| کد خبر: 12686 |

◄ تصویب " دهه ایمنی راه ها " از امسال؛ ۱۶ تا ۲۵ آبان

تین نیوز | كارگروه امور اجتماعی ، آموزش و فرهنگ ایمنی راه ها مصوب كرد که از این پس، 16 تا 25 آبان هر سال به عنوان دهه ایمنی راه ها با اجرای برنامه های متنوع به منظور ایجاد عزم ملی برای كاهش تلفات رانندگی معرفی می شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت راه و شهرسازی، كارگروه امور اجتماعی، آموزش و فرهنگ ایمنی راه ها امروز یكشنبه در ساختمان شهید دادمان تشكیل جلسه و راهكارهای اجتماعی ارتقای ایمنی راه ها را مورد كنكاش قرار داد.

در این كارگروه سعید معیدفر مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی به عنوان مسئول این كار گروه اظهار كرد: دهه ایمنی راه ها به مدت 10 روز به منظور توجه جدی تر و اطلاع رسانی درخصوص ضرورت ارتقای ایمنی تردد مد نظر قرار دارد و روزدهم این دهه مصادف با 25 آبان ماه روز یادمان قربانیان جاده ای خواهد بود.
بنابر این گزارش معاون راه روستایی وزیر راه وشهرسازی در این كارگروه بیان داشت: بخش قابل توجهی از تلفات برون شهری سوانح رانندگی مربوط به موتور سواران و عابران است كه به نظر می رسد در راه های روستایی با مشاركت سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت كشور، ‌بیمه و سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای می توان در كارگروه اجتماعی اقدامات كم هزینه و زودبازده را مصوب كرد.

سید حسین میرشفیع تصریح كرد: در حال حاضر از 28 میلیون وسیله نقلیه موجود در كشور تنها 16 میلیون وسیله نقلیه دارای بیمه شخص ثالث است كه می توان با پوشش بیمه ای برای مابقی وسایل، عوارض تصادفات را كاهش داد و به نظر می رسد در مناطق روستایی پوشش بیمه ای شخص ثالث وسایل نقلیه كمتری وجود دارد.

همچنین در این جلسه، اعضا اظهار كردند كه مساله فرهنگ شهرنشینی،‌ بی سوادی و ‌میزان مسافرت در تلفات رانندگی موثر است و عوامل دیگری در كشور ما از جمله اهمیت ندادن به حفاظت از كودك در وسیله نقلیه،‌ رانندگی جوانان با نظارت خانواده ها و مساله سالمندی و عدم تطابق حواس در رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

همچنین تقابل جنسیتی در رانندگی،‌ گره خوردن اعتبار اجتماعی با نوع خودرو و شكل گیری صفت های اجتماعی غلط در جامعه، وجود تابلوهای خواندنی به جای دیدنی در جاده ها و نیاز به هویت بخشی اقشار مختلف جامعه در ارتقای ایمنی تردد از موارد دیگر طرح شده به منظور پیدا كردن راهكارافزایش ایمنی تردد بیان شد.

بنابراین گزارش در جلسه كارگروه اجتماعی، آموزشی و فرهنگ ایمنی راه ها با تاكید بر نقش خانواده ها و بانوان و مدیریت هوشمند جاده ها در ارتقای ایمنی اعلام شد كه سالیانه كشور 18 هزار میلیارد تومان از سوانح رانندگی خسارت می بیند كه معادل میزان تولید ناخالص داخلی كشور است ولی هنوز توجه به ایمنی تردد به دغدغه مردم و مسئولان تبدیل نشده است.

در این جلسه عنوان شد كه عمده علت كاهش تلفات از سال 85 از 28 هزار كشته تا سال 92 كه به حدود 18 هزار نفر رسیده است مربوط به مسائل فنی بوده است و در حال حاضر كاهش جدی تر تلفات رانندگی ضرورت پرداختن به مسائل اجتماعی در حوزه افزایش ایمنی را جدی تر می كند.

در پایان این جلسه مشاور اجتماعی وزیر راه و شهرسازی بیان كرد: چهار كارگروه فرعی درخصوص برنامه های دهه ایمنی راه ها برنامه های خود را اعلام كنند و توجه به برنامه های ایمنی راه ها با توجه به آغاز سفرهای تابستانی مورد توجه قرار گیرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بنده خدا 0 0

    به جای هفته؛ دهه؛ سده؛ موانع و مشکلات را رفع و نقاط حادثه خیز را حذف کنید!!!