یحیی پور:
◄ هزینه هر سفر با مترو بیش از دوهزار وچهارصد تومان است
تیننیوز| معاون منابع انسانی شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: این شرکت طی سالهای اخیر بدون افزایش پرسنل و با پرداخت میانگین حقوق معمول شرکتهای تخصصی، توانسته به رکورد جابجایی مسافر دست یابد.
به گزارش تیننیوز به نقل از روابطعمومی شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه یحییپور معاون منابع انسانی این شرکت، اظهار داشت: مترو تهران در حال حاضر هشت هزار و چهارصد نفر نیروی رسمی دارد که عمدتاً در بخش صف و واحدهای عملیاتی مشغول خدمت هستند و با وجود آن که در تعداد خطوط، طول خطوط، تعداد ایستگاهها، تعداد قطارها و فاصله گذر حرکت آنها افزایش چشمگیری داشته، در سالهای اخیر موفق شده بدون کمترین افزایش نیروی انسانی (از سال 92 به بعد)، رکورد جابجایی روزانه بیش از سه میلیون مسافر را از آن خود کند.
وی افزود: نیروهای موجود را از طریق آموزش برای خدمت در خطوط جدید آماده کردهایم و با ادغام واحدها، چابکسازی مناسبی در شرکت انجام دادهایم.
یحییپور در خصوص وضعیت حقوق و دستمزد کارکنان شرکت بهرهبرداری مترو تهران ضمن تاکید بر این که ماهیت این شرکت، شرکت تخصصی خدمات حملونقلی است، اظهار داشت: طرح طبقه بندی مشاغل با نظارت و تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اجرا درآمده و بر اساس آن میانگین ناخالص حقوق و دستمزد کارکنان 43 میلیون و 75 هزار و 528 ریال و میانگین خالص به ازای هر پرسنل 30 میلیون و 513 هزار و 268 ریال است. البته تعداد بسیار کمی از پرسنل شرکت هم هستند که برمبنای تجربه و تخصص و توانمندی شغلیشان، حقوقهای بالاتری دریافت میکنند. اگرچه مانند هر واحد تخصصی دیگر، ما هم وظیفه داریم
نیروهای متخصص شرکت را که سرمایههای انسانی کشور هستند، حفظ کنیم اما تعداد این دسته از کارکنان کمتر از یک درصد پرسنل شرکت بهرهبرداری مترو تهران است.
وی تصریح کرد: تمام این پرداختیها به صورت ماهانه صورت گرفته و اسناد و مدارک آنها موجود است.
معاون منابع انسانی در این گفتوگو به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی برخی کارکنان شرکت بهرهبرداری مترو اشاره کرد و یادآور شد: برخی کارکنان شرکت در کنار انجام فعالیتهای تخصصی خود به فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی از قبیل حضور در بسیج، جلسات قرائت قرآن، تدریس در دانشگاه، مداحی اهل بیت عصمت و طهارت (س)، ورزش در سطوح قهرمانی و غیره هم میپردازند. البته این فعالیتها در کنار وظایف شغلی و تخصصی آنان انجام میشود و هیچ اختلالی در آن ایجاد نمیکند. به گفته یحییپور، این نوع فعالیتهای فوق برنامه بنا بر اقتضای ماهیت فعالیتهای مترو تهران به عنوان
یک شهر زیرزمینی، انجام میگیرد.
وی با یادآوری این که اغلب بازدیدکنندگان خارجی اذعان دارند مترو تهران جزو تمیزترین متروهای دنیاست، گفت: ما در همین عمر کوتاه دوسه دهه مترو تهران در رقابت با متروهای سابقهدار جهان توانستهایم رکوردهای خوبی را بهدست آوریم و در برخی پیشرفتها جزو ده مترو اول دنیا شویم. همه این اتفاقات خوب به رغم شرایط سخت کشور و تحریمهای ظالمانه شکل گرفت و ما با اتکا به توانمندی و تعهد نیروی انسانی خودمان تلاش کردیم در کمیت و کیفیت خدماترسانی به مردم اختلالی ایجاد نشود.
یحییپور با یادآوری این نکته که درمتروهای دنیا کسی نمیتواند با یک بلیت چندین سفر انجام دهد، اظهار داشت: هزینه تعمیر و نگهداری ناوگان مترو تهران بسیار بالاست و با احتساب آنها، هزینه هر سفر بیش از دوهزار وچهارصد تومان است. با تدابیر شورای اسلامی شهر تهران، مردم عزیزمان در حال حاضر با تهیه یک بلیت هفتصد تومانی میتوانند در سه خط تردد کنند و عملاً برای هر سفرشان حدود دویست و پنجاه تومان میپردازند. اکنون بخش اعظم کارکنان محترم دولت نیز برای رفت و آمد روزانه خود از مترو استفاده میکنند در حالی که دولت وظیفه قانونی خود را در برابر مترو انجام نداده است
و امیدواریم مترو تهران وکلانشهرها بیش از این مورد توجه دولت قرار گیرد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: مترو تهران در کنار ارائه خدمات به شهروندان برای اقشار ضعیف و مورد تکریم جامعه، دانشجویان و دانش آموزان نیز تسهیلات ویژهای قائل شده تا این افراد بتوانند با حداقل هزینه از این وسیله حملونقل سریع و ایمن استفاده کنند.
در جلسه هفته گذشته شورای شهر تهران درخواست شهرداری تهران برای افزایش قیمت بلیط به 2400 تومان رد شد و تنها 15 درصد افزایش قیمت بلیط مترو موافقت شد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.