| کد خبر: 90137 |

کشتی سازان اروپایی گوی سبقت را ربودند

تین نیوز | کشتی سازان اروپا در سه ماهۀ نخست سال 2016 میلادی در مقایسه با همتایان خود در آسیا بیش از 50 درصدِ سفارشهای ساخت جهانی را در دفتر خود ثبت کردند.


کشتی سازیهای اروپا از مجموع 6.5 میلیارد دلار آمریکا در بازار کشتی سازی دنیا بیش از 50 درصدِ سفارشات به ارزش 3.7 میلیارد دلار آمریکا را در مقایسه با همتایان آسیایی در سه ماهۀ نخست سال جاری میلادی به خود اختصاص دادند.

یاردهای کشتی سازی آلمان شاهد رشد خوبی در میزان دریافت سفارشات در سه ماهۀ نخست 2016 میلادی بودند و یارد Meyer Wreft سفارش ساخت چهار فروند شناور را از سوی خطوط Saga Cruises و Disney Cruise Line لندن دریافت کرد. اصلی ترین یارد کشتی سازی ایتالیا نیز، Fincantieri، در حال حاضر چهار فروند شناوری را که پیش از این در دفتر سفارشات خود ثبت کرده بود به خط کروز Carnival مکزیک تحویل می دهد.

همچنین، این کشتی سازی اخیراً سفارش ساخت چهار فروند شناور کروز دیگر را از سوی خطوط ایتالیا- آسیا Costa Asia برای به آب انداختن در چین در دفتر خود ثبت کرد و یک فروند دیگر برای خطوط کروز P&O استرالیا و Princess Cruises آلاسکا خواهد ساخت.

علاوه بر آن، در پایان ماه مارس هلدینگ خط کروز نروژ قراردادی به موجب ساخت یک فروند شناور برای افزودن به مجموعۀ Seven Seas Explorer با کشتی سازی ایتالیا امضا کرد.

از سوی دیگر روند صعودی و روبه رشد سفارشات در سه ماهۀ دوم سال جاری میلادی نیز ادامه خواهد داشت به طوریکه در آغاز ماه جاری، گروه Malaysian Genting ساخت ده فروند شناور کروز را به سه کشتی سازی آلمان به نام Wismar، Warnemünde و Stralsund به ارزش 3.93 میلیارد دلار سفارش دادند.

لازم به ذکر است، شرایط بازار کشتی سازیِ جهان به طور قابل توجهی با افت شدید در میزان سفارشات در مقایسه با سال 2015 میلادی همراه بود. کرۀ جنوبی به عنوان یکی از کشورهای پیشتاز در این بین، 30 درصد از سفارشات به ارزش 80 میلیارد دلار آمریکا را در سال گذشته به خود اختصاص داد. اما روند نزولی در صنعت دریانوردی جهان در سال 2016 میلادی مالکان را وادار ساخت تا به عنوان روشی برای کاهش هزینه ها به سفارش شناورها نیندیشند. در نتیجه، در سه ماهۀ نخست سال جاری میلادی کشتی سازی های کره تنها شش درصد از حجم کلی سفارشات را در دفتر خود ثبت کردند.

سه کشتی سازی بزرگ و بنامِ کرۀ جنوبی، صنایع سنگین هیوندا، دوو و سامسونگ ضرری بالغ بر 6.7 میلیارد دلار آمریکا را در دفتر مالی خود در سه ماهۀ نخست 2016 میلادی ثبت کردند.

ناگفته نماند، ضررهای سنگین ثبت شدۀ سه یارد کشتی سازی کرۀ جنوبی موجب شد تا آنان برای جبران این خسارت نیروهای خود را تعدیل کنند و دارای هایشان را بفروشند.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.