| کد خبر: 247200 |

شهر تزارها؛ زیباترین خواهرخوانده روسیه ای اصفهان

سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه و خواهرخوانده اصفهان به شمار می رود که جاذبه های اعجاب انگیز بسیاری را در خود جا داده است و از این طریق، رونق گردشگری را برای روسیه به ارمغان آورده است.

تین نیوز

سن پترزبورگ، دومین شهر بزرگ روسیه و خواهرخوانده اصفهان به شمار می رود که جاذبه های اعجاب انگیز بسیاری را در خود جا داده است و از این طریق، رونق گردشگری را برای روسیه به ارمغان آورده است.

به گزارش تین نیوز،  موقعیت جغرافیایی سن پترزبورگ یکی از مهم ترین ویژگی های آن به حساب می آید که همه ساله سیل عظیمی از گردشگران سراسر جهان را به بازدید از رودخانه های باشکوه برای قایق سواری یا کانال های آب جهت پیاده روی در امتداد جریان زیبای آب سوق می دهد. علاوه بر این، موزه های دومین شهر بزرگ روسیه و کاخ های امپراطوری شگفت انگیز آن نیز در هویت بخشیدن به این شهر بزرگ و افزایش محبوبیت آن در میان جهانگردان نقش مهمی ایفا می کند. در واقع، جاذبه های سن پترزبورگ به حدی زیبا و فراوان است که مسافران می توانند هفته ها و حتی ماه ها اوقات خوش را در آن تجربه کنند، بدون این که زمان کافی برای بازدید دوباره از یک مکان را داشته باشند. سن پترزبورگ در لیست بزرگ ترین شهرهای اروپا نیز قرار دارد و میزبان میدانی تاریخی است که چندین کیلومتر از شهر را فرا گرفته است. در ادامه به معرفی زیباترین و محبوب ترین جاذبه های سن پترزبورگ به عنوان یکی از شهرهای خواهرخوانده اصفهان پرداخته می شود.

سنپترزبورگ

موزه ارمیتاژ

موزه ارمیتاژ که به کاخ زمستانی نیز شهرت دارد، محبوب ترین جاذبه سن پترزبورگ به شمار می رود که به عنوان یکی از بزرگ ترین گنجینه های میزبان آثار هنری و باستانی شناخته شده است. این مکان زیبا میزبان جاذبه های متعددی است که کاخ زمستانی محبوب ترین آن ها در میان گردشگران به حساب می آید. این کاخ به عنوان محل سکونت تزارهای روسیه شناخته شده و محل سقوط آن ها نیز بوده است. در این موزه نه تنها آثاری هنری و باستانی از دوره های مختلف تاریخ کشورهای اروپایی نگهداری می شود، بلکه اتاق های محل سکونت خانواده سلطنتی روسیه طی قرن های هجدهم و نوزدهم در آن نیز بدون تغییر باقی مانده است. از سال ۲۰۱۴ به بعد، موزه ارمیتاژ، آثار هنری بسیاری از دوران امپرسیونیسم و پست امپرسیونیسم را در خود جا داده است و به همین دلیل، طی دهه اخیر به محبوبیت بیشتری نیز در میان دوستداران هنر از سراسر جهان دست یافته است. گردشگران زمان تقریبی برای بازدید کامل از موزه ارمیتاژ را بیش از دو ساعت تخمین زده اند و بسیاری از آن ها، بازدید از موزه را در اولویت برنامه های سفر خود به محض ورود به سن پترزبورگ معرفی کرده اند.

سنپترزبورگ

سالن تئاتر مارینسکی

سالن تئاتر  مارینسکی دیگر جاذبه فرهنگی خواهرخوانده روسیه ای اصفهان محسوب می شود که در میان برخی از گردشگران حتی بیشتر از موزه ارمیتاژ محبوبیت دارد. این سالن در تمام طول سال میزبان رویدادهای فرهنگی بی شمار است، با این حال تئاتر و موسیقی مدرن آن از محبوبیت بیشتری در میان مردم سن پترزبورگ و روسیه برخوردار است که علت آن را می توان به علاقه زیاد مردم روسیه به این دو هنر، نسبت به سایر انواع هنرها نسبت داد. مهم تر این که سالن تئاتر مارینسکی یکی از پیشرفته ترین سالن های موسیقی و اپرای دنیا به شمار می رود که در طول سال میزبان هنرمندان پرآوازه رشته های تئاتر و موسیقی روسیه ای مانند والری گرگیف (رهبر ارکستر) است و به واسطه همین ویژگی نیز، در تمام سال، بازدیدکنندگان بی شماری را به سن پترزبورگ دعوت می کند.

سالن تئاتر مارینسکی طی چند سال اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده و بخش های جدیدی برای اهداف مختلف مانند سالن کنسرت مارینسکی به آن اضافه شده است، با این حال اغلب گردشگران مایل هستند بیشتر وقت خود را در سالن اصلی و برای تماشای فضای بسیار باشکوه داخلی با معماری اعجاب انگیز آن سپری کنند. البته تمام سالن های جدید نیز به زیبایی تمام طراحی شده است و هر یک، دوستداران هنر را جذب می کند.

