| کد خبر: 265467 |

◄ ۱۲ توصیه ایمنی مهم برای سفر راحت با تاکسی بین شهری​

سفر بین شهری با تاکسی تجربه هیجان انگیزی است. بسیاری از افراد مرتبا مسیر بین شهری را با تاکسی می پیمایند و برخی افراد هنوز این تجربه را کسب نکرده اند. هدف افراد از سفر بین شهری متفاوت است؛ برخی از افراد برای کار و برخی دیگر برای گذران اوقات فراغت سفر بین شهری را انتخاب می کنند.

تین نیوز

سفر بین شهری با تاکسی تجربه هیجان انگیزی است. بسیاری از افراد مرتبا مسیر بین شهری را با تاکسی می پیمایند و برخی افراد هنوز این تجربه را کسب نکرده اند. هدف افراد از سفر بین شهری متفاوت است؛ برخی از افراد برای کار و برخی دیگر برای گذران اوقات فراغت سفر بین شهری را انتخاب می کنند. در این مقاله درباره ایمنی در سفرهای بین شهری صحبت می کنیم. با ما همراه باشید.

۱.  از قبل برای سفرتان برنامه ریزی کنید

سفر با تاکسی بین شهری

برنامه ریزی کردن از قبل برای سفر فواید بسیاری دارد. با خیال راحت وسایل موردنیازتان را جمع می کنید و راهی جاده ها می شوید. برنامه ریزی برای سفر شما را از دردسرهای سفرهای دقیقه نودی نجات می دهد؛ مخصوصا اگر قصد دارید با تاکسی بین شهری به مقصد برسید. وقتی از قبل برای سفر برنامه ریزی کنید، همه چیز طبق برنامه پیش خواهد رفت و سفر دلچسبی را تجربه خواهید کرد. وسایل الکترونیکی از جمله تلفن همراه، دارو، ماسک طبی و کیف پول را در دسترس خود نگه دارید.

۲. داروهای موردنیاز را آماده کنید

داروی خاصی مصرف می کنید؟ اگر درحال حاضر تحت مداوا هستید و داروهای خاصی مصرف می کنید، در سفر بین شهری نیز باید داروهای حیاتی را همراه تان داشته باشید. همچنین بهتر است انواع داروهای درمان تب، سرماخوردگی، ناراحتی معده و آلرژی را در سفر بین شهری با خودتان ببرید.

۳. قبل از حرکت، نرخ سفر جاده ای را جویا شوید

برخی راننده ها برای سفرهای برون شهری نرخ مشخصی دارند و برخی دیگر بر اساس کیلومتر طی شده کرایه تاکسی بین استانی یا بین شهری را محاسبه می کنند. برخی راننده های شخصی به قصد کلاهبرداری با ترفندهایی، مقدار مسافت طی شده را بسیار بیشتر از حد واقعی آن اعلام می کنند و کرایه بیشتری از افراد می گیرند. قبل از حرکت درباره مقدار کرایه ماشین بین شهری و نحوه محاسبه آن از راننده سؤال کنید.

۴. درباره بیمه مسافرتی با تاکسی بین شهری مطمئن شوید

بیمه مسافرتی یکی از مهم ترین موارد سفر با تاکسی های بین شهری است. قبل از حرکت درباره این بیمه و شرایط تحت پوشش آن اطلاعات لازم را کسب کنید. طبق قانون تمام مسافران باید برای سفرهای بین شهری بیمه مسافرتی شوند.

۵. قبل از حرکت، عکس و مشخصات هویتی راننده را بررسی کنید

پس از قبول درخواست سفر بین شهری از سوی راننده، اطلاعاتی نظیر نام، نام خانوادگی، شماره پلاک و عکس راننده برای شما نمایش داده می شوند. حتما قبل از سوارشدن، به تطابق عکس راننده، نوع خودرو و پلاک آن دقت کنید. در صورتی که مغایرتی در هر یک از این موارد مشاهده کردید، سفر را لغو کنید و با پشتیبانی تماس بگیرید.

