| کد خبر: 127674 |

◄ معرفی برترین خودروهای 2017

تین‌نیوز| برترین خودروهای جهان در کلاس‌های مختلف در نمایشگاه نیویورک معرفی شدند. نکته جالب این دوره رقابت برترین خودرو سال، برتری یک برند انگلیسی پس از 14 سال در بین برترین‌های جهان است که به لطف محبوبیت اولین شاسی بلند جگوار نسیب انگلیسی‌ها شده است.

 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، برندگان امسال در 5 بخش مختلف رقابت کردند. برترین خودرو شهری، لوکس، عملکرد، خودرو سبز و طراحی خودرو 5 دسته‌ای بود که برترین‌های جهان در این بخش‌ها انتخاب شدند.

این انتخاب با رای 75 روزنامه‌نگار خودرویی از 23 کشور دنیا انجام شده است.

برترین خودرو سال جهان در این رأی‌گیری جگوار F-Pace انتخاب شد. این خودرو اولین SUV جگوار است. قابلیت‌های دینامیکی، جذابیت ظاهری و دلنشین بودن این خودرو سبب شد تا بیشترین رأی روزنامه‌نگاران داور را به خود اختصاص دهد. دو رقیب دیگر در رأی گیری نهایی این بخش آئودی Q5 و Volkswagen Tiguan بودند.

BMW i3 با وجود اینکه 3 سال است به بازار ارائه شده است، همچنان جذاب‌ترین و محبوب‌ترین خودرو برای مشتریان این کلاس خودرویی است. طراحی داخلی و خارجی کارا و جذاب به همراه موتور الکتریکی این خودرو را برترین خودرو شهری سال 2017 کرده است. این خودرو در حال حاضر با هر بار شارژ 195 مایل را می‌پیماید. رقبای سرسخت i3 در بخش نهایی این رأی‌گیری سیتروئن C3 و سوزوکی Ignis بودند.

برترین خودرو لوکس هم باز خودرویی از سرزمین ژرمن‌هاست. بنز E-Class در طول مدتی که تولید شده است همیشه از محبوب‌ترین خودرهای دنیا بوده است. امسال نیز پس از 7 سال مجدداً بنز با کلاس E توانست جایگاه برترین خودرو لوکس جهان را از آن خود کند. E-Class در دور نهایی این انتخاب توانست رقیب اصلی خود یعنی BMW سری5 و خودرو محبوب ولوو S90 را مقلوب کند.

برترین خودرو از نظر عملکرد هم یک آلمانی دیگر است. پورشه امسال با ارائه Boxster 718 بسیاری از چشم‌ها را به سوی خود گرداند. برتری‌های فنی و دینامیکی این مدل پورشه کافی بود برای اینکه هیأت داوران به برتری Boxster 718 در این بخش رأی بدهند. این بار پنجم است که پورشه این جایزه را به دست می‌آورد. باکستر در یک رقابت نفس‌گیر توانست دو رقیب بزرگ‌تر خود یعنی آئودی R8 اسپایدر و مک‌لارن 570S را شکست دهد.

جایگاه برترین خودرو سبز جهان را هم به تویوتا تعلق گرفت. تویوتا پریوس پرایم توانست تمامی رقبای برقی و هیدروژنی خود را شکست دهد و به عنوان برترین خودرو سبز جهان انتخاب شود. در مورد این خودرو و دلایل برتری این مدل بر رقبایش پیش از این خبر کاملی در همین سایت کار شده است. رقبای اصلی این خودرو در دور نهایی شورولت مدل X و شورولت بولت بودند.

برترین جایزه بخش طراحی هم به برترین خودرو سال رسید. جگوار F-Pace واقعاً امسال نظر بسیاری از اعضای هیأت داوران را به سوی خود جلب کرده بود. طراحی اسپرت، جذاب و انگلیسی این خودرو واقعاً این خودرو را در نمایشگاه نیویورک به یک ستاره تبدیل کرده بود. رقبای اصلی جگوار در طراحی مرسدس بنز S-Class و تویوتا C-HR بودند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.