| کد خبر: 132617 |

خواب‌آلودگی رانندگان، عاملی در بروز تصادفات جاده‌ای

فرمانده پلیس‌راه استان زنجان گفت: از رانندگان درخواست می‌شود به هنگام کم‌خوابی در پارکینگ‌های حاشیه جاده توقف و استراحت کنند.

تین نیوز

فرمانده پلیس‌راه استان زنجان گفت: از رانندگان درخواست می‌شود به هنگام کم‌خوابی در پارکینگ‌های حاشیه جاده توقف و استراحت کنند.

 

به گزارش ایسنا، سرهنگ علی‌اصغر شیرمحمدی اظهار کرد: متاسفانه سرعت غیرمجاز در بسیاری از موارد باعث بروز حوادث دلخراشی می‌شود که جبران آن امکان‌پذیر نیست.

 

وی ورودی شهرهای استان را بیشترین مکان تصادفات عنوان کرد و گفت: خستگی رانندگان باعث بروز سوانح رانندگی می‌شود.

 

این مسئول با تاکید بر رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، خاطرنشان کرد: رعایت مواردی که پلیس اعلام می‌کند تا حد زیادی باعث کاهش آمار تصادفات می‌شود و رانندگان باید به این نکته توجه داشته باشند که بی‌احتیاطی پشیمانی به بار می‌آورد.

 

وی با بیان اینکه بیشتر تصادفات به دلیل خواب‌آلودگی راننده است که این آمار نگران‌کننده است، تصریح کرد: راهکارهایی باید در مدت زمان کوتاه پیش‌بینی شود، البته طبق تفاهم‌نامه‌های منعقد شده نصب شیارها، سکوها و چراغ‌های «ال‌ای‌دی» در حال انجام است، ولی این اقدامات مانند مسکن به صورت مقطعی عمل می‌کند.

 

این مسئول با اشاره به اینکه به ازای هر ساعت رانندگی باید 15 دقیقه استراحت کرد و لازم است در اطراف جاده جاذبه‌هایی برای توقف ایجاد شود تا با استراحت رانندگان در کنار این جاذبه‌ها میزان تصادفات کاهش یابد، خاطرنشان‌ کرد: در بحث خواب‌آلودگی راننده‌ها نیز برای کاهش تلفات باید تدابیری مانند نصب لغزاننده‌ها اندیشیده شود تا از تلفات موجود کاسته شود.

 

شیرمحمدی یادآور شد: شناسایی چند نقطه مناسب، تامین روشنایی، استفاده از سازه‌های موقت، استقرار سرویس بهداشتی و واحدهای امدادی به ‌صورت فوری در نقاطی از جاده‌ها، از اقداماتی است که می‌توان انجام داد تا رانندگان به این بهانه در مسیر توقف کرده و استراحت کنند.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.