| کد خبر: 137906 |

◄ امضای سه سند همکاری بین راه‌آهن ایران و راه‌آهن دولتی ایتالیا

شرکت‌های راه‌آهن ایران و ایتالیا سه سند همکاری در زمینه آموزش و سرمایه‌گذاری امضا کردند. براساس این اسناد، مقرر شده است که در سند اول، علاوه‌بر تأمین ناوگان سریع‌السیر ریلی توسط شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا، احداث خط 125 کیلومتری قطار سریع‌السیر بین قم- اراک نیز در دستور کار قرار گیرد.

تین نیوز

شرکت‌های راه‌آهن ایران و ایتالیا سه سند همکاری در زمینه آموزش و سرمایه‌گذاری امضا کردند. براساس این اسناد، مقرر شده است که در سند اول، علاوه‌ بر تأمین ناوگان سریع‌السیر ریلی توسط شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا، احداث خط 125 کیلومتری قطار سریع‌السیر بین قم- اراک نیز در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز براساس این تفاهمنامه که به امضای سعید محمدزاده، مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و "رناتوما زونچینی" مدیرعامل شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا رسیده، مقرر شده است که در سند اول، علاوه‌بر تأمین ناوگان سریع‌السیر ریلی توسط این شرکت راه‌آهن دولتی ایتالیا، احداث خط 125 کیلومتری قطار سریع‌السیر بین قم- اراک نیز در دستور کار قرار گیرد.

دومین سند همکاری ریلی بین دو کشور، امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین راه‌آهن ایران، راه‌آهن ایتالیا و دانشگاه علم و صنعت (دانشکده راه‌آهن) برای ایجاد همکاری‌های آموزشی و علمی است و سومین سند همکاری نیز قرارداد همکاری‌های علمی و آموزشی بین دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه ایتالیا به‌منظور انتقال دانش حمل‌ونقل ریلی روزآمد است. مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران پس از امضای این سه سند اظهار داشت: خوشبختانه همکاری‌های خود را با امضای این سه سند با راه‌آهن ایتالیا آغاز کرده‌ایم و امیدواریم در آینده گام‌های مثبتی در این زمینه برداریم.

محمدزاده افزود: در پنج سال آینده ایران به توسعه شبکه حمل‌ونقل ریلی خود بسیار توجه خواهد داشت. همانطور که رییس‌جمهور محترم‌مان نیز در برنامه‌های خود توسعه چهار محور را که یکی از آنها توسعه حمل‌ونقل ریلی است در نظر گرفته‌اند. دولت و مجلس برای توسعه شبکه ریلی اهمیت خاصی قائلند که جهت‌گیری برنامه پنج‌ساله ششم نیز، برمبنای توسعه حمل‌ونقل ریلی است. مدیرعامل راه‌آهن افزود: در چهار سال گذشته حدود دو هزار و 500 کیلومتر خطوط دوم و سوم در حاشیه خط آهن‌های کشور در دست اجرا قرار گرفته است و انتظار داریم امسال 800 کیلومتر آن به بهره‌برداری برسد. دولت یازدهم یک تا 1.5 میلیارد دلار در بخش حمل‌ونقل ریلی سرمایه‌گذاری کرده و شورای اقتصاد نیز موافق کرده است که 7.5 میلیارد دلار از محل صرفه‌جویی‌های مصرف سوخت، به این حوزه اختصاص دهد.

رناتوما زونچینی نیز از ایجاد یک فصل نوین همکاری میان راه‌آهن ایران و ایتالیا سخن گفت و بر همکاری کامل دولت ایتالیا و فن‌سالاران دو کشور تاکید کرد. ما تلاش می‌کنیم این پروژه را در سریع‌ترین زمان ممکن به انجام برسانیم چراکه مخصوصا در زمان پسابرجام زمینه همکاری بین دو کشور همواره وجود داشته است. شش ماه آینده قطعا مهم است و ما امیدواریم همکاری‌های لازم میان دو کشور صورت بگیرد.

رییس دانشگاه علم و صنعت نیز از ایجاد همکاری بین دو کشور در جهت انتقال تکنولوژی در زمینه حمل‌ونقل ریلی ابراز خرسندی کرد و این نوع همکاری‌ها را در جهت ایجاد یک چشم‌انداز موفق برای آینده صنعت ریلی و جامعه دانشگاهی  کشور دانست. 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.