| کد خبر: 112397 |

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز:

◄ قصه پر غصه و تکراری زمستان تهران / تشدید برخورد دوباره و دوباره

تین‌نیوز| تجربه نشان داده در چند سال اخیر کاهش آلاینده‌ها با طرح‌های مقطعی شدنی نیست و باید و باید یک برنامه کلی و مدیریت شده برای این‌کار در نظر گرفته شود، مبحثی که بسیار در خصوص آن سخن گفته شده و می‌شود.
 

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، در پی افزایش غلظت آلاینده‌ها با کاهش دمای هوا در تهران، بازهم خبرها حاکی از تشدید برخورد با خودروهای آلاینده و متوقف کردن موتورهایی است که دود زیادی تولید می‌کنند اما، همه روزه شاهد هستیم که این‌گونه خودروها برای عدم برخورد با پلیس به منظور جلوگیری از ادامه مسیر، پیش از شروع طرح ترافیک به محدوده وارد شده و پس آن نیز اقدام به خروج می‌کنند.

با احتساب ورود و خروج تعداد زیادی از این قبیل خودروها پیش و پس از آغاز طرح، به‌طورقطع تغییر چندانی در تشدید و یا عدم برخورد قاطع با تعداد کمی از خودروها که به هر دلیلی پس از شروع ساعت طرح ترافیک و یا زوج و فرد به این محدوده وارد می‌شوند، تاثیر زیادی بر این موضوع نخواهد داشت.

براساس گزارش، مدیریت جدید پلیس راهور تهران بزرگ در سخنان اخیر خود نسبت به تشدید دوباره و دوباره برخورد با خودرو و موتورسیکلت‌های آلاینده و فاقد برگه معاینه‌فنی، خبر داده و گفته که با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در تهران در اواسط هفته، پلیس راهور تهران در ادامه طرح برخورد با خودروهای فاقد برگه معاینه فنی، طرح تشدید برخورد با این دسته وسایل نقلیه را در تمام معابر پایتخت به اجرا گذاشته است که امید می‌رود در نوع خود تاثیر گذار باشد.

 عددها برای شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در سطح استان تهران این روزها حکایت از پایین آمدن کیفیت هوا برای گروه‌های حساس، کودکان، بیماران قلبی و ریوی و سالمندان دارد و این افراد باید از تردد در سطح شهر خودداری کنند اما، آیا کودکان به دلیل کارمند بودن بیشتر اولیاء آنها و سالخوردگان به علت نیاز به رسیدگی به امور خود و یا مراجعه به مراکز درمانی ممکن خواهد بود؟

این آلوده شدن کیفیت هوا برای گروه‌های حساس در حالی است که عدد شاخص‌های ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شهر ری نشان می‌دهد که کیفیت هوا برای تمامی افراد به مرز هشدار رسیده که ناگزیر از تردد در شهر هستند، شهری که حتی پرندگان آن هم، اقدام به کوچ کرده‌اند چرا که آنها ناچار به تحمل شرایط این شهر نیستند.

افزایش ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون، پدیده وارونگی دما و آلوده شدن کیفیت هوا حتی با تعطیل بودن مراکز اداری و مدارس هم ادامه دار می‌شود چرا که دارندگان خودرو برای لحظه‌ای هم راضی به جدا شدن از دلبندشان نیستند و گمان می‌کنند دوری از خودرو و استفاده از حمل‌ونقل عمومی شان جایگاه آنها را به خطر می‌اندازد و شاید نبود خودرو باعث حرکت جسمی آنها شود!

آلودگی هوای مستمر و یازده‌روزه در آبان و تکرار ان با چند روز کمتر در آذرماه به‌دلیل ورود سامانه بارشی به نیمه شمالی کشور کاهش یافته بود اما دوباره این آلودگی‌ها تهران را در بر گرفته است و به‌گفته کارشناسان سازمان هواشناسی در ساعت‌های آتی نیز در صورت تغییر نیافتن شرایط ادامه خواهد داشت و ریه‌های مردم تهران «حق» استراحت ندارند و محکوم به تنفس و وارد کردن ذرات کوچک‌تر از دو و نیم میکرون هستند.

هر چند تجهیزات کنترل هوشمند شهر نسبت به انجام وظیفه خود به خوبی اقدام می‌کنند و به لطف آنها تعداد پلیس‌هائی که در برخی اوقات جان خود را بر سر این موضوع از دست می‌دهند کاهش پیدا می‌کند اما، به نظر می‌رسد وقت آن رسیده تا مدیران و بزرگان این حوزه لازم است به این مهم در سطح خیابان‌ها رسیدگی کرده و در اطراف میزهای بزرگ در جستجوی راهکار برای این مهم نباشند چرا که تصمیمات پشت میز تا به امروز دردی از مردمی که هر روزه ناگزیر از تنفس در این هوا هستند درمان نکرده و به‌طور حتم نخواهد کرد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، باید در انتها پرسید آیا جریمه 50 هزار تومانی مانع محکمی در برابر ورود خودروهایی خواهد بود که در برابر جان خود هم اساس مسئولیت نمی‌کنند چه رسد به پولی که این روزها با حذف «صفر»، ارزش خود را نیز بیش از پیش از دست خواهد داد؟
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.