| کد خبر: 234451 |

اعمال خاموشی با افزایش مصرف از سقف تعیین شده

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت توانیر، دلیل خاموشی‌های روز گذشته را عبور ۳ هزار مگاواتی از سقف مجاز تعیین شده برای مصرف برق در کشور دانست.

تین نیوز

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت توانیر، دلیل خاموشی‌های روز گذشته را عبور ۳ هزار مگاواتی از سقف مجاز تعیین شده برای مصرف برق در کشور دانست.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، مسعود صادقی با اشاره به اینکه عبور از سقف تعیین شده مصرف برق، شبکه سراسری را با ناپایداری مواجه می‌کند افزود: فرکانس شاخص بسیار مهمی در صنعت برق محسوب می‌شود و حفظ آن در شرایط ایمن و پایدار به معنای ایجاد پایداری در شبکه سراسری است بنابراین افزایش مصرف برق می‌تواند فرکانس را با افت مواجه و در نتیجه شبکه برق را ناپایدار کند.

وی با بیان اینکه تنها راهکار برای حفظ فرکانس مشارکت عمومی در مدیریت مصرف برق است گفت: برای جلوگیری از بروز خاموشی به دلیل افت فرکانس همه مشترکان برق باید تا ۱۵ درصد در میزان مصرف برق خود صرفه جویی کنند.

صادقی با تاکید بر اینکه استان‌هایی که از سقف تعیین شده مصرف برق عبور می‌کنند در اولویت خاموشی اضطراری هستند افزود: امروز نیاز کشور به مصرف برق به ۶۴ هزار مگاوات رسید این درحالی است که توان تولید برق در کشور تا ۵۳ هزار مگاوات خواهد بود.

مدیرکل دفتر نظارت بر شرکت توانیر با بیان اینکه تولید برق تا ۵۳ هزار مگاوات هم در همه ساعات روز امکان پذیر نیست ادامه داد: تفاوت ۱۲ هزار مگاواتی تولید و مصرف فقط با مدیریت مصرف در بخش‌های مختلف امکان پذیر است.

وی با اشاره به ادامه دار بودن گرمای هوا تا ۱۵ شهریور گفت: در این مدت نیاز به رعایت الگوی مصرف وجود دارد، زیرا هر یک درجه افزایش دمای هوا ۲ هزار مگاوات میزان مصرف برق را افزایش می دهد.

صادقی افزود: امروز برخی استان‌های شمالی، شمال غربی و شرقی و استان‌های حاشیه سواحل جنوب کشور از سقف تعیین شده در مصرف عبور کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.