| کد خبر: 19128 |

انجام پروازهای حج تمتع برای اولین بار از فرودگاه امام

وبلاگ تین نیوز، فرهاد پرورش | بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بین همه سازمان و ارگان‌ها امسال برای اولین بار حج تمتع از فرودگاه امام خمینی (ره) انجام می‌شود. مانند سا‌ل‌های گذشته سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان و سعودی پروازهای حج را از هشت ایستگاه عملیاتی از 15 شهریورماه سال‌جاری انجام می‌دهند.

در عملیات رفت حدود 17 هزار زائر توسط هما، 17 هزار زائر توسط ماهان و حدود 34 هزار زائر نیز توسط شرکت هواپیمایی سعودی انجام خواهد شد که هما علاوه بر انجام عملیات پروازی خود، کارهای هواپیمایی سعودی را در تهران و کل کشور برعهده دارد. در مجموع هندلینگ 75 درصد از پروازهای حجاج توسط ایران‌ایر در داخل انجام می‌شود.

تعداد پروازهای مستقیم از ایستگاه‌های عملیاتی حدود 50 پرواز است که طبق هماهنگی با سازمان حج و زیارت از نظر نوع کاروان‌ها، پروازها با هواپیماهای 747 انجام خواهد شد. پیش‌بینی لازم در هما در خصوص هواپیماها انجام و مجوزهای پروازی از مدینه و جده دریافت شده است.
به هر حال کارهای عملیاتی پروازهای حج از مدت‌های پیش آغاز و در حال انجام است. امیدواریم با توجه به این‌که امسال از فرودگاه جدید پروازهای جدید انجام می‌شود با هماهنگی دستگاه‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط این کار هم به نحو احسن انجام شود.

عملیات رفت پرواز حجاج از 15 شهریور آغاز می شود، پرواز امسال حج از ایستگاه شیراز از 15 شهریور، تهران از 16 شهریور، یزد از 29 شهریور، کرمانشاه 30 از شهریور و اردبیل و بوشهر نیز از 2 مهرماه آغاز می‌شود.
زمان پیش‌پروازهای حج نیز دهم و یازدهم شهریور خواهد بود،  6 مهرماه نیز کار انتقال زائران به پایان می‌رسد و از 17 مهرماه نیز پرواز برگشت آغاز خواهد شد.
در مجموع پروازهای رفت حجاج 21 روز زمان می‌برد، انجام پروازهای برگشت 20 روز طول می‌کشد و از 13 آبان آغاز می شود. اگر پرواز شهرستان‌ها را به پروازهای اصلی اضافه کنیم حدود 70 پرواز برای انتقال زائران حج انجام می‌شود.
برگرفته از خبر تسنیم

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.