راه آهن تندرو تهران-قم-اصفهان نخستین طرح قطار تندرو در ایران است که هم اکنون در حال ساخت است.
راه آهن تندرو تهران-قم-اصفهان نخستین طرح قطار تندرو در ایران است که هم اکنون در حال ساخت است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ویکی پدیا، این راه آهن زمان سفر بین تهران و اصفهان را کاهش می دهد و از شهر قم نیز می گذرد. همچنین اصفهان و قم را به فرودگاه بین المللی امام خمینی، مهم ترین فرودگاه بین المللی ایران، متصل می کند و ترابری هوایی بین المللی را برای مسافران قم و اصفهان آسان تر می کند.
این راه آهن از استان های تهران، قم، مرکزی و اصفهان و شهرهای تهران، قم، دلیجان، میمه، مورچه خورت و اصفهان می گذرد و در محل ایستگاه جدید راه آهن قم، با راه آهن تندرو اراک-قم تلاقی خواهد داشت.
این خط نخستین راه آهن تندرو پس از انقلاب اسلامی در حدود سال ۱۹۹۰ بود و به دلیل فناوری موجود در آن زمان سرعت مورد نظر ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت بود؛ مانند شینکانسن در ژاپن، ت.ژ. و در فرانسه و اینترسیتی-اکسپرس در آلمان.
مدیرعامل راه آهن، با حضور در ایستگاه رشت از بندرکاسپین بازدید کرد.
مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرد: روز دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۴، در استانهای گیلان و مازندران بارش باران، رعد و برق،…
مرکز مدیریت راه های کشور پیش بینی تغییرات جوی در جاده های کشور در روز پنج شنبه ۲۰ شهریورماه را اعلام کرد.
شهروند خبرنگار تین نیوز تصاویری از وضعیت حمل بار در آزادراه هشتگرد به سمت کرجیکی از پرترددترین آزادراه های کشور ارسال…
در این اینفوگرافیک پروژه های سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای که در هفته دولت ۱۴۰۴ افتتاح شده به نمایش درآمده است.
البته مسیر قم مورد استفاده هست اما در خقیقت توقع این بود که شهر جدید پرند ارتباط بهتری با شهر اصلی. داشته باشد
لطفا سریعتر
این پروژه چندین سال هست که تعطیل شده و هزاران میلیارد پول خرج شده و نصفه کاره رها شده
این پروژه تعطیل شده پس الکی پور ندید