| کد خبر: 127847 |

قائم مقام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

◄ تکمیل سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا

تین‌نیوز| قائم مقام مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از تکمیل سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا در این مجموعه خبر داد.

 

حسین شهیدزاده با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا حاصل یک کار چند ساله است که اطلاعات آن با پایگاه‌های جهانی مطابقت دارد.

 

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، تصریح کرد: سامانه پیش‌بینی الودگی هوا پس از سه سال برنامه‌ریزی  فعال شده است به‌گونه‌ای که در طول یک سال اخیر شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در حال صحت سنجی این سامانه با این سامانه بود و لذا، می‌توان از این پس به  پیش‌بینی آلودگی در روزهای آینده به صورت تخصصی پرداخت.

 

شهیدزاده با بیان این نکته که «ضرورت وجود چنین سامانه‌ای در کلان‌شهر تهران احساس می‌شد»، افزود: این سامانه می‌تواند تا سه روز بعد، میزان آلودگی هوا را پیش‌بینی کند اما با توجه به نوپا بودن این اقدام، پیش بینی روز بعد از دقت بالاتری نزد این سامانه برخوردار است.

 

وی هدف از مدل­‌سازی و پیش‌بینی آلودگی هوا  را محاسبه غلظت آلاینده­‌های موجود در جو براساس عواملی از جمله تولید و انتشار آلودگی از منابع آلاینده موجود در شهر و شرایط و وضعیت هواشناسی چون میدان باد دانست و یادآور شد: امروزه مدل‌­های پیش‌­بینی آلودگی هوا با توجه به امکانات بسیاری که در زمینه مطالعه پراکنش آلاینده­‌ها وجود دارد، اطلاع رسانی درباره آلودگی هوا و تصمیم‌­گیری و سیاست‌­گذاری آلودگی هوا را در اختیار کاربران قرار می­‌دهد.

 

قائم مقام مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران با تاکید بر این‌که  پیش بینی میزان آلایندگی هوا برای اولین بار است که در سطح کشور صورت اجرا به خود می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اطلاعات سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا منبعث از اطلاعات پایگاه‌های جهانی است که روز به روز پیشرفت در ان بیش از گذشته خواهد بود.

 

شهیدزاده تاکید کرد: پیشرفت سامانه پیش‌بینی آلودگی هوا عملیاتی شده و در حال افزایش توان آن هستیم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.