| کد خبر: 10627 |

انضباط شهری کردستان، منوط به محول کردن ماموریت های جدید به این استان مرزی است

تین نیوز |  معاون شهر سازی و معماری وزیر راه و شهر سازی گفت: انتظار می رود با برنامه ریزی های مناسب و محول کردن ماموریت های جدید به این استان مرزی بسترهای انضباط شهری فراهم شود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی کردستان، پیروزحناچی ظهار داشت: در حال حاضر در استان کردستان شهرهای سقز، بانه، مریوان و سنندج به دلیل ضعیف شدن کنترل حاکمیتی انضباط شهری دست خوش تغییر شده است.

معاون شهر سازی و معماری وزیر راه و شهر سازی افزود: هدف از این سفر به استان مرزی برگرداندن انضباط شهری به داخل شهرها و تغییر ماموریت و به تبع آن تدوین و بازنگری طرح جامع است.

حناچی افزود: در حریم شهری باید کنترل و برنامه ریزی به گونه ای باشد که آجری روی آجر ساخته نشود و در داخل شهر با توجه به نیاز مردم و دادن تسهیلات بستر ساخت و سازهای قانونی و متناسب با انظباط شهری فراهم شود.

وی بيان کرد: در اجرای انضباط شهری، شهرداری نیازمند هیچ گونه تفیض اختیار نیست و باید با قدرت بر حاشیه شهر تسلط داشته باشد تا بسترهای توسعه و انظباط شهری فراهم شود.

معاون شهر سازی و معماری وزیر راه و شهر سازی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات روستاهای نزدیک شهر، اشاره کرد و یادآور شد: باید روستاهای نزدیک شهری تحت کنترل شهر قرار گیرند تا از روند توسعه بي رويه آنها و حاشیه نشینی جلوگیری شود.

حناچی ادامه داد: برای جلوگیری از حاشیه نشینی در شهرها در سال 84 طرح کنترل روستایی نزدیک شهری به مجلس داده شد که نمایندگان وقت آن را رد کردند و این اتفاقی که امروز کشور با آن دسته و پنجه نرم می کند از جمله تبعات تصویب نشدن این طرح بود.

وی گفت: مردم و مسئولان در صورت کم کاری در ممانعت از افزایش حاشیه نشینی با مشکلاتی از جمله کمبود اعتبارات، عدم رفع نیازهای اولیه شهری و توسعه شهری روبه رو می شوند که این امر اصلا خوشایند نیست.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.