| کد خبر: 252833 |

سطل زباله دریایی چیست؟

◄ سطل زباله شناور ایده ای برای حذف زباره ها از روی سطح آب +فیلم

سطل زباله دریایی به نام Seabin یک روش جدید برای حذف پلاستیک، روغن و سایر زباله‌ ها از دریاها و اقیانوس‌ ها است.

تین نیوز

سطل زباله دریایی به نام Seabin یک روش جدید برای حذف پلاستیک ، روغن و سایر زباله ها از دریاها و اقیانوس ها است. Seabin که اساساً یک سطل زباله شناور است، در بنادر، اسکله های تفریحی و سایر مناطق ساحلی مستقر می شود تا زباله هایی که هنگام بالا و پایین رفتن در منطقه جزر و مدی در مجاورت آن قرار می گیرند را جمع آوری کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوگرید، سطل زباله دریایی Seabin به کمک یک پمپ شناور قادر است هر ساعت 25000 لیتر آب را به درون خود کشیده و به  بیرون بریزد و از این طریق زباله ها را جذب و به کمک کیسه مخصوص خود فیلتر می کند تا بعداً بازیافت یا دفع شوند. همچنین قادر است درصدی از روغن شناور روی سطح آب را نیز از بین ببرد.

سطل زباله دریایی سطل زباله دریایی چگونه گار می کند؟

پروژه Seabin

پروژه سطل زباله دریایی Seabin در سال 2015 توسط پیت چگلینسکی موج سوار استرالیایی و عاشق اقیانوس راه اندازی شد که آرزوی داشتن اقیانوس های کاملاً بدون پلاستیک برای نسل های آینده را داشت. او شغل روزانه خود را رها کرد و Seabin را ایجاد کرد. Seabin تا 20 کیلوگرم زباله ظرفیت دارد و به طور روزانه تخمین زده می شود که این دستگاه باید تا 1.5 کیلوگرم زباله را جمع آوری کند.

البته این مقدار در مقایسه با دو میلیون کیلو پلاستیکی که هر روز وارد اقیانوس های ما می شود، ممکن است رقم کوچکی به نظر برسد – اما با بیش از 5000 سفارش از 330 بندر مختلف در 170 کشور در حال حاضر، در نهایت مجموع این مقادیر می تواند قابل توجه باشد. علاوه بر این، Seabin ممکن است برای آب های آزاد مناسب نباشد و به طور خاص برای پاکسازی مناطق ساحلی طراحی شده است.

یک روز از زندگی یک Seabin

Seabin برای اولین بار در آسیا در باشگاه قایق بادبانی سنگاپور آزمایش شد و نشان داد که قادر به جمع آوری مجموعه متنوعی از زباله ها است. تا کنون، تجزیه و تحلیل مقدار زباله های جمع آوری شده توسط سطل زباله دریایی Seabin به این صورت است:

ته سیگار (29%)

ذرات پلاستیک (28%)

بسته بندی مواد غذایی (26%)

ذرات فوم (5%)

درب بطری (4%)

نی و همزن (2%)

قوطی (1%)

کیسه های پلاستیکی (1%)

امید است که پروژه Seabin پس از تکمیل تمام سفارشات خود بتواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد و با تخمین Ceglinski، بتواند سالانه 70000 تن زباله را از اقیانوس خارج کند. اگرچه باشگاه قایق بادبانی سنگاپور اولین مکان آن در آسیا بود، اما در حال حاضر در بسیاری از نقاط جهان غرب، از جمله در بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، کانادا، هلند، برمودا، اسپانیا، فرانسه و مونته نگرو فعال است.

عملکرد سطح زباله دریایی مشخصات یک سطل زباله دریایی

این پروژه یک راه حل نهایی نیست!

چگلینسکی به طور کامل اعتراف می کند که این سطل زباله دریایی نمی تواند به طور کامل اقیانوس را از زباله های پلاستیکی پاک کند، اما او قاطعانه می گوید که این یک شروع است. او توضیح می دهد: “ما به شما نمی گوییم که Seabin قرار است اقیانوس را نجات دهد، چرا که اینگونه نخواهد بود”. “این فقط بخشی از آشفتگی هایی را که در سواحل ایجاد کرده ایم را از بین می برد”.

در عوض، راه حل واقعی در آموزش مردم جهان در مورد اهمیت دفع درست پلاستیک و عاری از زباله نگه داشتن آبراهه ها نهفته است. با در نظر گرفتن این موضوع، Seabin یک برنامه آموزشی، از جمله برنامه سفیر جهانی خود برای دانش آموزان، برای تلاش و افزایش آگاهی در مورد پیشگیری از آلودگی پلاستیکی ایجاد کرده است.

عملکرد سطح زباله دریایی 2

ویدئو معرفی و توضیحات بیشتر  در مورد عملکرد این سطل زباله را در فیلم زیر مشاهده نمایید؛

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.