| کد خبر: 132044 |

رئیس جمهور :

بندرعباس از طریق راه‌آهن آستارا به اروپا متصل می‌شود

تین نیوز

رئیس جمهور گفت: به زودی طرح راه آهن آستارا به جمهوری آذربایجان و اتصال آن به اروپا آغاز خواهد شد.


به گزارش خبرگزاری صداوسیما، آقای روحانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری جمهوری آذربایجان که پرسید شما همیشه اهمیت زیادی به روابط ایران و جمهوری آذربایجان داده اید، در 4 سال پیش رو چه برنامه ای برای گسترش روابط با جمهوری آذربایجان به ویژه در بخش حمل و نقل دارید؟ افزود: آذربایجان همسایه بسیار خوب ماست ما روابط بسیار خوبی از آغاز استقلال این کشور با هم داشتیم به ویژه در دولت یازدهم همفکری و همکاری بسیار خوبی با رئیس جمهوری آذربایجان آقای علی اف داشتیم.

رئیس جمهور با اشاره به سفرهای متعدد مقامات آذربایجانی به ایران و بالعکس افزود: آقای علی اف به ایران آمد و من هم به باکو رفتم، ما روابطمان را از روابط دوجانبه به سطح بالاتر حتی روابط سه جانبه میان ایران، آذربایجان و کشورهای دیگر بردیم مانند جلسه مشترک روسای جمهور ایران، آذربایجان و روسیه و جلسه بعدی آن در تهران برگزار خواهد شد.

آقای  روحانی گفت: در بخش حمل و نقل طرح بسیار مهمی وجود دارد که با اجرای آن راه آهن ما از طریق آستارا به آذربایجان وصل خواهد شد و پس از آن به روسیه، گرجستان و کشورهای اروپایی، در این مسیر از رشت به آستارا این پروسه به صورت مشترک درحال اجراست یعنی بخشی از سرمایه گذاری به عهده آذربایجان و بخشی هم به عهده ماست.

رئیس جمهور افزود: ان شاءالله کلنگ این طرح به زودی زده خواهد شد، مقدمات آن در بخش سرمایه گذاری و تملک اراضی درحال اجراست.

آقای روحانی گفت: اتصال این خط بسیار مهم است یعنی از طریق آذربایجان، بندرعباس به مسکو به اروپا و گرجستان وصل خواهد شد و روابط ما با آذربایجان روابط راهبردی خواهد بود.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.