| کد خبر: 213839 |

غرش دوباره پروازها در آسمان البرز

چهارشنبه چهارم تیر ۹۹، مبدا اهواز مقصد فرودگاه بین المللی پیام در استان البرز، عزم والای دولت تدبیر و امید و همت مسوولان استانی جواب داد و بار دیگر آسمان این استان تبدیل به معبری امن برای تردد پروازهای مسافری شد.

تین نیوز

چهارشنبه چهارم تیر ۹۹، مبدا اهواز مقصد فرودگاه بین المللی پیام در استان البرز، عزم والای دولت تدبیر و امید و همت مسوولان استانی جواب داد و بار دیگر آسمان این استان تبدیل به معبری امن برای تردد پروازهای مسافری شد.

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، ظرفیتی در قلب استان البرز که با داشتن توانایی‌های بی شمار در بخش‌های مختلف اقتصادی، تولیدی، گمرک و کارگو این بار در بخش مسافری فعال شده و پس از ماه‌ها تلاش بخش دولتی و خصوصی در این استان، با افزوده شدن مسیرهای پروازی جدید، توانایی های خود را هر چه بیشتر در این بخش نیز در حال نشان دادن است.

در ۲ سال گذشته تلاش‌های زیادی به همت مسوولان استانی برای فعال شدن هر چه بیشتر بخش مسافری فرودگاه بین المللی پیام انجام که این تلاش‌ها در روزهای نخستین سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده به بار نشست.

نخستین پروازهای فرودگاه بین المللی پیام در دهه ۷۰ با برخاست و نشست هواپیماهای باری آغاز شد که با همت دولت تدبیر و امید و ایجاد زیرساخت های لازم از شهریورماه ۹۷ پروازهای مسافری به خدمات این فرودگاه اضافه شد اما بنا به عللی این پروازها متوقف و دوباره تابستان ۹۸ از سرگرفته شد که شیوع بیماری کرونا باردیگر این پروازها را متوقف کرد.

به همین منظور به خصوص طی ماه ه های اخیر ، رایزنی‌های زیادی با بخش‌های مختلف دولتی با هدف توسعه زیرساخت‌ها و بخش‌های خصوصی برای سرمایه گذاری انجام که نشان از عزم جدی در سطح ملی و استانی برای تحقق این مهم داشت، نتیجه این تلاش ها موجب شد تا مسیر پروازی جدید اهواز- کرج و بالعکس به دیگر مسیرهای پروازی این فرودگاه افزوده که آمار مسافران نشان از استقبال همشهریان از این مسیرها داشته است.

ظرفیت‌های بخش مسافری این فرودگاه به گونه‌ای است که مسوولان ملی و استانی به این باور رسیده بودند که باید با یک اراده جدی، این ظرفیت را هر چه بیشتر بارور و آن را از حالت بالقوه به بالفعل تبدیل کنند، این عزم امروز جواب داده و آرزوی دیرینه مردم ایران کوچک که تبدیل شدن پیام به بخش مسافری که رشد اشتغال، رونق و توسعه این استان را در بردارد، محقق شد.

ظرفیت مناسب فرودگاه پیام برای جابه جایی مسافران

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشستی که طی ماه گذشته با آژانس‌های مسافرتی در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام برگزار شد، ضمن تاکید بر ظرفیت های این منطقه خواستار همکاری هر چه بیشتر بخش خصوصی و دولتی برای توسعه این فرودگاه شد.

علی عابدزاده گفت: این فرودگاه در حوزه پروازی قدمتی طولانی داشته و سال‌ها است که پروازها در آن انجام می شود اما در حوزه پروازهای مسافری با توجه به تمهیدات اندیشیده شده از سوی مسوولان این فرودگاه و تامین امکانات مورد نیاز آن، امروز پیام ظرفیت لازم را برای جابه جایی مسافر  را داشته و  برخی شرکت های هواپیمایی نیز پذیرفتند که پروازها را شروع کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط استان البرز که همواره در حال توسعه و پیشرفت است و داشتن ویژگی هایی از جمله نیروی انسانی و قومیت های مختلفی که در آن هستند، به طور مسلم فرودگاه پیام لازم است که به اقصی نقاط کشور وصل شود، فرودگاهی مانند کیش امروز به ۱۴ نقطه کشور وصل است این در حالی است که ظرفیت اتصال به ۵۰ نقطه را دارد، در این میان فرودگاه بین المللی پیام نیز با توجه به تنوع قومیتی از ظرفیت اتصال به تمام نقاط کشور برخوردار است.

عابدزاده گفت: به همین منظور در آینده نه چندان دور از برخی هواپیماهای مناسب که وارد کشور شده و خواهد شد، می توان برای وصل کردن مرکز این استان به اقصی نقاط کشور استفاده کرد که در مرحله نخست موافقت هایی از سوی برخی خطوط هوایی برای انجام پرواز به مقصدهایی از جمله مشهد مقدس، اهواز و کیش صورت گرفته است.

