| کد خبر: 129966 |

توسعه خطوط فرعی با هدف افزایش سهم بار ریلی

تین نیوز

اولین طرح جامع توسعه خطوط فرعی با هدف افزایش سهم بار ریلی در کشور انجام شد. مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن با اعلام این خبر گفت: اتصال کامل شبکه ریلی به مراکز و چشمه‌های بار هدف اصلی راه‌آهن در برنامه ششم توسعه است

 

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران؛ سیدمرتضی علی‌احمدی با بیان اینکه تجاری‌سازی در ساختار سازمانی در تحقق افزایش حمل بار ریلی از رویکردهای مهم راه‌آهن به شمار می‌آید، گفت: تمرکز بر توسعه زیرساخت‌های خطوط فرعی و اتصال مراکز مهم اقتصادی در دستور کار هیات مدیره شرکت و مدیران راه‌آهن قرار گرفته است.

 

وی گفت: اتصال کامل شبکه ریلی به مراکز مهم اقتصادی، موجب افزایش حجم بار و کاهش هزینه‌های حمل و ایجاد فضای رقابتی در تعرفه ریلی می‌شود.

 

مدیرکل بازرگانی و بازاریابی داخلی راه‌آهن عنوان کرد: اتصال شبکه ریلی به مراکز عمده تولید و چشمه‌های بار در جهت تحقق برنامه سال ۹۶ (حمل ۵۷ میلیون تنی بار داخلی)، جذب بار بیشتر و کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل ترکیبی از اهمیت خاصی برخوردار است.

 

احمدی به تشکیل اولین جلسه برای احداث خطوط فرعی با حضور معاون فنی و زیربنایی، مدیران کل خط و سازه‌های فنی، دفتر مهندسی و نظارت ناوگان به راه‌آهن قم اشاره کرد و گفت: در این جلسه نسبت به اعلام خطوط فرعی به طول ۱۳۷ کیلومتر که منجر به حمل ۲۰ میلیون تن بار خواهد شد، برنامه‌ریزی شد.

 

وی اضافه کرد: مجموع خطوط فرعی با دستیابی به بازارهای پرحجم محمولات ریلی می‌توانند بار بیشتری را به نقاط مختلف کشور حمل کنند.

 

جلسه اداره کل بازرگانی و بازاریابی داخلی با حضور نمایندگان اداره خط و سازه‌های فنی، ادارات کل مناطق به منظور پایش برنامه زمان‌بندی احداث خطوط فرعی به صورت مستمر برگزار می‌شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.