| کد خبر: 153237 |

سرپرست جدید مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‎ها ناوری هوایی ایران:

برنامه‎ریزی برای تدوین نظامنامه آموزش ایمنی

سرپرست مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‎ها با تاکید بر اینکه آموزش از پیش‎نیازهای اصلی ارتقای ایمنی است، از برنامه‎ریزی برای تدوین نظامنامه آموزش ایمنی و نیز برپایی دوره‎های آموزشی مدون برای کارکنان این شرکت خبر داد.

تین نیوز

سرپرست مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‎ها با تاکید بر اینکه آموزش از پیش‎نیازهای اصلی ارتقای ایمنی است، از برنامه‎ریزی برای تدوین نظامنامه آموزش ایمنی و نیز برپایی دوره‎های آموزشی مدون برای کارکنان این شرکت خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی، محمد الهی‎نیا، سرپرست جدید مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران درباره مهمترین دغدغه‎ها و برنامه‎های این اداره عنوان کرد: از نیمه‎های دوم دهه 90 میلادی سازمان ایکائو از مدیریت ایمنی به عنوان حلقه مفقوده صنعت هواپیمایی یاد کرد. با اینکه پس از جنگ جهانی دوم تلاش بر این بود تا تمام ساز و کارهای ایمنی و ضوابط بین المللی؛ از صلاحیت کارکنان کلیدی صنعت هوایی تا طراحی و ساخت فرودگاه‎ها و کنترل ترافیک هوایی و... ایمنی لازم را داشته باشند ولی ایکائو جای مدیریت ایمنی را که فراتر از ایمنی است، خالی دید و بر آن تاکید کرد.

الهی نیا با بیان اینکه "در مدیریت ایمنی تلاش می‎شود که به طور مستمر ارزیابی و مشخص شود که ایمنی در چه وضعی قرار دارد و قصد ما نگهداشت یا کاهش یا ارتقای ایمنی برای رسیدن به سطحی منطقی و پایداراست" افزود: ایکائو در مدیریت ایمنی رابطه اقتصاد و ایمنی را پذیرفته است که یکی به نفع دیگری کنار برود و میزان آنها بالانس دائمی باشد. مدیریت ایمنی پایش دایمی سطح ایمنی و شناسایی ابزارهای دستیابی به ایمنی پایدار است که برای استقرار آن پیش‎نیازهایی را تعریف کرده‎اند.

سرپرست جدید مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران گفت: لازم است کارکنان فعال در یک مجموعه ازجمله شرکت فرودگاه‎ها نقش خود را در ایمنی بدانند، چراکه نقش افراد درایمنی متفاوت است و برخی نقششان مستقیم و کلیدی و برخی پایین‎تر و غیرمستقیم است.

وی افزود: برای اینکه کارکنان شرکت فرودگاه‎ ها با نقش خود در ایمنی آشنا شوند، باید از دوره‎های آموزشی استفاده شود تا برای استقرار مدیریت ایمنی هر رده شغلی برنامه‎ریزی جداگانه‎ای انجام شود.

الهی نیا با بیان اینکه "پیش نیاز دیگر، مدیریت ایمنی گزارش‎دهی است" گفت: این گزارش‎دهی به دو شکل داوطلبانه و اجباری انجام می‎شود و شرکت را با خطرات احتمالی آشنا می‎کند.

سرپرست جدید مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران از مدیران ایمنی به عنوان سربازان خط مقدم حفاظت و ایمنی یاد کرد و افزود: این افراد که یک دهه از فعالیتشان در فرودگاه‎ها می‎گذرد، کارهای بزرگی انجام داده‎اند که مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه "یکی از حوزه‎های مرتبط با مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه‎ها، کنترل ترافیک هوایی است" گفت: با اینکه مجموعه مراقبت پرواز از سال‎ها قبل دارای نظام گزارش‎دهی بوده است، ولی باید شرایط استقرار مدیریت ایمنی را در این مرکز فراهم کنیم.

الهی‎نیا همچنین از برنامه‎ریزی برای استقرار سیستم مدیریت ایمنی متصل به ستاد در مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی خبر داد و افزود: یکی دیگر از پیش‎نیازهای مدیریت ایمنی، راه‎اندازی ساختار مرکزی مدیریت در ستاد است که به تدوین و پیگیری اجرای سیاست‎ها و تحلیل بررسی‎ها بپردازد و متولی اجرای برنامه‎های کلان باشد. هنوز این ساختار ساماندهی مناسبی نشده است و نتوانسته پاسخگوی نیازها و فعالیت‎های حوزه ایمنی باشد.

سرپرست مدیریت ایمنی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اولین برنامه اداره مدیریت ایمنی، تدوین نظامنامه آموزشی ایمنی و برگزاری دوره‎های آموزشی مدون و سپس استقرار سیستم گزارش‎دهی بنابر ضرورت‎ها و سیاست‎های کلان است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.