| کد خبر: 130628 |

◄ کشور را به وعده ندهیم

تین نیوز

وبلاگ مجید بابایی- چند هفته‌ای است کشور در تلاطم یک انتخاب است, پر از وعده و وعید, پر از شعار, مناظره, تبلیغات, توهین, افترا, چند هفته ای است مردم مانده اند که کدام وعده نان و آب بیشتری دارد, چند هفته ای است که همه چیز داشته غیر از برنامه, غیر از حرف حساب, غیر از چهار تا عدد و رقم دنیا پسند, انتخاب دوازدهم تا اینجا صرفا ژستی عوام فریبانه بیش نبوده, به این جملات توجه کنیم: پنج میلیون شغل ایجاد می کنم, یارانه را سه برابر می کنم, به بیکاران کارانه می دهم, دیگر یخچالی خالی نخواهد بود, 4 درصد دارا در مقابل 96 درصد هیچی ندار, در این بین هرکه دروغش شاخدارتر باشد انگار حرفش حساب و کتاب دار تر است... 

 البته در این بین دولت موجود که تکلیفش مشخص است. عملکردش پیش چشم میلیون ها ایرانی است. نقاط مثبت بسیار دارد, البته که ضعف ها هم جدی است. برجام کشور را از فرو رفت در باتلاق خودساخته استادان بهم ریختگی و آشفتگی نجات داد. در سطح روابط بین الملل ایران بازگشت سربلندی به دهکده جهانی داشت. تولید و صادرات نفت افزایشی چشمگیر داشت و درآمد نفت بجای واریز به جیب دلالان و کاسبان تحریم به حساب های رسمی ایران سرازیر شد.

 

تورم افسارگسیخته تا 40 درصد سال 91 به زیر 10 درصد کنترل گردید. رشد منفی 6 درصد اقتصادی به مثبت 7 درصد رسید. در حوزه سلامت اقدامات خوبی انجام گردید. البته کشور در برون رفت از افتضاح مدیریت و معجزه هزاره سوم رکود جدی را تجربه می کند, طبیعی است که خراب کردن آسان است و ساختن دهه ها به طول می انجامد, وضعیت بخش های صنعتی چندان رضایت بخش نیست, محیط کسب و کار آنچنان که باید فعال و پویا نیست. این دولت چهار سال صرف ایجاد آرامش در محیط بین المللی و محیط کسب و کار داخلی کرده است و میوه چینی از این بذر کاشته شده در پیش است. انتظار رشد اقتصادی بالای 5 درصد در سالهای پیش رو و برنامه ششم توسعه دور از ذهن نیست. با وجود دولتی معتدل, بی حاشیه و برخوردار از تیم مدیریتی صاحب ایده و برنامه در اکثر حوزه ها بایستی انتظار بهبود شرائط اقتصادی را در چهار سال آینده داشته باشیم. تداوم رشد اقتصادی کشور می تواند متضمن تولید اشتغال و تحرک بیشتر در فضای کسب و کار باشد. آرامش در تعاملات بین المللی بویژه با کشورهای همسایه و دوری از تحرکات بدون پشتوانه دیپلماتیک می تواند رشد اقتصادی را محقق نماید. کشور برای تحرک بخشی به صنعت و ایجاد اشتغال مولد شدیدا نیازمند افزایش سرمایه گذاری مستقیم خارجی است که فقط در سایه ایجاد آرامش و امنیت, بهبود تعاملات بین المللی و پرهیز از ماجراجویی های بین المللی و منطقه ای محقق می شود. اینها همه حاصل دولتی است که مردم در سال 92 انتخاب کردند و الحق در بحرانی ترین دوران کشور که بوی جنگ و ویرانی از هر سو به مشام می رسید بهترین انتخاب ممکن بود. 

 حالا آنکه برای سومین بار از مردم "نه" خواهد گرفت. هی دروغ ببافد، اصلا خودش را قدیس و پاکدست ترین مدیر تاریخ ایران بداند, به مدیریت جهادی تهران ویران کن و پلاسکو خراب کن خود ببالد، وعده های پوچ، بی برنامه و عوام فریبانه بدهد...

مردم ایران فریب این ژست های دروغین را نخواهند خورد, بیست و نهم اردیبهشت ایران به خرد و تعقل رای می دهد تا پرچم ماجراجویی و دشمنی با دنیا همچنان پائین باشد. 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.