| کد خبر: 150453 |

ثبت تخلفات رانندگی با راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: این سامانه برای ثبت هوشمند تخلفات و اعمال قانون رانندگان ایجاد شده است و با راه‌اندازی آن پلیس راه استان‌ها می‌تواند در لحظه، تخلفات رانندگان را رصد کند.

تین نیوز

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: این سامانه برای ثبت هوشمند تخلفات و اعمال قانون رانندگان ایجاد شده است و با راه‌اندازی آن پلیس راه استان‌ها می‌تواند در لحظه، تخلفات رانندگان را رصد کند.

به گزارش ایسنا، سردار تقی مهری در مراسم افتتاح 35 مرکز مانیتورینگ در استان‌های کشور اظهار کرد:

این سامانه هوشمند برای ثبت تخلف و اعمال قانون برای رانندگان متخلف است و امروز شاهد افتتاح مرکز مانیتورینگ در 35 استان هستیم. با راه‌اندازی این سامانه، پلیس راه استان‌ها می‌تواند در لحظه تخلفات رانندگان را در استان خود رصد کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا اضافه کرد: در حال حاضر 1300 دوربین در سطح کشور برای ثبت تخلف وجود دارد و بیش از 750 دستگاه دوربین‌های نظارتی نصب شده‌ است که در پلیس راه استان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. راه‌اندازی این مرکز مانیتورینگ باعث می‌شود که ماموران در استان‌ها، رصد بهتری داشته باشند همچنین این اقدام مسوولیت‌پذیری استان‌ها را نیز افزایش می‌دهد. همچنین آخرین وضعیت جاده‌ها، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها در این مرکز کنترل می‌شود و علاوه بر کنترل این موارد در مرکز، این امکان برای استان‌ها نیز وجود دارد.

مهری با بیان اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی به سمت ارائه خدمات هوشمند حرکت می‌کند، گفت: تلاش ما این است که بتوانیم با این اقدامات هوشمند در کاهش سوانح رانندگی تاثیر داشته و به سمتی حرکت کنیم تا بتوانیم اشراف کاملی داشته باشیم.

وی با اشاره به استفاده از انواع دوربین‌ها گفت: در حال حاضر معابر درون‌شهری و برون‌شهری به بیش از 10هزار دستگاه از انواع دوربین‌ها مجهز شده‌اند و با توجه به برنامه‌یی که در نظر گرفته شده، 1888 دوربین دیگر باید نصب می‌شد که تاکنون نصب بیش از 1200 دستگاه عملیاتی شده است که امیدواریم نصب باقی دوربین‌ها تا پایان تابستان سال 97 به سرانجام برسد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: نیازمند این هستیم که در جاده‌های برون‌شهری دوربین‌های بیشتری نصب شود. در بیش از 450 هزار کیلومتر از معابر نیازمند ایجاد مراکز مانیتورینگ هستیم و در حال حاضر 10 مرکز مانیتورینگ در داخل شهرها داریم.

مهری با بیان اینکه این اقدامات برای پیشگیری از سوانح صورت می‌گیرد، به کاهش آمار تلفات اشاره کرد و گفت: درسال84، 28هزار جانباخته داشتیم که این آمار در سال 95 به کمتر از 16هزار نفر رسید. همچنین از هفته ناجای سال گذشته تا مردادماه امسال، تعداد افرادی که جان خود را از دست داده‌اند، 577 نفر کاسته شد که این آمار 4درصد از مدت مشابه کمتر است. این اتفاق تنها با هماهنگی و تعامل تمام دستگاه‌های امدادی، خدماتی و اصحاب رسانه صورت می‌گیرد.

 

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.