| کد خبر: 139383 |

تمهیدات فرودگاه تبریز برای انتقال حجاج ایرانی

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی خبر داد که پروازهای رفت حج تمتع فرودگاه تبریز از‌ ۹مرداد ماه آغاز می‌شود و طی ۸ روز مستمر حدود ۳۲۰۰زائر تبریزی با ۱۲ پرواز تبریز را به مقصد عربستان سعودی ترک می‌کنند.

تین نیوز

مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی خبر داد که پروازهای رفت حج تمتع فرودگاه تبریز از‌ ۹مرداد ماه آغاز می‌شود و طی ۸ روز مستمر حدود ۳۲۰۰زائر تبریزی با ۱۲ پرواز تبریز را به مقصد عربستان سعودی ترک می‌کنند.

 مصطفی صفایی مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی به خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: فرودگاه تبریز یکی از ۲۰ ایستگاه پروازی برای انتقال حجاج بیت الله الحرام در سال ۹۶ است که برای انتقال حجاج ایرانی در آمادگی کامل به سر می‌برد.

وی خبر داد:پروازهای رفت حج تمتع فرودگاه تبریز از  ۹مرداد ماه آغاز می‌شود و طی ۸ روز مستمر تا ۱۶ مرداد ماه ادامه خواهد داشت و حدود ۳۲۰۰زائر تبریزی طی این مدت با ۱۲ پرواز تبریز را به مقصد عربستان سعودی ترک می‌کنند.  

به گفته ی صفائی این پروازها توسط شرکت هواپیمایی سعودی از فرودگاه تبریز انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت پروازهای حج تمتع و نگاه ویژه به این موضوع توضیح داد: کلیه هماهنگی‌های لازم با ارگان‌هاو شرکت‌های هواپیمایی جهت خدمات رسانی خوب به زائرین صورت گرفته است .

صفائی خبر داد:همچنین سالن و پارکینگ مخصوص حج با ظرفیت بیش از ۱۰۰۰ محل پارک خودرو آماده شده است و سرویس بهداشتی و نمازخانه فرودگاه نیز با هدف ارائه بهتر به مسافران بهسازی شده است.

به گفته ی صفائی برای حل مشکل بار مسافران چرخ دستی‌های فرودگاه بهسازی شده و به تعداد کافی آماده استفاده برای زائران است. همچنین در سایت فرودگاه اطلاع رسانی با مشخصه حج تمتع سال ۹۶ کلیه مطالب مورد نیاز زائرین درج گردیده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بر اساس دستورالعمل ۱۱ ماده‌ای فرودگاه‌های کشور برای اعزام و پذیرش حجاج درسال ۹۶  فرودگاه‌ها ابتدا و انتهای سفر هستند و ایجاد شرایط مطلوب و نیز حسن همکاری طرفین می‌تواند تاثیر به سزایی در رضایتمندی حجاج داشته باشد.

هم‌چنین فرودگاه‌های کشور موظف هستند با توجه به محدودیت‌های سازمان حج و زیارت در موضوع اسکان حجاج در کشور عربستان و "اسلوت تایم" اعمالی از طرف فرودگاه جده و مدینه از یک سو و محدودیت‌های موجود در فرودگاه‌های کشور از طرف دیگر، همکاری لازم در تنظیم برنامه پروازی ایرلاین‌های مجری نقل و انتقالات حجاج را به عمل خواهند آورد.

 

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.