| کد خبر: 256544 |

نرخنامه جدید بلیت هواپیما زیر ذره بین تین‌ نیوز:

◄ گرانی بلیت سفر هوایی را برای کم درآمدها رویا کرد

بررسی نرخنامه جدید بلیت هواپیما نشان می‌دهد از 150 مسیر پروازی قیمت بلیت هواپیما در 78 مسیر بالای یک میلیون و 400 هزار تومان است؛ در این بین پرواز ساری به چابهار با قیمت 2 میلیون و 180 هزار تومان گران‌ترین مسیر پروازی به شمار می‌رود.

تین نیوز

 پس از کش وقوس های فراوان، نرخنامه جدید بلیت هواپیما با افزایش 29 درصدی منتشر و در سایت سازمان هواپیمایی کشوری بارگذاری شد.

به گزارش تین نیوز، بررسی ها نشان می دهد از حدود 150 مسیر پروازی موجود در این نرخنامه حدود قیمت بلیت در 150 مسیر پروازی بالای یک میلیون تومان است.

طبق نرخنامه جدید بلیت هواپیما، قیمت پرواز در 78 مسیر پروازی بالای یک میلیون 400 هزار تومان قیمت دارد.

در این میان، قیمت بلیت هواپیما در 12 مسیر پروازی در محدوده قیمتی یک میلیون و 800 هزار تومان تا دو میلیون تومان است.

ارزان ترین و گران ترین قیمت بلیت هواپیما

گران ترین مسیر پروازی در بین 150 مسیر پروازی، متعلق به مسیر پروازی ساری – چابهار با قیمت دو میلیون و 180 هزار تومان است و مسیر کیش – ساری دومین مسیر پروازی گران است که تهیه بلیت در این مسیر دو میلیون و 173 هزار تومان آب می خورد.

ارزان ترین قیمت بلیت هواپیما در مسیر طبس – مشهد است؛ قیمت بلیت هواپیما در این مسیر حدود 758 هزار تومان است.

مسیر پروازی شیراز به سیری، لار، لارمرد و لاوان در زمره مسیرهای ارزان قیمت قرار دارد که قیمت بلیت آن 851 هزار تومان است.

تهران با 59 مبدا پروازی بیشترین تعداد مسیر را در بین استان دارد. پس از آن مشهد با 40 مبدا پروازی در رده دوم، شیراز با 29 مبداء پروازی، اصفهان با 24 مبداء پروازی، بندرعباس با 14مبداء پروازی و اهواز با 9 مبداء پروازی در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در حالی قیمت بلیت هواپیما 29 درصد افزایش یافته است که انجمن شرکت های هواپیمایی پیش تر درخواست افزایش 100 درصدی قیمت بلیت هواپیما را داشت.

در واقع با نگاهی به جدول قیمت بلیت پروازها می توان به خوبی درک کرد که استفاده از خدمات حمل و نقل هوایی بیش از گذشته برای مردم دور از دسترس شده و بیشتر پروازها به پروازهای دولتی و ماموریتی و یا شغلی محدود شده است چرا که قدرت خرید مردم اجازه سفر با هواپیما را نمی دهد.

بلیت هواپیما

برای مثال در حال حاضر قیمت بلیت پرواز تهران – مشهد یک میلیون و 314 هزار تومان است؛ اگر یک خانواده چهار نفره بخواهند با هواپیما به مشهد سفر کنند سرپرست خانواده باید برای مسیر رفت و برگشت حدود 10 میلیون و 500 هزار تومان هزینه کند این در حالی است که حقوق یک کارگر حدود هشت میلیون تومان است.

شرکت های هواپیمایی با قیمت های دستوری بلیت هواپیما بشدت مخالف است و عنوان می کند: طبق قانون، دولت نباید در قیمتگذاری دخالت کند، بلکه صرفا باید نظارت داشته باشد، اما دخالت کرده و نرخ تکلیفی اعلام می کند.

اعتراض ایرلاین به افزایش 29 درصد قیمت بلیت هواپیما

مقصود اسعدی سامانی، دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی در این رابطه گفته است: شرکت های هواپیمایی به این افزایش نرخ اعتراض دارند و امکان تعطیلی شرکت ها نیز وجود دارد، اما ناگزیر از پذیرش هستیم و این افزایش نرخ، مشکل صنعت هواپیمایی را حل نمی کند.

 نرخ جدید بلیت هواپیما اعلام شد

او به نرخ های جدید انتقاد کرده و می گوید: فارغ از اینکه نرخ های اعلامی به هیچ وجه با هزینه ها و تورم کشور در این مدت همخوانی ندارد، اما بخش مهم و شاید دردناک ماجرا تصمیم گیری در شرایطی است که کارشناسان و فعالان این حوزه در این تصمیم نقشی نداشته و نادیده گرفته شده اند.

او معتقد است که افزایش 29 درصدی نرخ بلیت گره ای از مشکلات باز نمی کند، این در حالی است که شرکت های هواپیمایی از تیرماه 1400 هیچ افزایش قیمتی نداشتند و در این مدت علاوه بر افزایش شدید نرخ ارز و تورم کشور، تعرفه های گمرکی ورود قطعات و موتور هواپیما، دستمزدها و… هم افزایش قابل توجهی داشته است.

قیمت بلیت هواپیما

در حالی دبیر انجمن شرکت های هوایی از عدم تغییر قیمت بلیت هواپیما طی دو سال گذشته خبر می دهد که در این مدت بارها مردم، نمایندگان مجلس و دفاتر خدمات مسافرتی از افزایش قیمت بلی هواپیما گلایه کرده اند.

حتی عبدالجلال ایری، عضو کمیسیون عمران مجلس، نسبت به افزایش شدید قیمت بلیت هواپیما در شرایطی که حقوق کارمندان 20 درصد افزایش یافته انتقاد کرده و به خبرگزاری خانه ملت گفته است: افزایش هزینه های ناوگان های حمل و نقلی به دلیل تورم و تحریم ها و مشکلات تامین قطعات قابل درک است اما دولت باید به این امر نیز توجه داشته باشد که رشد قیمت ها باید با افزایش حقوق ها تناسب منطقی داشته باشد.

دست ایرلاین ها در جیب مردم!

اما در این میان، حرمت الله رفیعی، رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی کشور در گفتگو با تجارت نیوز به دریافت وام های کلان و تسهیلات ویژه توسط ایرلاین ها اشاره و به صراحت اظهار می کند که دست ایرلاین ها در جیب مردم است: «آنها از جیب مردم ارز دولتی و تسهیلات می گیرند و باز هم بلیت گران می فروشند.»

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید قصابیان 1 0

    شتر سواری دولا دولا نمیشه. قیمت رو آزاد کنید در عوض قیمت سوخت و قیمت خدمات فرودگاهی و بقیه هزینه ها رو بدون سوبسید با شرکت های هواپیمایی حساب کنید. تسهیلات هم به نرخ آزاد.
    تا سیه رو شود هر که در او غش باشد

  • سعید قصابیان 0 0

    کم درآمد ها در هیچ جای تاریخ هواپیما سوار نشدن.
    سوبسید بلیط هواپیما به جیب پردرآمد ها میره.