۶. از راننده بخواهید گواهینامه اش را نشان تان بدهد

قبل از حرکت از راننده بخواهید گواهینامه و سایر مدارک شناسایی اش را نشان تان بدهد. سفرکردن با راننده ای که گواهینامه ندارد، بسیار خطرناک است؛ علاوه بر اینکه جان شما به خطر می افتد، در این شرایط شرکت بیمه هیچ گونه خسارتی بابت حوادث غیرقابل پیش بینی به شما پرداخت نخواهد کرد.

۷. در طول سفر استراحت کنید

استراحت در مسیر سفر خستگی تان را کاهش می دهد و باعث بانشاط بودن شما خواهد شد. گرچه سفرهای جاده ای سفرهای سرگرم کننده ای هستند و تماشای مسیر خالی از لطف نیست، نشستن طولانی مدت و بدون جابه جایی ممکن است بسیار خسته کننده باشد. چرت های کوتاه در طول سفر، سفری راحت تر، هیجان انگیزتر و لذت بخش تر را برایتان به ارمغان می آورند.

۸. با راننده ارتباط برقرار کنید

مسافر تاکسی

اگر موردی ضروری هست که باید راننده تاکسی بین شهری در جریان آن قرار داشته باشد، موضوع را با او در میان بگذارید. درباره تهویه مطبوع، موسیقی های موردعلاقه و سبک و شرایط رانندگی با راننده صحبت کنید. برقراری ارتباط با راننده باعث می شود شرایط دلخواه تان را مهیا کنید و سفر لذت بخش تری تجربه کنید.

۹.  آدرس دقیق مقصدتان را به راننده بدهید

در سفر جاده ای با اتوبوس به محض رسیدن به ترمینال یا ورودی شهر، مسافران باید پیاده و راهی مقصد موردنظرشان شوند، اما در سفر با تاکسی بیرون شهر شما می توانید از راننده بخواهید شما را به آدرس موردنظر در داخل شهر مقصد برساند. آدرس دقیق مقصدتان را به راننده بدهید و از او بخواهید شما را در همان جایی که می خواهید، پیاده کند.

۱۰. تاکسی بین شهری معتبری را رزرو کنید

رزرو تاکسی بین شهری معتبر و مورداعتماد یکی از مهم ترین اقداماتی است که باید رعایت کنید. امروزه برنامه های کاربردی زیادی در زمینه حمل ونقل درون شهری و برون شهری فعالیت می کنند.  رزرو تاکسی بین شهری از برنامه های معتبر و مورداعتماد، ایمنی سفر بین شهری شما را تضمین می کند.

۱۱. مسیر حرکت را با یکی از عزیزانتان به اشتراک بگذارید

ردیابی تاکسی

یکی از قابلیت های سفر با تاکسی های بین شهری، ردیابی مسیر حرکت در اپلیکیشن است. شما می توانید موقعیت کنونی را به صورت زنده با دوست یا عضوی از خانواده تان به اشتراک بگذارید. این فرد می تواند در هر لحظه مسیر سفرتان را ردیابی کند و این همان چیزی است که خیال شما را بابت امنیت سفر بین شهری تان راحت می کند.

۱۲. در صورت لزوم از قابلیت تماس اضطراری استفاده کنید

شرکت هایی که در زمینه حمل ونقل آنلاین فعالیت می کنند، با خدمات بی نظیری امنیت مسافران را تضمین می کنند. یکی از این خدمات ارزشمند امکان استفاده از تماس اضطراری است. در صورتی که به راننده مشکوک شوید یا موقعیت به نظرتان مشکوک بیاید، می توانید با تیم پشتیبانی تماس اضطراری بگیرید و درخواست کمک کنید.

شما بگویید

آیا تابه حال با تاکسی بین شهری سفر کرده اید؟ چه تجربه ای در این زمینه دارید؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمندتان را با ما و کاربران عزیزمان در میان بگذارید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.