| کد خبر: 179326 |

◄ نصب 1897 دوربین ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها تا خرداد 98

وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای کاهش سوانح رانندگی، دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و ثبت سرعت میانگین را در جاده‌های کشور نصب کردند.

تین نیوز

وزارت راه‌وشهرسازی و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در راستای کاهش سوانح رانندگی، دوربین‌های ثبت تخلف سرعت و ثبت سرعت میانگین را در جاده‌های کشور نصب کردند.

به گزارش تین‌نیوز، مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام در این باره به خبرنگار ما گفت: از سال 94 به پروژه تجهیز  راه‌های اصلی کشور به دوربین کنترل سرعت و تخلفات وارد شده‌ایم.

حسین بذرافشان افزود: ‌در فاز اول 1879 دوربین در 34 هزار کیلومتر از محورهای شریانی کشور نصب می‌شود که این پروژه تا خرداد 98 به پایان می‌رسد و سال آینده همه این دوربین‌ها تحویل سازمان راهداری خواهد شد.

بذرافشان ادامه داد: با توجه به موفقیت این سامانه‌ها پلیس راه و سازمان راهداری به دنبال اجرای فاز دوم این پروژه هستند.

مدیرعامل شرکت گسترش الکترونیک مبین ایران همچنین اضافه کرد: در فاز دوم این پروژه 2 هزار دستگاه سامانه ثبت تخلف سرعت در جاده‌ها نصب می‌شود و در فاز دوم تخلفات جدیدی نیز در این سامانه شناسایی و ثبت خواهد شد.

او درباره نحوه تامین این سامانه‌ها توضیح داد: برخی از قطعات را از خارج کشور وارد می‌کنیم، اما عموماً نرم‌افزارهای این سامانه از داخل تأمین می‌شود و برخی قطعات سخت‌افزاری نیز از کشورهای خارجی می‌آید، اما ما شرکت دانش‌بنیان داخلی در این حوزه داریم که فعالیت می‌کنند.

بذرافشان اظهار داشت: فاز دوم نصب این دوربین‌های ثبت تخلف سرعت با 2 هزار دستگاه سامانه و پیش‌بینی هزینه هزار میلیارد تومانی است که در قالب BOT این رقم محقق می‌شود

بذرافشان افزود: در فاز اول پروژه که 1879 دوربین در 34 هزار کیلومتر در جاده‌های شریانی نصب شد رقم قرارداد 535 میلیارد تومان بود.

مدیرعامل مبین ایران با بیان اینکه سازمان راهداری و وزارت راه در پرداخت‌ها همکاری مناسبی با ما دارند، گفت:‌ برای تامین تجهیزات این سامانه‌ها ارز آزاد خریداری کردیم و دلار بازار ثانویه دریافت نکردیم.

این مقام مسئول در بخش خصوصی اظهار داشت:‌ داده‌های این سامانه‌های هوشمند در اختیار پلیس راه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • l 0 0

    سلام علیکم آقای بذر افشان 1897 سامانه نیست 1879 سامانه است در قالب یک قرارداد نه فاز اول 2000 سامانه نیز به صورت BOT توسط هر شرکتی که در مناقصه برنده بشود انجام خواهد داد در ضمن 1000 تا از این سامانه ها رو طبق برنامه تحویل موقت نکردید.تا خرداد سال 98 هم قطعا نمی توانید.