| کد خبر: 4299 |

نظرها و خبرها◄ وقتی توسعه حمل و نقل عمومی کندتر از توسعه معابر بزرگراهی است / واگن‌هایی که خاک می‌خورند

تین نیوز | روز سه‌شنبه 2 اردیبهشت بخش جنوبی خط 3 متروی تهران افتتاح شد. این افتتاح از آنجا قابل توجه بود که نه تنها با این افتتاح، طولانی ترین خط متروی کشور افتتاح شد بله وعده‌های پی در پی مسئولان شهری و عدم تحقق این وعده‌ها تا روز دوم اردیبهشت موجب گله‌مندی مردم در این زمینه نیز شده بود.  

1- مذاکره با سرمایه گذاران خارجی برای ساخت خطوط مترو کرج/ لزوم اعتبار 500 میلیارد تومانی برای تکمیل فاز اول خط 2 مترو کرج
تین نیوز | دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...تکمیل فاز اول خط 2 متروکرج نیازمند 500 میلیارد تومان بودجه است. بودجه سال 92 مترو کرج، تنها 34 میلیارد تومان بود.
جواد سعیدی، مدیر روابط عمومی سازمان قطار شهری کرج و حومه با اعلام این مطلب، در خصوص متروی کرج و روند پیشرفت خطوط در حال ساخت گفت: متروی کرج 6 خط مصوب شده در شورای عالی ترافیک دارد که در مجموع به طول تقریبی 100 کیلومتر است. از این خطوط خط 1 با مترو تهران مشترک است... 
مطلب کامل

نظر |واگن‌هایی که خاك می‌خورند
 نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۰۱در مورد این مطلب:
نكته جالب اینجاست كه با همه محدودیت‌های مالی كه وجود دارد و در حالیكه هنوز حتی یك متر هم ریل گذاری نشده است، مبلغی در حدود ٣٥ میلیارد تومان در سال ٩٢ صرف خرید دو رام قطار گردیده و این واگنها در حال خاك خوردن در محوطه واگن سازی تهران می باشد و ماهیانه مبلغ قابل توجهی هم هزینه انبارداری پرداخت می‌شود. آیا بهتر نبود پول این واگن‌ها صرف تكمیل خط می‌شد؟ آیا با این روش مدیریت می‌توان توقع داشت كه در آینده نزدیك شاهد بهره بردای خط٢ مترو كرج باشیم؟

2- بخش جنوبی خط 3 مترو تهران افتتاح شد
تین نیوز | سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...صبح امروز، 12 کیلومتر بخش جنوبی خط 3 مترو در جنوب غربی تهران که طولانی ترین خط مترو خاورمیانه محسوب می شود، با حضور شهردار تهران، رسما افتتاح شد. 
در مراسم افتتاح بخش جنوبی خط 3 مترو پنج ایستگاه آزادگان، جوادیه، قلعه‌مرغی، راه‌آهن و منیریه به بهره برداری رسید.افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو با حرکت از ایستگاه منیریه به سمت ایستگاه قلعه مرغی آغاز شد و رسما در این ایستگاه افتتاح صورت گرفت... 
مطلب کامل

نظر |شاخه نیاوران تا ایستگاه تجریش در خط یك ادامه پیدا كند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۰۲در مورد این مطلب:
پیشنهادم این است كه اگر تداخلی با خط اكسپرس 4 ایجاد نمی‌كند شاخه نیاوران تا ایستگاه تجریش در خط یك ادامه پیدا كند كه این دو خط مهم به هم متصل بشوند.

