| کد خبر: 109346 |

◄ بهینه‌سازی سایت سوخت‌گیری راه‌آهن مشهد

تین‌نیوز|

مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: پروژه بهینه‌سازی و توسعه سایت سوخت‌گیری ایستگاه راه‌آهن مشهد به‌منظور بهینه‌سازی فرآیند حمل، نگهداری و توزیع سوخت، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، افزایش کیفیت سوخت توزیع شده و کاهش زمان سوخت‌گیری در دو فاز طراحی و اجرایی شده است.

به گزارش تین‌نیوز؛ محمدهادی ضیایی مهر در این باره افزود: فاز اول این پروژه با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال شامل لایروبی و بهینه‌سازی مخازن ۱.۵ میلیون لیتر، نصب تجهیزات اندازه‌گیری، بهینه‌سازی لوله‌های رابط، نصب دستگاه فیلتراسیون، پاکسازی محوطه‌های آلوده به سوخت، نصب تجهیزات سوخت‌گیری ترنست و بهینه‌سازی و اصلاح جایگاه سوخت‌گیری لکوموتیو ایستگاه مشهد انجام و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل راه‌آهن خراسان در رابطه با فاز دوم این پروژه گفت: فاز دوم این پروژه با اعتبار ۱۴۲ میلیارد ریال و به‌منظور توسعه و جابجایی محل ذخیره و تأسیسات سایت سوخت‌گیری شامل ساخت سایت جدید با ۴ مخزن با ظرفیت ۲.۸ میلیون لیتر گازوئیل و تجهیزات آتش‌نشانی و تلمبه‌خانه مرکزی مجهز به جدیدترین و ایمن‌ترین تجهیزات استاندارد اعلام و اطفا حریق است.

وی خاطرنشان کرد: فاز دوم این پروژه دارای پیشرفت ۳۰ درصدی بوده و پیش‌بینی می‌شود در مهرماه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

آغاز به کار سیستم علائم الکتریکی در ایستگاه راه‌آهن عطار
محمدهادی ضیایی مهر در خصوص آغاز به کار سیستم علائم الکتریکی ایستگاه راه‌آهن عطار گفت: با توجه به احداث مسجد، خط ۵ و علائمی بودن ایستگاه عطار، این ایستگاه نیازمند تغییرات جدید در سیستم علائم الکتریکی بود به‌طوری‌که بتوان از خط ۵ نیز به‌صورت علائمی بهره‌برداری کرد.

وی افزود: برآورد اولیه بر اساس فهرست بهاء خاص علائم الکتریکی برای اجرای این پروژه، ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال پیش‌بینی‌شده بود که با توجه به توان فنی مهندسی لازم در اداره کل خراسان و همچنین لزوم کاهش زمان اعمال این تغییرات، مقرر شد طراحی مجدد و اعمال تغییرات موردنیاز توسط کارشناسان علائم الکتریکی این اداره کل انجام شود که مبلغ نهایی هزینه شده به ۴۲۰ میلیون ریال کاهش یافت.

بر اساس اخبار روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیرکل راه‌آهن خراسان در پایان از طراحی و اعمال تغییر با توجه به تغییر توپولوژی خطوط و سوزن‌بندی‌ها در نقشه‌های علائمی، برآورد و درخواست تجهیزات موردنیاز، نصب تجهیزات و اعمال طراحی‌ها در مدارهای مربوطه، نظارت بر نحوه صحیح اعمال تغییرات، تست و در سرویس موقت قرار دادن ایستگاه و قرار گرفتن سیستم علائم الکتریکی به‌عنوان مراحل و عوامل اصلی برای اجرای این پروژه عنوان کرد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.