| کد خبر: 98612 |

◄زمین‌گیر شدن کلیه پروازهای دومین خط هوایی جهان

تین‌نیوز|بر اثر اختلال ایجاد شده در سیستم‌های کامپیوتری شرکت هواپیمایی دلتا شهر آتلانتا در ساعت 10 صبح دیروز به وقت تهران، تمام پروازهای این شرکت در فرودگاه‌های سراسر جهان متوقف و صدها هزار مسافر سرگردان شده‌اند.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز در تاریخ 8 اوت 2016 برابر با 18 مرداد 95  شرکت هواپیمایی دلتا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که بدلیل قطع برق، سیستم‌های کامپیوتری آن  شرکت از کار افتاده و متخصصین بخش فناوری اطلاعات مشغول رفع اشکالات پیش آمده است.

 همچنین این شرکت در این بیانیه انتظار ابطال بخش وسیعی از پروازها را محتمل دانست. این اختلال موجب عدم نمایش صحیح اطلاعات پرواز ها در پایگاه اینترنتی آن شرکت نیز شده است.

 هواپیمایی دلتا روزانه 5 هزار پرواز در شبکه داخلی و بین‌المللی خود انجام می دهد. این شرکت همچنین عضو گروه اتحاد خطوط هوایی SkyTeam بوده و از شرکای خط هوایی ایرفرانس - ک ال ام و با خط هوایی ویرجین آتلانتیک نیز قرارداد کد مشترک پروازی دارد و دومین خط هوایی جهان از نقطه نظر حمل تعداد مسافر است.

عدم دسترسی به اطلاعات مسافرین از طریق سیستم‌های کامپیوتری شرکت در فرودگاه‌های سراسر جهان موجب از دست دادن پروازهای بعدی مسافرینی شد که ادامه مسیرشان با یکی از خطوط شرکای دلتا بود.

مسافران سرگردان در فرودگاه‌ها از طریق ارسال تصاویر هواپیماهای  زمینگیر شده این  شرکت و همچنین زنان و کودکان خسته و درمانده در پای کانترهای پروازی به کمک شبکه‌های اجتماعی اطلاع‌رسانی می‌کنند.

سال گذشته نیز در حوادثی مشابه در آمریکا  برای شرکت های هوایی امریکن ایرلاینز و سات وست، موجب ابطال پروازهای آنها و سرگردانی مسافران شد.

به نظر می‌رسد توسعه هر چه بیشتر سیستم‌های یکپارچه خدمات مسافر و وابستگی عمیق‌تر  بخش‌های عملیاتی شرکت‌های هوایی به آنها  به همان میزان موجب افزایش ریسک‌های مرتبط با اختلال و یا توقف آنها شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضا کامیاب 0 0

    بله در چنین شبکه های گسترده جهانی ریسک بالا میرود ولی شرکت های حمل ونقل محکوم به پرداخت خسارت بسیار سنگین به مسافرانش است، اما در ایران ما هرنوع خسارت متوجه مسافرانست، می خواهند بخواهند نمی خواهند نخواهند، همینست که هست، این سرنوشت ولی نعمتان مطیع و فرمانبدارست.