◄ جزئیات عملکرد سازمان راهداری در بخش مسافر
تیننیوز| در کشوری که بیشترین حملونقل در آن از طریق جاده و اتوبوس صورت میگیرد نداشتن قوانین و دستورالعملهای لازم اسفبار است و لزوم وجود چنین قوانینی بر هیچکس پوشیده نیست، اهمیت وجود قوانین و دستورالعملهای مناسب به حدی است که حتی در صورت مساعد بودن همه شرایط در یک بخش، اگر آئیننامههای صحیح و دقیقی وجود نداشته باشد، ثباتی در آن بخش مشاهده نخواهد شد.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حملونقل جادهای، در گزارشی از عملکرد سازمان مطبوعش در سه سال گذشته، از تصویب یک آئیننامه اساسی و تأثیرگذار در حوزه حملونقل مسافر خبر داد.
پایگاه خبری تیننیوز برای آگاهی از جزئیات این اساسنامه گفتگویی داشته با داود کشاورزیان که جزئیات آن به شرح زیر است؛
در این آئیننامه جدید، ما برای تأسیس شعبه، دیگر درخواست خودرو نکردهایم، به این معنا که در گذشته روند تأسیس شعبه به این صورت بود که فرد متقاضی در تهران یک شرکت تأسیس میکرد و تعدادی خودرو تهیه میکرد و مشغول به کار میشد، در مرحله بعدی اگر میخواست در شهرستانها هم شعبه تأسیس کند باید تعدادی خودرو هم در آن شهر داشته باشد، این امر بسیار پرهزینه و عملاً نشدنی بود، لذا در این آئیننامه، این قید را حذف کردیم.
بر اساس این دستورالعمل، دیگر احتیاجی به تهیه خودرو برای تأسیس شعبه نیست و افراد بهراحتی میتوانند و با تهیه یک غرفه در پایانههای شهرهای مختلف شعبه تأسیس کنند و حتی اگر در آن شهر پایانه نیز وجود نداشته باشد، با تهیه یک دفتر کوچک هم میتوانند امور شعبه را پیگیری کنند.
از سوی دیگر امور نمایندگیها را هم در این آئیننامه سهولت بخشیدیم و بسیاری از قوانین دستوپا گیر را از میان برداشتیم و در حال حاضر افراد کافی است، به یک برند معتبر مراجعه کنند و برای دریافت نمایندگی به توافق برسند، پسازآن با مراجعه به ادارات کل حملونقل میتوانند، یک غرفه در پایانهها را در اختیار بگیرند و تبدیل به نمایندگی آن برند بشوند، البته صاحب آن برند ممکن است شروط مخصوص به خودش را داشته باشد، اما در بعدی که مربوط به دولت میشود، کار تا حد امکان سادهتر شده است.
ما تصور میکنیم با این تغییرات بهظاهر کوچک در آئیننامه تأسیس شرکتهای حملونقل مسافر، شرایطی را مهیا کردیم که شرکتها تبدیل به برندهای معتبر و بزرگی بشوند، شما تصور کنید یک شرکت درجه سه در یک شهرستان کوچک سالهای زیادی مشغول به فعالیت است و در حال حاضر هیچ رقیبی برای رقابت با این شرکت وجود ندارد، در آئیننامه جدید، یک فرد میتواند با امکانات بسیار کم و محدود و تنها با عقد قرارداد با یک برند میتواند شرکت تأسیس کند و حتی خدمات بهتری ارائه بدهد و حتی شرکت قدیمیتر را از میدان به درکند، لذا توجه داشته باشید که هیچگونه تضمینی نسبت به
اینکه شرکتهای قدیمی همچنان پابرجا باشند در این آئیننامه نیامده و هرکس که بتواند خدمات بهتری ارائه دهد پیشرفت میکند.
همچنین در این آئیننامه ذکرشده که هر شرکتی ملزم به فعالیت در یک شبکه سیر است و اینگونه نیست که امروز با یک شرکت و فردا با شرکت دیگری کار کند، ما در حال حاضر با چنین وضعیتی مواجه هستیم که یک شرکت برای اتوبوس و رانندهای که نمیشناسد صورتوضعیت صادر میکند، بعضاً راننده را به مسیری میفرستد که هیچ تجربهای در آن ندارد و ممکن است دچار خسارتهای جدیای بشود، در این آئیننامه پیشبینیشده که اتوبوسها حتماً باید بغلنویسی داشته باشند و حتماً باید در یک شبکه سیر فعالیت کنند بهعنوان مثال اگر در شهر تهران با شرکت الف کار
میکنند باید در شهر اصفهان هم با شرکت الف کار کنند.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.