3- تاریخ دقیق افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو اعلام شد
تین نیوز | یکشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...مدیرکل روابط عمومی مترو از افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران در دوم اردیبهشت ماه سال جاری خبر داد.
علی اکبر روح نواز گفت: آیین افتتاح و بهره‌برداری رسمی از نیمه جنوبی خط 3 مترو تهران روز سه شنبه دوم اردیبهشت سال 93 با حضور شهردار تهران در ساعت 9 صبح برگزار خواهد شد...
مطلب کامل

نظر |وقتی کندی توسعه حمل و نقل عمومی بیشتر از کندی توسعه معابر بزرگراهی است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۰۱در مورد این مطلب:
طی سال گذشته، دائما خبر بازگشایی نیمه جنوبی خط 3 مترو منتشر می‌شد و هر ماه وعده ماه بعدی داده می‌شد. البته بالاخره این خط هم افتتاح می‌شود. اما آنچه ناراحت کننده است، این است که در توسعه معابر بزرگراهی، کارها با سرعت هرچه تمامتر انجام می شود و نمونه آن را می‌توان در ساخت بزرگراه امام علی و تونل نیایش و پل صدر دید. البته در آن پروژه ها هم روند اجرایی از برنامه ریزی عقبتر بوده اما کندی توسعه حمل و نقل عمومی همیشه بسیار بیشتر از کندی توسعه معابر بزرگراهی است. این بدان معنی است که حمل و نقل عمومی هنوز آن طور که باید از جایگاه و اولویت نزد مسئولان و تصمیمگیران شهرداری برخوردار نیست.
قبل از عید بود که خبری منتشر شد مبنی بر این که ساخت تونل حکیم که امتداد این بزرگراه در زیر دریاچه چیتگر است در مراحل پایانی خودش قرار دارد !!!! یعنی در همان زمانی که هرماه افتتاح نیمه جنوبی خط 3 مترو به ماه قبل موکول می‌شده است، منابع مالی شهرداری در جای دیگری به کندن زمین برای توسعه معابر خودرویی می پرداختند !!! و این خیلی ناراحت کننده است.

نظر | معنای مدیریت جهادی افتتاح ناقص پروژه‌ها و به خطر انداختن ایمنی مردم نیست
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۲-۰۱در مورد این مطلب: 
از مسئولان مترو می‌خواهم صادقانه به مردم بگویند آیا این افتتاح هم مثل افتتاح بخش میانی خط 3 نمایشی و فرمایشی است یا واقعی.
آذر 91 یعنی 16 ماه قبل این بخش با کلی تبلیغات و سروصدا (به آرشیو تین نیوز مراجعه کنید) به اصطلاح افتتاح شد! ظرف این 16 ماه هنوز سه ساعت در روز کار می‌کند! فقط یک قطار آن هم روی یک خط در این مسیر تردد می‌کند! و آن هم هر 25 دقیقه یک بار!! هنوز یادمان نرفته در زمان مدیریت قبلی مترو هر بخش مترو که افتتاح می‌شد، حداکثر یکی دو ماه به صورت ناقص کار می‌کرد و پس از آن در تمام طول روز و با سرفاصله کم به سرویس دهی می‌پرداخت.
با کمال تاسف اخبار رسیده حاکی است بخش جنوبی خط 3 هم با حداقل تجهیزات و ایمنی بسیار کم در حال افتتاح است. سیستم‌های تامین و توزیع برق خط 3 هنوز به صورت کامل نصب نشده‌اند، سیستم کنترل و سیکنالینگ خط هنوز نصب نشده، ایستگاه‌ها پله برقی ندارند و ده‌ها نقص ریز و درشت دیگر. باور کنید معنای مدیریت جهادی افتتاح ناقص پروژه‌ها و به خطر انداختن ایمنی مردم نیست.

4- همه وعده‌‌های" هابیل درویش" مدیر عامل متروی تهران و حومه
تین نیوز | پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ...اتمام و بهره برداری 17 کیلومتر از بخش شمالی خط سه، تحویل 30 کیلومتر خط مترو در سال 93 و ...از مهمترین وعده‌های "هابیل درویش " مدیرعامل شرکت متروی تهران از 5 دی ماه سال 92 تا 28 فروردین امسال است...
مطلب کامل

