راه آهن تندرو تهران-قم-اصفهان نخستین طرح قطار تندرو در ایران است که هم اکنون در حال ساخت است.
راه آهن تندرو تهران-قم-اصفهان نخستین طرح قطار تندرو در ایران است که هم اکنون در حال ساخت است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ویکی پدیا، این راه آهن زمان سفر بین تهران و اصفهان را کاهش می دهد و از شهر قم نیز می گذرد. همچنین اصفهان و قم را به فرودگاه بین المللی امام خمینی، مهم ترین فرودگاه بین المللی ایران، متصل می کند و ترابری هوایی بین المللی را برای مسافران قم و اصفهان آسان تر می کند.
این راه آهن از استان های تهران، قم، مرکزی و اصفهان و شهرهای تهران، قم، دلیجان، میمه، مورچه خورت و اصفهان می گذرد و در محل ایستگاه جدید راه آهن قم، با راه آهن تندرو اراک-قم تلاقی خواهد داشت.
این خط نخستین راه آهن تندرو پس از انقلاب اسلامی در حدود سال ۱۹۹۰ بود و به دلیل فناوری موجود در آن زمان سرعت مورد نظر ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت بود؛ مانند شینکانسن در ژاپن، ت.ژ. و در فرانسه و اینترسیتی-اکسپرس در آلمان.
پیاده رو های شهری فقط در عکس، آرام به نظر می رسند زیرا موتورسواران متخلفی که در پیاده روها تردد می کنند موجب ترس…
سفر اربعین، مثل یک پازل بزرگه؛ با چیدن درست تکه ها، راه برای همه دلپذیر میشه.
در این اینفوگرافیک مرکز مدیریت راه ها پیش بینی تغییرات جوی در جاده های کشور را در مورخ 6 مرداد ماه 1404اعلام کرد.
از اقدامات انجامشده راه آهن می توان به تجهیز، بهسازی و بازسازی ایستگاه های مبدأ و مقصد قطارهای اربعین اشاره کرد.
پیشبینی تغییرات جوی در جاده های کشور در روز جمعه ۳ مردادماه
البته مسیر قم مورد استفاده هست اما در خقیقت توقع این بود که شهر جدید پرند ارتباط بهتری با شهر اصلی. داشته باشد
لطفا سریعتر
این پروژه چندین سال هست که تعطیل شده و هزاران میلیارد پول خرج شده و نصفه کاره رها شده
این پروژه تعطیل شده پس الکی پور ندید