امروز، پنجم اسفندماه، سالگرد ادغام دو شرکت «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» و تاسیس ایرلاین ملی ایران با نام «ایرانایر» است. ایرلاینی که سنگ بنای آن را دو بازرگان به نامهای رضا افشار و غلام ابتهاج در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم گذاشتند تا 20 سال بعد، در سال 1341، هواپیمای ملی ایران آغاز به کار کند. از آن زمان تاکنون ایرانایر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است.
امروز، پنجم اسفندماه، سالگرد ادغام دو شرکت «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» و تاسیس ایرلاین ملی ایران با نام «ایرانایر» است. ایرلاینی که سنگ بنای آن را دو بازرگان به نامهای رضا افشار و غلام ابتهاج در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم گذاشتند تا 20 سال بعد، در سال 1341، هواپیمای ملی ایران آغاز به کار کند. از آن زمان تاکنون ایرانایر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است.
ایرانایر در سالهای دهه 60، با وجود تحریمهای پی در پی، نتوانست هواپیمایی به ناوگان خود اضافه کند؛ تا اینکه در سالهای ابتدایی دهه 70 و پس از حمله موشکی به هواپیمای ایرباس ایرانایر بر فراز خلیج فارس، آمریکا دو فروند ایرباس 300 به عنوان غرامت به ایران ایر داد. سپس، هفت فروند فوکر 100 نیز از طرف هلندیها به ایران تحویل داده شد. اما پس از آن، کشمکش ایرانایر با شرکتهای تولیدکننده هواپیما ادامه دارد. کشمکشی که نتیجه آن، زمینگیر شدن برخی از هواپیماها و مشکلات بیشمار در حوزه تعمیرات است.
در این تصاویر که از مجموعه عکسهای بابک تقوایی، خبرنگار و عکاس مجله هوانوردی نظامی Combat Aircraft انتخاب شده، به سیر تاریخی نزول ایرانایر در سالهای تحریم و تاثیر قطع خدمات تعمیرات و لوازم یدکی در قدیمیترین ایرلاین ایران پرداخته شده است.
در جریان سفر معاون وزیر راه و رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای به استان زنجان، پروژه های عمرانی حوزه راه مورد…
پل معلق ورگه سران سرعین، که به عنوان پل وحشت نیز شناخته میشود، یک پل سه طبقه معلق است که در منطقه نمونه گردشگری…
عملیات تعریض و بهسازی آزادراه ساوه–سلفچگان به طول ۶۵ کیلومتر امروز یکشنبه 4 آبان ماه آغاز شد.
روایتی از ایستگاه هایی که به گالری هنری، بنای یادبود و آلبوم خاطرات مشترک تهرانی ها تبدیل شده اند.