سنپترزبورگ

رودخانه ها و کانال های چشم نواز سن پترزبورگ

ماه های می تا اکتبر بهترین بازه های زمانی برای بازدید از آب های بسیار زیبای سن پترزبورگ به شمار می رود که تماشای اطراف را برای مسافران از طریق قایق امکان پذیر می کند. گردشگرانی که علاقه مند به بازدید از خواهرخوانده روسیه ای اصفهان از طریق رودخانه ها و کانال های آب شهر هستند، قادر خواهند بود از جاذبه های معروف شهر مانند کاخ پترهوف دیدن کنند و از قایق سواری در امتداد رودخانه نیوا نهایت لذت ببرند. در فصول گرم نیز بسیاری از مردم جهان برای شنا در آب های این شهر راهی روسیه می شوند و به منظور پیمودن مسیرهای طولانی در امتداد نیوا قایق هایی را که به زیبایی تمام طراحی شده است، کرایه می کنند.

مردم در آب های نزدیک به نوسکی پراسپکت، معروف ترین خیابان سن پترزبورگ، می توانند از طریق قایق هایی بسیار بزرگ تر و مجلل تر به سیاحت بپردازند، ضمن این که قایق های کوچکی نیز به گردش های انفرادی و دونفره اختصاص داده شده است و افراد بسیاری را به خود جذب می کند. نکته جالب توجه در مورد سفر با قایق ها بر فراز آب های خواهرخوانده روسیه ای اصفهان این است که، مردم می توانند وعده های غذایی خود را در آن ها میل کنند زیرا طراحی داخل این قایق ها به گونه ای است که هیچ مشکلی حین حرکت سریع نیز برای خوردن و آشامیدن به وجود نمی آید.

بعضی از قایق های سن پترزبورگ بازدید از اعجاب انگیزترین پل های شهر را که به وفور نیز وجود دارد، در لیست برنامه سیاحتی خود دارند و گردشگران بیشتری را به گردش از طریق خود جذب می کنند.

سنپترزبورگ

کاخ پترهوف

کاخ های امپراطوری بخش اعظمی از جاذبه های دومین شهر بزرگ روسیه را از آن خود کرده و به آن هویتی جهانی بخشیده است. پترهوف یکی از معروف ترین و زیباترین کاخ های سن پترزبورگ به حساب می آید که دارای محوطه ای پارک مانند و مملو از آب نماهای بسیار زیبا است که در فصل تابستان بیشترین تعداد گردشگران را به خود جذب می کند.

پتر یکم، تزار روسیه ای که در ۱۰ سالگی به حکومت رسید، دستور احداث کاخ پترهوف را برای سکونت تابستانی خود صادر کرد که بسیاری از هنرمندان، سبک معماری این کاخ را که بر اساس ایده های دختر پتر یکم انجام شد، تقریباً شبیه به کاخ ورسای فرانسه می دانند. ویژگی های بسیاری نظیر برخورداری از ساختمان هایی به سبک معماری باروک و همچنین نوع طراحی پارک های اعجاب انگیز کاخ پترهوف، آن را از حتی محبوب ترین کاخ های شهر نظیر کاخ کاترین متمایز کرده است.

سنپترزبورگ

کلیسای جامع سنت ایزاک

گنبد طلایی کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ، که یکی از بهترین آثار به جا مانده از آگوست دو مونت فراند معمار پرآوازه سبک کلاسیک فرانسه به شمار می رود، چشم اندازی بسیار زیبا در مرکز تاریخی شهر ایجاد کرده است. این کلیسا از بزرگ ترین و زیباترین ساختمان های مذهبی دومین شهر بزرگ روسیه به شمار می رود که فرایند ساخت وساز آن بیش از ۴۰ سال طول کشید و در نهایت درهای آن در سال ۱۸۵۸ به روی عموم مردم باز شد. آگوست دو مونت فراند از سبک امپراطوری اروپایی در طراحی کلیسای سنت ایزاک بهره گرفته که همین ویژگی این مکان مذهبی را به یکی از محبوب ترین مکان های شهر میان گردشگران و به ویژه علاقه مندان به معماری تبدیل کرده است. دیوارها و ستون های داخلی کلیسا با زیبایی اعجاب انگیز خود چشم بازدیدکنندگان را برای دقایقی طولانی به خود خیره نگه می دارد و مجسمه های سنگی کلیسا بسیاری را برای نشستن و تماشا به خود جذب می کند. کلیسای سنت ایزاک ظرفیت ۱۴ هزار نفر را برای عبادت در حالت ایستاده دارد، ضمن این که محوطه ای وسیع را برای تفریح در اطراف خود در بر گرفته است.

سنپترزبورگ

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.