| کد خبر: 112363 |

رئیس واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران:

◄ مهلت دوازده روزه برای ثبت‌نام آرم طرح ترافیک / معاینه‌فنی شرط فروش آرم طرح ترافیک

تین‌نیوز| رئیس واحد صدور آرم سازمان ترافیک شهرداری تهران از شرط داشتن معاینه‌فنی در خرید آرم طرح ترافیک خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، مصطفی قنبرنژاد در اشاره به این موضوع که ثبت‌نام آرم طرح ترافیک در سال آینده با اندکی تغییر و لزوم داشتن برگه معاینه‌فنی صورت خواهد گرفت، اظهار داشت: در سال جاری پس از ورود به سامانه ثبت‌نام، ابتدا باید متقاضی با ارائه نام کاربری و ارائه شماره تلفن و آدرس ایمیل خود نسبت به دریافت نام و کد کاربری اقدام کرده و پس از آن با خارج شدن از سامانه بار دیگر وارد سامانه ثبت‌نام  طرح ترافیک سالانه شده و نسبت به این کار اقدام کند.

وی در ادامه سخنان خود در گفت‌وگو با این شبکه خبری، افزود: با تائید نهائی اطلاعات داده شده به دیتای ثبت احوال فرد می‌تواند نسبت به ادامه ثبت‌نام خود به منظور خرید آرم طرح ترافیک اقدام کرده و برگه نهائی را دریافت کند.

قنبرنژاد با تاکید بر این‌که سایت نام نویسی طرح ترافیک سال 96 از روز پنج‌شنبه 18 آذر 95 فعال شده است، تصریح کرد: متقاضیان توجه داشته باشند تمامی ثبت‌نام‌ها باید تنها و تنها از طریق سایت شهرداری تهران صورت بگیرد.

وی با تاکید بر پایان مهلت ثبت‌نام آرم طرح ترافیک تا آخر آذرماه سال جاری، ابراز داشت: متقاضیان توجه داشته باشند برای ثبت‌نام درخواست طرح ترافیک، برگه پرداخت عوارض و داشتن برگه مجاز معاینه‌فنی معتبر ضروری است.

به گفته قنبرنژاد، تمامی فرایند ثبت نام و گزینش واجدین شرایط آرم طرح ترافیک به صورت الکترونیکی است که در سامانه شهرداری تهران اینترنتی انجام می‌شود، و شهروندان باید از مراجعه حضور به دفتر صدور آرم طرح ترافیک به‌طور قطع خودداری کنند.

وی شرایط ثبت‌نام  را با اندکی تغییر عنوان کرد و گفت: سازمان‌ها، جانبازان، خبرنگاران و افراد دارای شرایط خاص هم مانند دیگر شهروندان می‌توانند نسبت به ثبت درخواست خود در سامانه اینترنتی شهرداری تهران اقدام کنند و خودروهای پلاک عمومی نیز به همین منوال باید به ثبت‌نام خود مبادرت کنند.

قنبرنژاد در ادامه با اشاره به تغییرات صورت گرفته در فرایند ثبت‌نام بر روی سایت شهرداری تهران گفت: در سال جاری پس از ورود به سامانه ثبت‌نام، ابتدا باید متقاضی با ارائه نام کاربری و ارائه شماره تلفن و آدرس ایمیل خود نسبت به دریافت نام و کد کاربری اقدام کرده و پس از آن با خارج شدن از سامانه، بار دیگر وارد سامانه ثبت‌نام  طرح ترافیک سالانه شده و نسبت به این کار اقدام کند.

رئیس مرکز صدور آرم طرح ترافیک پرداخت عوارض و ‌داشتن معاینه‌فنی معتبر را از الزامات ثبت‌نام اینترنتی آرم‌های طرح ترافیک سال 96 دانست و گفت: متقاضیان توجه داشته باشند که در وقت ثبت‌نام در سامانه ورود شماره گواهی معاینه‌فنی در سامانه از موارد ضروری است و متقاضیان باید پیش از تمام شدن مهلت ثبت‌نام نسبت به اخذ برگه مجاز معاینه‌فنی خودروی خود اقدام کنند.

قنبرنژاد با اشاره به این‌که اجرایی شدن این سامانه، امکان مدیریت ترافیک را تسهیل می‌کند، افزود: این طرح علاوه بر ایجاد امکان برنامه ریزی برای شهروندان، کاهش هزینه ها را نیز به همراه خواهد داشت زیرا، روزهای کاری در سامانه تعریف شده که متقاضیان می‌توانند با تعیین روزهایی که در محدوده طرح ترافیک تردد نخواهند داشت را حذف کرده و با این‌کار هزینه کمتری برای تردد در محدوده طرح ترافیک بپردازند. 

وی با اشاره به این مهم که تمامی بودجه حاصل از فروش سالانه، هفتگی و روزانه مجوز ورود به محدوده طرح به بهبود ترافیک تهران اختصاص پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: از سال گذشته I.D کارت جایگزین برچسب شده که به منزله کارت چند منظوره برای تردد در محدوده طرح ترافیک مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس مرکز صدور آرم طرح ترافیک در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در راستای ترویج استفاده از خودروهای فاقد آلودگی و کاهش میزان آلاینده‌ها در سال 96 نیز مانند سال جاری خودروهای دارای تکنولوژی هیبرید وبرقی از خرید آرم طرح ترافیک برای حضور در محدوده طرح ترافیک معاف هستند و این اقدام در جهت تشویق و ترغیب شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک و در راستای سیاست‌های زیست محیطی شهرداری انجام می‌شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.