخست این درب‌ها در تعدادی از ایستگاه‌‌های پرتردد نصب خواهند شد و برهمین اساس 11 ایستگاه خاص که دارای شرایط تعریف شده هستند، شناسایی و در صورت انعقاد قرار داد با سازندگان از سوی مسئولان مترو، ابن درب‌ها پس از تحویل به ایستگاه‌ها منتقل و توسط متخصصان ایرانی نصب شده و به بهره‌برداری می‌رسند.

به گزاررش تین‌نیوز، پائیز سال گذشته بود که در جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طرح یک فوریت نصب درهای بازشو محافظ سکوی مترو در ایستگاه‌های پرازدحام مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت با یک فوریت ان موافقت شد اما، به هر دلیلی تصویب نهائی آن تا روزهای گذشته به تاخیر افتاد که باید آن‌را به فال نیک گرفت، زیرا با صورت گرفتن  این‌کار از بروز برخی اتفاقات ناخوشایند در مترو جلوگیری شده و کسی از این رهگذر آسیب نخواهد دید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.