عابدزاده با بیان اینکه این فرودگاه هم اکنون در شرایط مطلوبی به سر می برد اظهار داشت: شرکت هواپیمایی کشور تا به امروزهر آنچه در توان داشته انجام داده و بر مبنای حداقل ظرفیت ها در این فرودگاه، مجوزهای پرواز آن را صادر کرده است.

وی با اشاره به اینکه تمام استانداردهای لازم در خصوص پروازها در این فرودگاه مورد بررسی قرار گرفته گفت: تمام فرودگاه محدودیت دارند و این تنها مربوط پیام نیست، بزرگ ترین محدودیت های پروازی ما مربوط به فرودگاه مهرآباد است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری به لزوم داشتن طرح جامع فرودگاهی تاکید و گفت: فرودگاه امام(ره) در خصوص طرح جامع دچار مشکل است چرا که در گذشته به موضوع توسعه فرودگاهی آن توجه نشده بود، طرح جامع کلیدی است  و باید به گونه ای برنامه ریزی که آینده در آن دیده شود.

عابدزاده افزود: یک سری فرآیندهای نادرست اقتصادی در سال های اخیر موجب شده تا صنعت ما نتواند جان بگیرد، اما امروز این فرآیندهای نادرست به کنار رفته، امروز هواپیماهای مناسب وارد کشور می شوند، آژانس های گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی نیز نگران بازار کار نباشند.

توسعه پروازهای مسافری پیام موتور محرکه اشتغال استان است

استاندار البرز نیزمعتقد است که توسعه پروازهای مسافری از فرودگاه بین المللی پیام موتور محرکه اشتغال و کارآفرینی در حوزه گردشگری این استان است.

عزیزاله شهبازی با بیان اینکه حامی جدی توسعه گردشگری در استان و فعالان این عرصه هستیم افزود: فرودگاه پیام ظرفیت های بزرگی برای توسعه گردشگری دارد که با توسعه آن اشتغال و کارآفرینی در البرز رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی اضافه کرد: بزرگترین موتور محرکه توسعه استان البرز، توسعه گردشگری و بهره برداری از فرودگاه پیام است که در سال‌های گذشته مغفول مانده ولی با نگاه ویژه ای اکنون درصدد ارتقا بسترهای پیشرفت این صنعت بزرگ در استان هستیم.

شهبازی ادامه داد: با اولویت قرار دادن گردشگری در برنامه ششم توسعه، به صورت ویژه به دنبال افزایش توان گردشگری استان هستیم و در اولین گام برای این امر با حمایت های لازم، اولین هتل پنج ستاره البرز تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید.

استاندار البرزگفت: تورهای مسافرتی که با توجه به شرایط خاص کرونایی تعطیل شده بودند، از اول تیرماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی کرونا  فعالیت های خود را آغاز خواهند کرد.

وی افزود: با توجه به نقش حیاتی استان البرز به عنوان یک یاز شریان های اصلی کشور، سهم ویژه ای برای بهره گیری در حوزه خدمات و افزایش اشتغال در حوزه گردشگری قائل شده ایم.

پروازهای فرودگاه پیام البرز توسعه می یابد

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نیز اعلام کرد که پروازهای مسافری از مبدا این فرودگاه به دیگر استان های کشور با توجه به تنوع قومیتی در البرز توسعه می یابد.

نادر ثناگو مطلق افزود: به دنبال شیوع ویروس کرونا که تمام صنایع از جمله صنعت هوایی را تحت تاثیر قرار داد، سعی کردیم تا از این تهدید به عنوان یک فرصت استفاده کرده و برنامه ریزی ها به این سمت باشد تا در کنار از سرگیری پروازهای مسافری قبلی توسعه پروازها را نیز داشته باشیم.

وی اضافه کرد: به همین منظور از اوایل تیرماه جاری، علاوه بر پرواز به مقصدهای کیش و مشهد مقدس، پرواز به مقصد اهواز را نیز از این فرودگاه خواهیم داشت.

ثناگو مطلق با اشاره به آمادگی این فرودگاه برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی گفت: طبق اعلام رییس سازمان هواپیمایی کشوری، فرودگاه بین المللی پیام از نظر ایمنی، زیر ساخت و امکانات استانداردهای لازم را دارد.

راه اندازی پروازهای مسافری توسعه البرز را سرعت بخشید

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز نیزگفت که با راه اندازی بخش مسافری فرودگاه بین المللی پیام، روند توسعه این استان سرعت پیدا کرده است.

