| کد خبر: 263280 |

اولین جت عمود پرواز برقی که فروخته می‌ شود!

جت لیلیوم اولین تاکسی پرنده عمودپرواز برقی یا eVTOL است که در ایالات متحده به اشخاص حقیقی فروخته می شود.

تین نیوز

جت لیلیوم اولین تاکسی پرنده عمودپرواز برقی یا eVTOL است که در ایالات متحده به اشخاص حقیقی فروخته می شود.

لیلیوم، توسعه دهنده اولین جت برخاست و فرود عمودی تمام الکتریکی یا eVTOL است که می تواند حداکثر هفت مسافر را در خود جای دهد. این eVTOL توسط یک شرکت واسطه فروش هواپیما به اسم EMCJET به مشتریان حقیقی فروخته می شود. این شرکت تا سال ۲۰۳۰ فروشنده انحصاری لیلیوم در تگزاس خواهد بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از همشهری، لیلیوم قصد دارد با همکاری با EMCJET اولین eVTOL ای باشد که برای استفاده شخصی فروخته می شود. EMCJET این جت را به کسانی که می خواهند اولین جت های لیلیوم پایونیر ادیشن را در امریکا بخرند، می فروشد.

لیلیوم جت در سراسر ایالات متحده با تمرکز اولیه در شهر های بزرگ تگزاس از جمله آستین، هیوستون، سن آنتونیو و دالاس در دسترس خواهد بود. اولین دسته از جت های لیلیوم که به مشتریان حقیقی در سراسر جهان ارائه می شود، جت های لیلیوم پایونیر ادیشن Lilium Pioneer Edition Jets هستند. شرکت eVTOL می گوید که EMCJET چهارمین فروشنده لیلیوم در سطح جهان است.

اولین جت عمود پرواز برقی که فروخته می‌شود!

لیلیوم جت یک جت برخاست و فرود عمودی یا عمودپرواز تمام الکتریکی است که برای جابه جایی ها و رفت وآمد های منطقه ای با حداقل نویز، با عملکرد بالا و آلاینده های عملیاتی صفر مهندسی شده است.

شرکت اعلام کرد که اولین مهار های الکتریکی ولتاژ بالا برای لیلیوم جت تکمیل شده است. این سیستم سیم و کابل، که قبلا در ایالات متحده و اروپا به ثبت رسیده است، بخش مهمی از ایمنی و شبکه توزیع برق eVTOL را تشکیل می دهد. این سیستم با بسته ای از کابل هایی که به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند تا تنظیمات را ایمن و منظم نگه دارند، مانند رگ های الکتریکی هواپیما عمل می کند. کابل ها وظیفه انتقال برق از باتری ها (که در کناره های هواپیما هستند) به موتور ها (در بال ها) را بر عهده دارند.

اولین جت عمود پرواز برقی که فروخته می‌شود!

در ژوئن ۲۰۲۳، لیلیوم اعلام کرد که تنها سازنده eVTOL است که گواهینامه اداره هوانوردی فدرال را دریافت کرده است. در حالی که خبر فروش خصوصی آن اعلام شده، لیلیوم هنوز روشن نکرده که اولین دسته از جت های فرود آن چه زمانی به بازار می رسند و آماده فروش هستند.

اولین جت عمود پرواز برقی که فروخته می‌شود!

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.