| کد خبر: 134647 |

تخلف رایج صرافی‌ها باید اطلاع رسانی شود

رئیس اسبق بانک مرکزی بر لزوم حفظ اطلاعات شخصی صرافی‌ها از سوی بانک مرکزی تاکید کرد و گفت:تخلفات رایج تعداد زیادی از صرافی‌ها باید به اطلاع مردم برسد.

تین نیوز

رئیس اسبق بانک مرکزی بر لزوم حفظ اطلاعات شخصی صرافی‌ها از سوی بانک مرکزی تاکید کرد و گفت:تخلفات رایج تعداد زیادی از صرافی‌ها باید به اطلاع مردم برسد.

 
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ طهماسب مظاهری در مصاحبه با رادیو اقتصاد با اشاره به لزوم نظارت بانک مرکزی بر موسسات پولی و بانکی از جمله صرافی‌ها اظهار کرد: بهترین و کارا‌ترین نظارت انتخاب مدیرانی شایسته است تا با حضور افراد درستکار اقدامات به صورت حرفه‌ای انجام شود.
 

وی دریافت گزارش‌های عملکردی به صورت برخط توسط بانک مرکزی را از دیگر ابزار‌های نظارتی بر صرافی‌ها برشمرد و افزود: این سیستم باید در صرافی‌ها ایجاد تا اطلاعات به بانک مرکزی منتقل شود و در این صورت کار‌ها روی هم انباشته نخواهد شد.
 

مظاهری با بیان اینکه با نظارت مستمر می‌توان جلوی بسیاری از تخلفات را در مراحل اولیه گرفت، ادامه داد: در این صورت سایر صرافی‌ها نیز در جریان کار قرار می‌گیرند و مطلع خواهند شد نظارت بانک مرکزی قوی و برخورد با متخلفان جدی است.
 

این کارشناس حوزه بانکی ایجاد همت والا در بانک مرکزی و پشتیبانی دولت و نیروی انتظامی را متذکر شد و افزود: بانک مرکزی قوانین لازم برای نظارت مستمر و دریافت اطلاعات از دفاتر بانک ها، موسسات اعتباری و صرافی‌ها در اختیار دارد.
 

مظاهری با بیان اینکه بانک مرکزی ابزار لازم برای برخورد با تخلفات را دارا است، تصریح کرد: گاهی برخی تخلفات با جرایم کوچک قابل حل و فصل است، اما تخلفات بزرگ با لغو پروانه رو به رو می‌شود؛ بنابراین بانک مرکز باید نظارت تدریجی داشته باشد تا با تخلفاتی انبوه رو به رو نگردد.
 

وی لزوم حفظ اطلاعات شخصی صرافی‌ها از سوی بانک مرکزی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: قوه قضاییه و نیروی انتظامی از جزئیات اطلاع دارند و نیازی به افشای پرونده تک تک این صرافی‌ها نیست، اما تخلفات رایج تعداد زیادی از صرافی‌ها باید به اطلاع مردم برسد.
 

مظاهری گفت: از این پس مدیران صرافی‌ها چنین تخلفاتی را تکرار نخواهند کرد و وقتی مردم از چنین روندی کسب اطلاع نمایند، از فعالیت با آن صرافی اجتناب خواهند کرد؛ چراکه اکثر مردم نیز متمایل به فعالیتی سالم و صادقانه و بدون خطا هستند.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.