| کد خبر: 256525 |

تعطیلات خرداد سفر کجا بریم؟ | معرفی ۲۰ مقصد بهاری

خرداد ماه، آخرین فرصت برای استفاده از آب وهوا و مناظر زیبای بهاری در سال است و وجود تعطیلات دو روز در این ماه، بهترین شانس است تا از قبل از شروع فصل گرما از آب وهوایی عوض کنید.

تین نیوز

خرداد ماه، آخرین فرصت برای استفاده از آب وهوا و مناظر زیبای بهاری در سال است و وجود تعطیلات دو روز در این ماه، بهترین شانس است تا از قبل از شروع فصل گرما از آب وهوایی عوض کنید. 

ییلاق فیلند و جنگل الیمستان در مازندران، اسالم و مشگین شهر در اردبیل، ماسال و اولسبلنگاه در گیلان، آبشار مارگون در یاسوج و…، تنها برخی از مقاصد بکر طبیعی هستند که می توانید در خرداد ماه به آن ها سفر کنید. 

به گزارش تین نیوز به نقل از رسانه قطبنما،  در این مطلب۲۰ مقصد جذاب برای سفر در خرداد ماه را به شما معرفی می کنیم. قیمت حدودی تور برخی مقاصد از طریق بررسی آژانس های مسافرتی آنلاین و آفلاین معتبر استخراج شده و مبدا همه تورها، تهران در نظر گرفته شده است. 

سوباتان، بهشت گیلان زمین

همه ما، سوباتان را با دشت های سرسبز و مه آلود، چشم انداز زیبای دریاچه نئور، دام ها و اسب های قهوه ای و زیبا می شناسیم. ییلاق سوباتان، منطقه ای بکر و سرسبز در شمال غرب تالش است که در فصل بهار و تابستان، مملو از گردشگران می شود.

سیاه چادر ها و خانه های کاه گلی و چوبی بومیان، از جاذبه های این منطقه است که از دوردست ها به چشم می خورد. جنگل های تالش در شرق، ییلاق اسبومار در جنوب و دریاچه نئور در غرب این منطقه، از جاذبه های اطراف سوباتان به شمار می آید. 

تور های سوباتان به صورت زمینی و اغلب به صرت ترکیبی با دریاچه نئور برگزار می شود. تور های ۳.۵ روز نئور به سوباتان، بین ۵ میلیون تا ۶ میلیون تومان و تور های ۲.۵ روزه سوباتان، از ۳ میلیون تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش می رسد.

اولسبلنگاه، اقیانوس ابر بر فراز دشت های سرسبز

اولسبلنگاه

اولسبلنگاه، روستایی ییلاقی و زیبا در ارتفاعات کوه های تالش در شهر ماسال است. دیدن منظره سرسبز دشت ها، خانه های چوبی و اسب های وحشی در فضای بهاری این منطقه، شما را به وجد می آورد.

تور های ۲.۵ روزه ماسال تا اولسبلنگاه، حدود ۴ میلیون تومان و تور ترکیبی ۲ روزه اولسبلنگاه بیش از ۲ میلیون تومان است.

کردستان، بهشت غربی ایران

کردستان، در همه ایام سال دیدنی است؛ اما زیبایی این منطقه کوهستانی در فصل بهار، به اوج زیبایی خود می رسد. آب و هوای خنک جاذبه های دیدنی کوهستانی، مخصوص کسانی است که می خواهند از گرمای تازه نفس بهاری، فرار کنند. روستای اورامانات، دریاچه زریوار و… از جمله جاذبه های دیدنی کردستان در تورهای خرداد به شمار می آیند. تورهای زمینی کردستان به اورامانات و دیگر جاذبه های دیدنی استان، معمولا ۳.۵ روزه است و بین ۵ تا ۶ میلیون تومان به فروش می رسد.

دالامپر، هم نشین با دشت های سرسبز

دالامپر

تور ارومیه و دریاچه دالامپر، یکی از پرطرفدارترین تورهای بهاری و تعطیلات خرداد ۱۴۰۲ است. ارومیه با موقعیت جغرافیایی ویژه ای که دارد، مملو از دریاچه ها، بناهای تاریخی، کلیساها و خانه های دیدنی است. علاوه بر دریاچه دالامپر، در این منطقه قره کلیسا، کلیسا زور زور، دشت چالدران و آبشار سوله دوکل، از مقاصد پرطرفدار در خرداد هستند که به صورت هوایی یا زمینی، در مدت ۳.۵ روز برگزار می شود.