نظر |تكلیف خطوط ریلی زیرزمینی قطار تهران -تبریز در مناطق 17 و 18 تهران کی مشخص می‌شود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۸در مورد این مطلب:
چرا شركت راه آهن و شركت مترو تكلیف خطوط ریلی زیرزمینی قطار تهران -تبریز در مناطق 17 و 18 تهران كه در سال 90 با بودجه چند هزار میلیارد تومانی به بهره برداری رسید و گفته شد دوخط ریلی آن جهت ساخت مترو واگذار شده را روشن نمی‌كنند؟ این خطوط ریلی كه تكمیل هم شده به علت اختلاف راه آهن و مترو معطل و نیمه كاره مانده است که مردم از این موضوع ضرر می‌بینند. درخواست می‌كنم شورای شهر موضوع را بررسی كند تا مردم بیشتر از این چشم انتظار نمانند و مترو در این مناطق ضعیف تهران زودتر به بهره برداری برسد.

5- پیشرفت 65 درصدی متروی تهران ـ پرند و فرودگاه امام خمینی(ره)
تین نیوز | دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ 
خلاصه مطلب: ... مجری خط متروی تهران-پرند از پیشرفت 65 درصدی پروژه احداث متروی پرند و ادامه خط یک تا فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد.
عباس گرامی با بیان اینکه کار ساخت متروی تهران-پرند در دو بخش ساختمانی و تجهیزات در دست اقدام است، گفت: تاکنون 65 درصد عملیات ساختمانی در این پروژه پیشرفت داشته است...
مطلب کامل

نظر | خواسته مردم رباط کریم برای ایجاد یک ایستگاه مترو است
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۵ در مورد این مطلب:
انگار عادت کرده‌ایم که بدون برنامه ریزی و آینده‌نگری کارها را با عجله و رفع تکلیف پیش ببریم.
لطفا از مسئولین مربوطه سوال بپرسید که مگر می‌شود مترو از کنار رباط کریم و و شهر صنعتی پرند و دانشگاه آزاد رباط کریم و دیگر مراکز جمعیتی مانند شهرک آبشناسان و شهرک اشکانیه بگذرد و با عدم پیش بینی یک ایستگاه مترو در رباط کریم بدون توجه به خواسته مردم رباط کریم و مراکز مذکور کار را با بی‌مسئولیتی تمام رفع و رجوع و جمع کرد.
کدام منطق کارشناسی این را می گوید که به خواسته 400 هزار جمعیت و افرادی که هر روزه به رباط کریم رفت و آمد می کنند بی‌توجهی کرد این در حالی است که این موضوع با هزینه کم بازده زیادی به همراه خواهد داشت و موجب رفع آلودگی هوا و افزایش رضایت مردمی که همه روزه بین رباط کریم و تهران در حال رفت و آمد هستند می شود. این انتظار از دولت دکتر روحانی و شهرداری تهران است که به خواسته به حق مردم رباط کریم برای ایجاد یک ایستگاه مترو توجه نمایند.
این موضوع نه نیاز به تغییر مسیر مترو پرند دارد و نه بودجه آنچنانی می خواهد تازه مردم رباط کریم حاضرند هرگونه همکاری را در مورد تامین بودجه انجام دهند.

6- تحقق عیدی به مردم تهران "عزم ملی" همه نهادها را می طلبد
تین نیوز | دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳
خلاصه مطلب: ...از مترو می‌توان به عنوان یکی از کارآمدترین شبکه‌های حمل‌و‌نقل عمومی شهری یاد کرد که نقش انکارناپذیری در حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و محیط‌ زیستی ناشی از ترافیک دارد‌؛ از سوی دیگر مدیرعامل مترو تهران بارها از مترو به عنوان نماد عدالت اجتماعی یاد کرده است... 
مطلب کامل

نظر | مردم عیدی نیاز ندارند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۳-۰۱-۲۷ در مورد این مطلب:
ضمن تشکر از زحمات مسئولین، خواهشمندم به حساب مردم به کام خودشان عیدی ندهند، مردم عیدی نیاز ندارند، مردم میگویند در مملکت اسلامی و شیعه دروغگو دشمن خداست. اگر می‌خواهید شماره حساب بدهید تا ما یارانه هایمان را به شما به عنوان عیدی بدهیم. آسانسور بهانه است، پله برقی نداریم فریب مردم است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.