| کد خبر: 36793 |

◄ اسامی پرترافیک ترین فرودگاه های کشور / افزایش ۱۱ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در آذرماه

تین نیوز | در آذرماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اعزام و پذیرش مسافر 11 درصد افزایش یافت، ضمن اینکه حداقل 80 درصد ازکل پروازها به ترتیب در 8 فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی، شیراز، کیش، اصفهان، اهواز، و تبریز انجام شده است.

به گزارش تین نیوز، ماهنامه آمار عملکرد فرودگاه های کشور که از سوی شرکت فرودگاه های کشور منتشر شده نشان می دهد در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه های کشور، در آذرماه امسال، 27 هزار و 521 فروند نشست و برخاست هواپیما انجام شده که این رقم، در مقایسه با آذر 92، به میزان 3 درصد افزایش داشته است.

 
نمودار نشست و  برخاست فرودگاه هاي بين المللي در آذر ماه سال 1393

همچنین در اعزام و پذیرش مسافر 11 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 18 درصد افزایش داشته است.

نمودار اعزام و پذيرش مسافر فرودگاه هاي بين المللي در  آذر ماه سال 1393

بر اساس این گزارش در آذر ماه 1393 پرواز هاي عبوری نسبت به ماه مشابه سال قبل 75 درصد افزايش داشته است.

بررسی جزیی تر آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه های کشور، نشان می دهد که در آذر ماه امسال، 21 هزار و 509 نشست و برخاست در بخش پروازهای داخلی، ثبت شده که این رقم، در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته 2 درصد کاهش داشته است.

همچنین در همین مدت زمان در بخش اعزام و پذیرش مسافر 5 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 11 درصد افزایش وجود داشته است.

نگاهی به جدول پروازهای بین المللی نشان می دهد که در آذر ماه 1393 نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 31 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 38 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 28 درصد افزایش وجود داشته است.

بررسی جزئی تر این آمار نشان می دهد که در آذر ماه امسال حداقل 80 درصد از کل پروازها به ترتیب در 8 فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی، شیراز، کیش، اصفهان، اهواز، و تبریز انجام شده این در حالی است که در همین مدت زمان، حداقل 80 درصد از پروازهای داخلی به ترتیب در 8 فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، تبریز، بندرعباس و عسلویه صورت گرفته است.

همچنین 4 فرودگاه امام، مشهد، شیراز، و اصفهان، حداقل 80 درصد از "پروازهای بین المللی" را به خود اختصاص داده اند.

عملکرد فرودگاه ها در آذر ماه 1393 و مقایسه آن با ماه گذشته در پروازهای مسافری
بر اساس این گزارش کل پروازهای فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در آذرماه امسال نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست 4 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 5 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 2 درصد افزایش وجود داشته است.

بررسی جزیی تر آمار رسمی منتشر شده از سوی شرکت فرودگاه های کشور، که در همین مدت زمان و در بخش پروازهای داخلی در نشست و برخاست 2 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 1 درصد افزایش و در ارسال و پذیرش بار و پست 2 درصد کاهش داشته است.

همچنین در بخش پروازهای بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها در آذر ماه 1393 نسبت به ماه گذشته در نشست و برخاست، 16 درصد، در اعزام و پذیرش مسافر 21 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 8 درصد افزایش وجود داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امیرعلی 0 0

    سلام با تشکر از انعکاس آمار و عملکرد شرکت فرودگاهها در خبرها و گزارش هایتان خواهشمند است ذکر شود که آمار دریافتی از ماهنامه آماری دفتر نوسازی وفناوری اخذ شده است البته ظاهرا در گزارش ماه پیش اینگونه بوده ولی در گزارش فوق منبع خبر را بطور کامل بیان نکردید تین نیوز: با سپاس از توجه شما. لطفا سطر چهارم یا پاراگراف دوم مطلب را یک بار دیگر ملاحظه فرمایید. منبع دقیقا ذکر شده است.

  • حسین 0 0

    تو متن خبر از فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی، شیراز، کیش، اصفهان، اهواز، و تبریز … نام بردید اما تو نمودارها اهواز حذف و زاهدان رو نام بردید! بد نیست ملاحظه کنید متن خبر با نمودار ها همخوانی داشته باشد.

  • دفتر نوسازی و فناوری شرکت فرودگاههای کشور 0 0

    با سلام نمودارهای منتشر شده از سوی دفتر نوسازی و فناوری بر اساس فرودگاههای بین المللی است. فرودگاههایی که در رده ی بین المللی هستند عبارتند از: مهرآباد، مشهد، امام خمینی، شیراز، اصفهان، تبریز، بندرعباس و زاهدان. و آنچه که شما در تابلوی فرودگاه مشاهده می کنید لزوماً رده ی آن فرودگاه نمی باشد.