تور دالامپر و قره کلیسا را می توانید بین ۵ تا ۷ میلیون تومان خریداری کنید.

ماسال، شهر ییلاق های خوش آب وهوا  

شهرستان ماسال، مملو از ییلاقات بکر و زیباست؛ کافی است یکبار به آن سفر کنید، مطمئن باشید آنچنان غرق در زیبایی های این منطقه خواهید شد که بار ها برای تجدید خاطرات خود، به آن باز می گردید. ییلاقات سوچاله، تلارگاه، اسپی دشت، خندیله دشت، شنبه راه، دشت النزه و آبشارهای ماسال، از جاذبه های دیدنی است که می توانید در تورهای ۲.۵ روزه ماسال از آن بازدید کنید. تورهای زمینی ماسال، با قیمت حدود ۴ میلیون تومان ارائه می شود.

آبشار مارگون، آبشار چشمه ای بی همتا 

آبشار مارگون

آبشار مارگون را می توانید در پیچ و خم جاده جوب خاله به مارگون در اطراف شهر یاسوج پیدا کنید. فرقی نمی کند از جنوب به سمت این آبشار حرکت کنید یا از شمال؛ از هر دو سمت، دسترسی راحتی به آبشار مارگون وجود دارد. این آبشار ۷۰ متری، از جاذبه های دیدنی استان فارس است و بسیاری از ساکنان لر و قشقایی منطقه، پیوند عاشقانه خود را در کنار این آبشار جشن می گیرند. تورهای ۳.۵ روزه یاسوج و آبشار مارگون بیشتر اوقات زمینی برگزار می شود و بین ۴ تا ۵ میلیون تومان به فروش می رسد.

ییلاقات سی سخت، بهشتی پنهان در دامنه دنا 

شهر سی سخت، مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد است که با مناظر از دشت های سرسبز و قله های برفی پوشیده شده است. چشمه میشی، غار ده شیخ، دهکده توریستی کریک و آبشار بهرام بیگی، از جاذبه هابی دیدنی سی سخت است که می توانید در تعطیلات خرداد ۱۴۰۲ از آن ها بازدید کنید.

قیمت تور ۳.۵ روزه دنا و سی سخت، حدود ۶ میلیون تومان است.

الیمالات، دریاچه ای کبود در میان درختان انبوه 

الیمالات

حتما می دانید که مازندران سرزمین جنگل های سرسبز، دریاچه ها و رودخانه های زلال است؛ یکی از این دریاچه ها، دریاچه الیمالات نام دارد.

دریاچه الیمالات در میان جنگلی انبوه با درختان سربه فلک کشیده در شهر چمستان قرار گرفته و ترکیب درختان اطراف و دریاچه در میانه آن، چشم انداز مناطق استوایی را برای تان تداعی می کند. ماهیگیری، قایق سواری، دوچرخه سواری و طبیعت گردی از فعالیت های تفریحی است که می توانید در تور به مقصد الیمالات تجربه کنید. قیمت یک تور یک روزه به این مقصد و جاذبه های اطراف آن، حدود ۱ میلیون تومان است.

ارفع ده، جنگلی بکر در دل سوادکوه 

جنگل ارفع ده، همه زیبایی ها و شگفتی های یک مقصد گردشگری بهاری را در خود جا داده است. این جنگل سرسبز در ارتفاعات سوادکوه در استان مازندران قرار دارد و شرایط خاص دسترس به آن، باعث شده تا بکر باقی بماند. چشمه پراو در دل این جنگل، خستگی یک روز کوهنوردی را از تنتان بیرون خواهد کرد. غار اسپهبد، روستای کمرپشت، درختان و درختچه های زرشک و الاش، از دیگر جاذبه هایی است که در مسیر عبور از این جنگل خواهید دید.

نرخ تور های یک روزه ارفع دره و چشمه پراو، در حال حاضر کمتر از یک میلیون تومان نیز برآورد می شود. 

جنگل لفور، بهشت چند میلیون ساله 

جنگل لفور

جنگل لفور در حوالی سوادکوه، بخشی از جنگل های چند میلیون ساله هیرکانی است که قدم گذاشتن در آن و عبور از پل های چوبی میان جنگل، حس سفر به میلیون ها سال قبل را برای تان تداعی می کند. تعطیلات خرداد ۱۴۰۲، بهترین زمان برای سفر به این جنگل و دور شدن از هیاهوی زندگی است. جنگل نوردی، ماهی گیری و بازدید از هفت آبشار، از تفریحات و تجربیاتی است که می توانید در سفر به این جنگل  تجربه کنید.

