امروز، پنجم اسفندماه، سالگرد ادغام دو شرکت «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» و تاسیس ایرلاین ملی ایران با نام «ایرانایر» است. ایرلاینی که سنگ بنای آن را دو بازرگان به نامهای رضا افشار و غلام ابتهاج در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم گذاشتند تا 20 سال بعد، در سال 1341، هواپیمای ملی ایران آغاز به کار کند. از آن زمان تاکنون ایرانایر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است.
امروز، پنجم اسفندماه، سالگرد ادغام دو شرکت «ایرانین ایرویز» و «پرشین ایرسرویس» و تاسیس ایرلاین ملی ایران با نام «ایرانایر» است. ایرلاینی که سنگ بنای آن را دو بازرگان به نامهای رضا افشار و غلام ابتهاج در سالهای پایانی جنگ جهانی دوم گذاشتند تا 20 سال بعد، در سال 1341، هواپیمای ملی ایران آغاز به کار کند. از آن زمان تاکنون ایرانایر فراز و فرود بسیاری را پشت سر گذاشته است.
ایرانایر در سالهای دهه 60، با وجود تحریمهای پی در پی، نتوانست هواپیمایی به ناوگان خود اضافه کند؛ تا اینکه در سالهای ابتدایی دهه 70 و پس از حمله موشکی به هواپیمای ایرباس ایرانایر بر فراز خلیج فارس، آمریکا دو فروند ایرباس 300 به عنوان غرامت به ایران ایر داد. سپس، هفت فروند فوکر 100 نیز از طرف هلندیها به ایران تحویل داده شد. اما پس از آن، کشمکش ایرانایر با شرکتهای تولیدکننده هواپیما ادامه دارد. کشمکشی که نتیجه آن، زمینگیر شدن برخی از هواپیماها و مشکلات بیشمار در حوزه تعمیرات است.
در این تصاویر که از مجموعه عکسهای بابک تقوایی، خبرنگار و عکاس مجله هوانوردی نظامی Combat Aircraft انتخاب شده، به سیر تاریخی نزول ایرانایر در سالهای تحریم و تاثیر قطع خدمات تعمیرات و لوازم یدکی در قدیمیترین ایرلاین ایران پرداخته شده است.
F-35 یک هواپیمای جنگی چندمنظوره و پنهان کار (Stealth) است که برای انجام انواع مأموریت ها شامل برتری هوایی، حملات…
بر اساس داده های آنلاین سایت فلایت رادار، چندین هواپیمای مسافربری از فرودگاه های تهران خارج شده و به سمت مقاصد نامعلوم…
وضعیت مالکیت مسکن در شهر های ایران در این گزارش بررسی شده است.
سال گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی به حساب خزانه واریز شد.
کشور های تولیدکننده نفت مثل روسیه، عربستان سعودی و آمریکا معمولاً قیمت های پایینی دارند، اما نروژ با وجود تولید نفت،…