 سردار سید یوسف مولایی در گفت وگو با خبرنگاران ضمن مناسب توصیف کردن امنیت پروازی این فرودگاه عنوان کرد: سطح امنیت پرواز در فرودگاه پیام نسبت به فعالیت های خود فرودگاه بسیار خوب است، اما به طور طبیعی متناسب با توسعه فعالیت هایش سطح امنیت آن نیز باید افزایش یابد.

وی با اشاره به توسعه زیر ساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام افزود: فرودگاه در این زمینه خوب عمل کرده و بخشی از زیر ساخت هایی را که نداشتند توانسته اند کامل کرده  و از نظر تخصصی و فنی نیز با داشتن متخصصان توانمند، امکانات فنی مورد نیاز را تامین کردند.

مولایی در ادامه با اشاره به نقش این فرودگاه در توسعه استان و اینکه راه اندازی بخش مسافری پیام، کرج را ۱۰ سال به جلو برد گفت: اعتقاد سپاه امام حسن مجتبی(ع) بر این است که راه اندازی فرودگاه بین المللی پیام، می تواند به توسعه استان در ابعاد  مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و حتی روانی کمک کند، چرا که توسعه هر چه بیشتر این فرودگاه می تواند زمینه ساز اشتغال بیشتر، توسعه حمل و نقل شهری و در کل به نفع مردم و استان است.

وی ادامه داد: به همین منظور ما نیز با توجه به دستاوردهای خوبی که پیام می تواند به استان و مردم داشته باشد از این ظرفیت موجود در استان در حد توان خودمان حمایت خواهیم کرد.

باند فرودگاه پیام از بهترین باندهای فرودگاهی کشور است

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز یکی دیگر از مسولانی است که به استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت های بخش مسافری فرودگاه معتقد و می گوید: با همکاری بخش خصوصی و برنامه ریزی منسجم، اقدام های لازم توسط مسوولان فرودگاه بین المللی پیام برای راه اندازی پروازهایی به مقصدهای مشهد مقدس، کیش و اهواز از این فرودگاه پیش برده شد.

فریدون محمدی افزود: باند فرودگاه بین المللی پیام جزء بهترین باندهای فرودگاهی کشور است که در آینده می توان این فرودگاه را به عنوان فرودگاهی عملیاتی در حوزه گردشگری مطرح کرد.

وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت استانی برای توسعه راه های دسترسی به فرودگاه بین المللی پیام گفت: در صورتی که ادارات و شرکت های موجود در استان بخشی از بلیط  پروازهای موجود این فرودگاه را خریداری کنند، زمینه اقتصادی برای توسعه این پروازها صورت می گیرد.

شهرداری کرج به یاری فرودگاه پیام می آید

علی کمالی زاده شهردار کلانشهر کرج نیز با بیان اینکه در جهت توسعه پروازها از فرودگاه بین المللی پیام از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد گفت: یکی از اقدامات توسعه راه های دسترسی است که به همین منظور پیمانکار ما در پروژه ادامه بزرگ راه آیت الله هاشمی به فرودگاه پیام معطل تعیین تکلیف زمین های موسسه نهال و بذر است که در صورت رفع این مشکل مردم کرج به طی ۲۰ دقیقه می توانند به این فرودگاه برسند.

وی با اشاره به مهم بودن اجرای پروژه گذر شرقی مهر شهر و انجام آن برای اتصال به فرودگاه بین المللی پیام گفت: از ظرفیت بیلبورد و تلویزیون های شهری برای تبلیغات پروازهای این فرودگاه بهره خواهیم گرفت.

برنامه های پروازی فرودگاه پیام

طبق اعلام پروازی، در روزهای شنبه و چهارشنبه پرواز به مقصد اهواز به مبداء کرج و بالعکس انجام ،که ساعت ورود به فرودگاه پیام ۸ صبح و ساعت خروج به مقصد اهواز ۸ و ۳۵ دقیقه است.

همچنین مشهد مقدس دیگر مقصد پروازی از فرودگاه بین المللی پیام است که در روزهای جمعه و سه شنبه هر هفته انجام می شود  که ساعت ورود به فرودگاه کرج ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه و ساعت خروج به مقصد مشهد مقدس ساعت ۱۵:۱۵ دقیقه است.

پروازهای کرج - کیش و بالعکس نیز از روزجمعه سیزدهم تیرماه به خدمات فرودگاه پیام اضافه می شود.

سخن پایانی 

فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام، ظرفیتی است که پس از سال ها به همت دولت تدبیر و امید و عزم بالای مسوولان استانی به ثمر نشسته و در بخش های مختلف توانسته نقش پررنگی داشته باشد، ادامه راه و فعالیت هر چه بیشتر این منطقه و فرودگاه نیازمند همراهی و همکاری هر چه بیشتر بخش دولتی و خصوصی است و بدون این همراهی ها به آنچه که حق این استان و منطقه است نخواهد رسید.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایرنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.