تور جنگل لفور، اغلب یک روزه است و معمولاً شامل بازدید از هفت آبشار هم می شود. قیمت این تور نیز از سوی برخی آژانس ها، کمتر از یک میلیون تومان اعلام می شود.

اسالم به خلخال، جاده خاطره ها 

جاده اسالم به خلخال، یکی از معروف ترین جاده ها و جاذبه های گردشگری در میان دو استان شمالی و شمال غربی کشور است که بخشی از آن در شهرستان تالش و بخشی دیگر در شهرستان خلخال قرار گرفته است. در مسیر این جاده می توانید از درختان جنگلی شهر اسالم، دشت شقایق، دریاچه نئور، پارک جنگلی گیسوم و دریاچه سراگاه دیدن کنید.

قیمت تور های ۲.۵ روزه اسالم به خلخال، حدود ۴ میلیون تومان است.

مشگین شهر، میزبان پل معلق

مشگین شهر

مشگین شهر در مرکز اردبیل، در ذهن بسیاری از ما با پل معلق سفیدر نگ خود نقش بسته است. آب وهوای کوهستانی این شهر باعث شده تا در فصل های گرم، میزبان گردشگران بسیاری از سراسر کشور باشد.

کتیبه شاپور ساسانی، قلعه کهنه مشگین شهر و دره شگفت انگیز شیروان دره سی که زیستگاه بز ها و گوسفندان وحشی و گرگ ها و روباه ها منطقه است، از جاهای دیدنی مشگین شهر محسوب می شود.

تور های مشگین شهر اغلب ۲ تا ۳.۵ روزه است و گاهی به صورت ترکیبی با شهر یئری برگزار می شود. قیمت تور های ۲ روزه، حدود ۳ میلیون تومان و تور های ۳.۵ روزه ترکیبی، حدود ۶ میلیون تومان است.

جنگل الیمستان، با دورنمای قله دماوند

جنگل الیمستان، در نزدیکی روستای الیمستان واقع در مازندران، یکی از بهترین گزینه های سفر در تعطیلات خرداد ماه است. جاده های سرسبز و جنگل پوشیده از درختان سر به فلک کشیده، کوه و استپ، دشت، گلزار، قله و...، همه چیز در الیمستان جمع شده تا تجربه ای فراموش نشدنی را برای تان رقم بزند. 

گل های زیبای وحشی زردرنگ، روستای لهاش، نقش پای رستم و قله امامزاده قاسم الیمستان، جاذبه های زیبا و بکری هستند که در اطراف این جنگل دیدنی وجود دارد. 

تور های جنگل الیمستان، یک روزه و با نرخی کمتر از یک میلیون تومان برگزار می شود. 

روستای کندوان، غارهای سنگی به وسعت یک خانه

روستای کندوان

یکی از شگفت انگیزترین مقاصدی که می توانید در تعطیلات خرداد به آن سفر کنید، روستای صخره‎ای کندوان با خانه هایی شبیه به غار است. روستای کندوان، در استان آذربایجان شرقی و در فاصله حدود ۶۵ کیلومتری تبریز و در نزدیکی شهر اسکو قرار دارد. این روستا، در دامنه های کوه آتشفشانی سهند شکل گرفته و تنها روستای صخره ای جهان است که مردم در آن زندگی می کنند.

تور های روستای کندوان، هم به صورت زمینی و هم هوایی و معمولاً به صورت ترکیبی با جلفا و شهر تبریز برگزار می شود. مدت زمان این تور ها بین ۳ تا ۵ روز متغیر است و هزینه آن متناسب با نوع وسیله نقلیه و اقامتگاه تغییر خواهد کرد. 

ییلاق فیلبند، دریای ابر مازندران 

ییلاق فیلبند، یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگران است که در بابل مازندران قرار دارد. 

ارتفاع زیاد این منطقه از سطح دریا سبب شده تا فیلبند، در دل ابرها فرو برود و چشم انداز خارق العاده ای را به وجود بیاورد. اگرچه طبیعت زیبای مازندران، گزینه های متنوعی برای طبیعت گردی دارد، اما نمی توان قدم زدن در دریای ابر ییلاق فیلبند، آن هم در فصل زیبای بهار را از دست داد.

