| کد خبر: 134533 |

کاهش۸۰ کیلومتری مسیر اردبیل به تهران با تکمیل جاده کلور به درام

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تکمیل جاده کلور به درام در شهرستان خلخال شاهد کاهش ۸۰ کیلومتری در مسیر جاده‌ای اردبیل به تهران خواهیم بود.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: با تکمیل جاده کلور به درام در شهرستان خلخال شاهد کاهش ۸۰ کیلومتری در مسیر جاده‌ای اردبیل به تهران خواهیم بود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محبوب حیدری صبح امروز در نشست با مسئولان راه و شهرسازی شهرستان خلخال اظهار داشت: از مجموع 16 کیلومتر عملیات بهسازی و بازیافت سرد محور خلخال به اسالم و خلخال به پونل چهار کیلومتر به اتمام رسیده و 6 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی 45 درصد در حال اجرا است که مابقی در سال 97 به پایان می‌رسد.

 

وی گفت: از 52 کیلومتر کل پروژه عملیات راهسازی جاده توریستی محور شال به ماجولان 22 کیلومتر از طول مسیر در حوزه استحفاظی استان اردبیل و مابقی در حوزه استان گیلان است که در حال حاضر هفت کیلومتر از طول مسیر آماده آسفالت بوده و مابقی در حال اجرای عملیات احداث و بهسازی است.

 

حیدری تصریح کرد: با تکمیل محور شال به ماجولان با کاهش طول و زمان سفر سبب برقراری ارتباط مناسب و تامین دسترسی مطلوب شده و سرعت و ایمنی حمل و نقل کالا و مسافر افزایش یافته و سبب افزایش قدرت تولید, توزیع بیشتر سرمایه به بخش‌های کشاورزی و صنعتی و رشد اقتصادی و اجتماعی و علمی منطقه می‌شود.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به مسیر جاده کلور به درام افزود: 30 کیلومتر از طول مسیر جاده کلور به درام در حوزه راه و شهرسازی استان اردبیل قرار گرفته  و 20 کیلومتر آن در در حوزه راه و شهرسازی استان زنجان است.

 

وی بیان کرد: جاده کلور به درام از جاده‌های بسیار زیبا، ایمن و بدون کولاک و برف کشور در حاشیه رود قزل‌اوزن است که با تکمیل و بهره‌برداری از این جاده شاهد کاهش 80 کیلومتری در مسیر جاده‌ای اردبیل به تهران خواهیم بود.

 

حیدری افزود: از اهداف اجرای این پروژه می‌توان به کاهش طول سفر با مرکز کشور، ارتباط سریع استان اردبیل با استان‌های همجوار و مرکز کشور  کاهش سوخت، ارتباط سریع استان‌های غرب کشور با استان‌های شمال کشور اشاره کرد و از اثرات این طرح با کاهش تصادفات جاده‌ای در طول این مسیر در زمینه شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی، توریستی و صنعتی استان و حمل کالاهای ترانزیتی و محصولات کشاورزی و عبور مسافران تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.