| کد خبر: 260474 |

فیلم| راه آهن چابهار سرخس؛ پر سودترین و ارزان ترین راه آهن‌ برای ترانزیت کالا

راه آهن چابهار - سرخس پر سودترین و ارزان ترین راه آهن‌ های جهان است ولی اولویتی برای ساخت آن نداشتیم.

تین نیوز

هیچ کدام از راه آهن های ساخته شده در دولت قبلی در اولویت توسعه کشور نبود.

به گزارش تین نیوز به نقل از نود اقتصادی،  علی سعدوندی، اقتصاددان و تحلیلگر مسائل اقتصادی، با بیان این مطلب گفت: ایران عقب مانده ترین کشور جهان در زمینه حمل و نقل ریلی است.

وی افزود: راه آهن چابهار - سرخس پر سودترین و ارزان ترین راه آهن های جهان است ولی اولویتی برای ساخت آن نداشتیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رضاییان 0 4

    یک شهر تخلیی مثل سرخش و چابهار که جمع جمعیتشون اندازه یک سوم آمل هم نمیشه به دید جنابتون راه اهن واجبه ولی برای شهر 500 هزار نفری آمل به عنوان صنعتی ترین شهر شمال نه.!! /b>

  • ناشناس 3 1

    به جای راه آهن رشت آستارا، بهتر نیست اردبیل آستارا با کمترین اثر بر جنگل ها و مسافت کوتاه تر احداث شود؟

    • حیدری 3 0

      تنهامسئله مهم اختلاف ارتفاع بین اردبیل و آستاراست که باایجادتونل درکوهسنگروچندکیلومترپل دراسبینه این اختلاف ارتفاع تعدیل میشود
      مسافت ومیزان هزینه، آسيب های زیست محیطی یک سوم مسیررشت آستارا ست.
      چین درتبت باآن اختلاف ارتفاع راه آهن زده مانمیتونیم

  • حسین 3 0

    راه آهن چابهار سرخس بخاطر مسیر ترانزیتی آسیای میانه به اقیانوس هند و سود سرشار از آن و ... بسیارمهم وحیانی است.

  • حسین 5 0

    چراچون مشتی بیلیاقت درراس اموربودند

  • ناشناس 0 1

    چون آمریکا با آن موافق نبود