تور های یک روزه ییلاق فیلبند، از ۸۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. 

پاوه، شهر پلکانی

پاوه

پاوه، یکی از شهرهای شمالی استان کرمانشاه است که در نزدیکی مرز ایران و عراق قرار دارد. پاوه، به دلیل ساختار پلکانی خود به شهر «هزار ماسوله» معروف است و آب وهوای معتدل و کوهستانی، چشمه های فراوان، آبشارهای افسانه ای، جنگل ها، مراتع و باغ های سرسبز، آن را به یکی از مقاصد پرطرفدار بهاری و به ویژه تعطیلات خرداد، تبدیل کرده است. در سفر به پاوه می توانید از آبشار دریبر، رودخانه سیروان، آبشار دشه و آبشار شیلماو دیدن کنید. 

تور های پاوه و روستای هجیج، ۳.۵ روزه است و حدود ۳ میلیون تا ۶ میلیون تومان به فروش می رسد.

جنگل ابر، سافاری در میان ابر ها  

جنگل ابر، نقطه تلاقی میان آسمان آبی و دشت سرسبز زیر پایتان است. این جنگل زیبا، از جاهای دیدنی شاهرود است که قسمتی از قدیمی ترین و زیباترین بخش جنگل های هیرکانی را در بر گرفته است. در جنگل ابر، ابرها آنقدر به درختان نزدیک هستند که به نظر می رسد، جنگل سوار ابرها شده و می توان در میان ابرها گشت و گذار کرد.

آبشار الوچال، آبشار شرشر، دالان بهشت و قلعه ماران از جاذبه های اطراف جنگل ابر شاهرود به شمار می رود. تور جنگل ابر، در برخی از آژانس ها همه روزه برگزار می شود و قیمت تور های ۲.۵ روزه آن، بین ۳ تا ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. 

آبشار های گلستان، حس خنکی و لطافت بهار 

آبشار

آبشار های گلستان در بهار، خروشان تر از همیشه هستند. در جای جای این استان، آبشار های کوچک و بزرگی را می بینید که به درختان و گیاهان اطراف خود زندگی می بخشند. آبشار زیبای لوه در نزدیکی گالیکش، آبشار زیارت در روستای زیارت گرگان و آبشار کبودوال در شهر علی آباد کتول، از زیباترین آبشار هایی هستند که می توانید در خرداد ماه از آن ها دیدن کنید.

تور آبشار های گلستان معمولاً شامل بازدید از جنگل ناهارخوران و روستای زیارت هم می شود و قیمت این تور های ۲.۵ روزه، بین ۴ تا ۵ میلیون تومان متغیر است.

تنگه شیرز، قدیمی ترین موزه طبیعی جهان

تنگه شیرز

تنگه شیرز، از دره های دیدنی در مرز میان استان ایلام و لرستان است که ساختار پله ای صخره های آن و پوشش سبزی که روی سطح آن را پوشانده، جلوه ای ویژه به این تنگه داده است.

تنگه شیرز در استان لرستان و در ۵۰ کیلومتری شمال کوهدشت قرار دارد و ارتفاع کوه های صخره ای آن، گاهی آنقدر بلند است که انگار می خواهد به آسمان برسد! این تنگه را که یادگار میلیون ها سال پیش است، می توان از جمله قدیمی ترین موزه های طبیعی جهان دانست که نمونه آن را می توانید در «دره پادشاهان» در استرالیا یا «دره گرند کانیون» آمریکا پیدا کنید.

تور های تنگه شیرز، ۲.۵ روزه و حدود ۴ میلیون تومان است و معمولاً به صورت ترکیبی با دره خزینه برگزار می شود.

دره خزینه، مقصدی برای پرنده نگری

یکی از جاهای دیدنی لرستان، دره خزینه نام دارد. این دره بر اثر فرسایش خاک و پس از گذشت میلیون ها سال شکل گرفته است و رودخانه ای زیبا، به نام «رودخانه سمیره»، با عبور از میان آن، زیبایی این دره را دو برابر کرده است.

پلی معلق در میانه این دره قرار دارد که از چوب های روسی و طناب های کابلی ساخته شده است. علاوه بر طبیعت گردی و کمپینگ، پرنده نگری از تفریحات مورد علاقه گردشگران در این منطقه است.

در تور های ترکیبی دره خزینه و تنگه شیرز، می توانید از زیبایی این مناطق لذت ببرید.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.