| کد خبر: 130096 |

سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس:

نقاط پرتصادف و پرتگاهی اقلید حذف و اصلاح می شوند

تین نیوز

طی نشستی با حضور مهندس علیرضا سیاهپور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس، سرهنگ احمدی فرمانده پلیس راه شمال استان، سید حسین افضلی نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ، صالح مشتاقی لار فرماندار اقلید و مسوولین مرتبط  در راستای تحلیل راه های اقلید ، علل تصادفات اخیر ، ممنوعیت تردد حمل و نقل عمومی از برخی محورهای شهرستان بحث و تبادل نظر شد.

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان فارس، سیاهپور ضمن تشریح کارشناسی راه های فارس گفت: راهداری در استان فارس مسیر صعودی پیشرفت را سپری می کند و امسال نسبت به سال گذشته کاهش بیش از 18درصدی تلفات جاده ای در فروردین را شاهد بودیم و تلاش و رسالت راهداری به حداقل رساندن تلفات جاده ای است.

 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ضمن اشاره به تعامل بسیار مناسب با پلیس راه استان افزود: راهداری در بسیاری از شهرستان ها در اولویت قرار گرفته تا فعالیت های حذف و اصلاح نقاط دارای تصادف، افزایش تابلوهای علایم جاده ای ، آشکارسازی و ایمن سازی در نقاط مورد نیاز با سرعت بیشتری صورت پذیرد.

 

سیاهپور ضمن اشاره به علل ممنوعیت تردد حمل و نقل عمومی در برخی محورهای اقلید تأکید کرد: شرط لغو ممنوعیت افزایش تابلوهای علایم جاده ای ، حذف و اصلاح نقاط پرتگاهی و پرتصادف است.

 

وی با ذکر مطلب فوق از اعزام یه تیم کارشناسی کامل، جهت بررسی مسیرهای دارای ممنوعیت تردد و انجام عملیات ضربتی رفع و اصلاح نقاط پرتگاهی و دارای تصادف خبر داد.

 

فرماندار اقلید در این نشست ، ضمن اشاره به خشکسالی سال های اخیر تصریح کرد: چشم امید مردم شهرستان اقلید به توسعه گردشگری است و توسعه گردشگری نیازمند توسعه راه ها و حمل و نقل جاده ای می باشد.

 

مشتاقی لار گفت: از این رو شهرستان اقلید نیازمند بودجه ای مناسب جهت اصلاح بسیاری از راه ها و توسعه پایدار صنعت گردشگری در این منطقه است.

 

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی ضمن تأکید بر مطلوب بودن خدمات وزارت راه و شهرسازی اضافه کرد: تمامی امور باید در جهت رضایت خدا و خدمت به مردم باشد.

 

افضلی گفت: اتمام پروژه های راه آهن و آزادراه مشکلات راه های اقلید را حل می کند اما این برنامه بلند مدت و در شرایط فعلی شهرستان اقلید نیاز به برنامه کوتاه مدتی دارد که با اصلاح راه ها، افزایش دوربین ها و گشت های پلیس راه ، در زمان کوتاه، مشکلات مردم اقلید مرتفع گردد.

 

سرهنگ احمدی فرمانده پلیس راه شمال استان با تأکید بر قرار داشتن فارس در رتبه اول کشور در زمینه تلفات جاده ای گفت: فارس بیشترین طول راه ها در کشور را داراست و از شرایط خاصی همچون کریدور بودن میان شمال و جنوب کشور ، پتانسیل های گردشگری ، صنعتی و کشاورزی برخوردار است که تصادفات زیادی را به فارس تحمیل می نماید.

 

احمدی با اشاره به اولویت اصلی پلیس راه مبنی بر جلوگیری از تلفات و تصادفات افزود: ممنوعیت تردد در برخی محورهای اقلید برای ایمنی و نجات جان مردم گرفته شده است و تا زمان ایمن سازی و رفع نقاط دارای استعداد تصادف و تأییدیه کمیسیون ایمنی راه ها این ممنوعیت لغو نخواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.