| کد خبر: 128017 |

اعمال ضوابط جدید ساخت‌وساز در پهنه‌های گسلی تهران

تین‌نیوز|  رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تهیه نقشه پهنه‌های گسلی شهر تهران و به تصویب رسیدن آن در شورای‌عالی شهرسازی و معماری را گامی اساسی برای اعمال ضوابط جدید ساخت‌وساز در محدوده‌های دارای خطر بالای زلزله دانست که پس از ۱۰سال تلاش میدانی و مطالعاتی سال گذشته تحقق یافت.

 

به گزارش همشهری آنلاین، نقشه گسل‌های شهر تهران پیش از این در مقیاسی مناسب برای اجرای طرح‌های شهرسازی نبود. بنابراین طرح «تدقیق نقشه پهنه‌های گسلی شهر تهران» از سال 84 براساس طرح جامع شهر تهران آغاز شد و با تصویب آن در شورای‌عالی شهرسازی، ضوابط جدید ساخت ساختمان در پهنه‌های گسلی شهر تهران اعمال می‌شود. به همین‌خاطر احمدصادقی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در نشست عمومی با کارکنان این سازمان این موفقیت را ارزشمند و تجربه‌ای موفق خواند.

 

همچنین در بخش دیگری از جلسه به تدوین نقشه راه کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران اشاره و تأکید شد که با توجه به سابقه وقوع سیلاب‌های خسارات بار در سالیان دور و اخیر در محدوده و گستره شهر تهران، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تدوین طرح جامعی جهت کاهش خطرپذیری سیلاب را در دستور کار خود قرار داده است.

 

تدوین این طرح با همکاری نهادهای ذیربط و برگزاری جلسات هم‌اندیشی با 13سازمان مسئول در مدیریت سیلاب پایتخت در معاونت پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان انجام شده و با مطالعه بخش‌های مختلف شامل تبیین مبانی و مفاهیم، بررسی تجارب و تحلیل استراتژیک وضعیت موجود مدیریت سیلاب، تدوین راهبردها و برنامه عملیاتی کاهش خطرپذیری سیلاب شهر تهران در سازمان خاتمه یافت.

 

خروجی نهایی این مطالعه تدوین نقشه‌راه کاهش خطرپذیری سیلاب در شهر تهران از طریق مشارکت نهادها و سازمان‌های مسئول است که پس از تأیید در کمیسیون هماهنگی توافقنامه همکاری مشترک شهرداری تهران و وزارت نیرو برای تصویب به شورای شهر تهران ارسال خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.