| کد خبر: 198179 |

روزنامه شرق مدعی شد

◄ ابلاغ حکم توقف فعالیت عابدزاده در پرونده سقوط هواپیمای «آسمان»

برخی از رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای آسمان، مدعی شده‌اند که برای 15 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آسمان صدور قرارهای تأمین و قرار نظارت قضائی بدوی صادر شده است.

تین نیوز

برخی از رسانه ها در خصوص آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای آسمان، مدعی شده‌اند که برای 15 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آسمان صدور قرارهای تأمین و قرار نظارت قضائی بدوی صادر شده است.

به گزارش تین نیوز، در اوایل شهریورماه بود که غلامحسین اسماعیلی سخنگوی دستگاه قضا جزئیاتی از آخرین وضعیت پرونده سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی آسمان را مطرح کرد. او در این رابطه گفته بود که   در مورد سوانح هوایی یک بخش موضوع مرتبط با مسائل فنی است و باید ابتداجعبه سیاه توسط شرکت سازنده بررسی شود که خود این بررسی یک فرآیند نسبتا طولانی است

او در ادامه سخنان خود اضافه کرد: این پرونده مدتی در دادگستری اصفهان بود و سپس به دادگستری استان تهران و دادسرای عمومی و انقلاب تهران ارجاع شد. در مورد این حادثه کارشناس اولیه نظر خود را اعلام کرد اما هم خانواده جانباختگان و هم متولیان از سازمان‌های مربوطه هم شرکت هواپیمایی آسمان، هم هواپیمایی کشوری و هم سازمان هواشناسی نسبت به اظهار نظر کارشناس اولیه اعتراض شدیدی را مطرح کردند؛ لذا پرونده به هیئت سه نفره کارشناسی ارجاع شد.

هواپیمای یاسوج

اسماعیلی اظهار داشت: با پیگیری‌ای که اخیرا انجام دادم هیئت سه نفره کارشناسی وعده دادند که تا پایان این هفته نظر کارشناسی خود را در مورد مقصران این حادثه اعلام کنند. بنابر این اینکه کدام یک از این دستگاه‌ها و چند درصد در حادثه مزبور مقصر بودند، تا پایان هفته از سوی کارشناسان مشخص می‌شود و متناسب با نظر کارشناسی، دادرسی انجام می‌گیرد.

 حال با گذشته حدود دوماه از سخنان سخنگوی دستگاه قضا، روزنامه شرق در گزارشی که صبح امروز (24 مهرماه) منتشر شده مدعی شده است که برای 15 نفر از مدیران و کارشناسان ارشد سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی آسمان صدور قرارهای تأمین و قرار نظارت قضائی بدوی صادر شده است.

در توضیحات این گزارش در خصوص چرایی صدور این رای آمده است؛ «موضوع بر سر احتمال اشتباه بررسی کارشناسی و صدور احکام بر اساس گزارش اولیه بررسی سانحه است؛ درحالی‌که گزارش ثانویه به کل احتمال یخ‌زدگی هواپیما را رد می‌کند و در این‌ صورت جز مشخص‌شدن یک تخلف در شرکت هواپیمایی آسمان (که البته منجر به سقوط نشده)، اتهامی متوجه مسئولان این صنعت نیست، حتی سازمان هواپیمایی کشوری نتوانسته گزارش اصلی سانحه را برای ایکائو (سازمان جهانی هوانوردی) ارسال کند.»

ظاهرا این موضوع باعث شده که نزدیک به دو هفته برخی از مجوزهای استاندارد پرواز روی زمین بماند که همین مسئله هم سبب می‌شود مجوز حدود پنج هواپیما صادر نشود. اتفاقی که بیم آن می‌رود در ادامه، صنعت هوایی کشور و پروازهای کشور را دچار چالشی جدی کند.

در این گزارش به  نقل از «یک ممیز هواپیمایی کشوری» که نامی از وی برده نشده از ابلاغ حکم عدم ادامه فعالیت رئیس سازمان هواپیمایی کشوری توسط دادگاه بدوی رسیدگی به سقوط هواپیمای ATR هواپیمایی آسمان در بهمن 96 خبر داده شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده که هنوز سازمان هواپیمایی کشوری به این موضوع پاسخ نداده و تماس خبرنگار ما با رضا جعفرزاده سخنگوی این سازمان نیز بی‌پاسخ مانده است.

به گزارش تین نیوز، در سانحه سقوط هواپیمای ATR هواپیمایی آسمان در بهمن دو سال پیش 65 نفر مسافر و کرو پرواز جان خود را از دست دادند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.