| کد خبر: 231356 |

صنعت برق کم آورد/خاموشی در کشور خانه کرد

علی رغم اینکه هنوز تابستان شروع نشده اما موتور روشنایی وزارت نیرو کم آورد و از چند روز پیش شاهد خاموشی‌های پراکنده در کشور هستیم که نهایتا دیروز به اوج خود رسید و منجر به انتشار جداول خاموشی شد.

تین نیوز

علی رغم اینکه هنوز تابستان شروع نشده اما موتور روشنایی وزارت نیرو کم آورد و از چند روز پیش شاهد خاموشی‌های پراکنده در کشور هستیم که نهایتا دیروز به اوج خود رسید و منجر به انتشار جداول خاموشی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، آنطور که محمدحسن متولی زاده - مدیرعامل توانیر - اعلام کرده آنچه موجب خاموشی های پراکنده در تهران و سایر استان‌ها شده و در واقع دلیل بهم خوردن تراز تولید و مصرف به حساب می آید، خشکسالی و غیر ممکن شدن استفاده از برخی نیروگاه های برق آبی، افزایش دما و بالا رفتن مصرف برق، ورود زودهنگام چاه‌های کشاورزی و در نهایت پدیده جدیدی به نام رمزارزها بوده است.

دلایلی که هر کدام با مدیریت درست وزارت نیرو می‌توانست مدیریت شود، اما گویا طرح‌های هر هفته وزارت نیرو و پویش هر هفته نتوانست ریسمان کمک برای روشنایی کشور باشد، اما در این بین موضوعی که روز گذشته بیش از هر چیزی موجب ناراحتی مشترکان شده بود اعمال خاموشی بدون اطلاع قبلی بود البته گرچه که برخی از استان ها همچون خراسان رضوی و البرز اقدام به انتشار جداول خاموشی کرده بودند اما گویا برنامه خاموشی این استان ها نیز چندان مطابق جداول ارائه شده نبود.

با افزایش مصرف برق و وقوع خاموشی‌های پراکنده در روز گذشته دو تصمیم مهم توسط صنعت برق اتخاذ شد اول اینکه برق چهار سازمان دولتی پر مصرف که اقدام به کاهش ۵۰ درصدی مصرف خود نکردند قطع شد و وزارت صمت، بانک مرکزی، بنیاد تعاون و سازمان ثبت و اسناد کشور، روز خود را در خاموشی سپری کردند.

علاوه بر این به منظور تامین برق مشترکان و کمک به جلوگیری از بروز خاموشی، مراکز استخراج رمز ارز در ساعات اوج مصرف برق خاموش شدند تا شاید راه چاره ای برای گذر از خاموشی های پراکنده کشور باشد اما این دو را هکار نیز پاسخگو نبود و برخی از مشترکان حتی بیش از چهار ساعت خاموشی را متحمل شدند.

در شرایطی که خیلی از مردم با کرونا دست و پنجه نرم می کنند و بعضا پرستار عزیزان خود در خانه هستند لازم بود تا امسال وزارت نیرو تامین برق را به طور جدی تری در دستور کار خود قرار دهد تا شاهد خاموشی نباشیم اما گویا زور وزارت نیرو به کم بارشی، گرمای هوا و به قول خودشان پدیده جدید رمزارز ها نرسید. با این حال آنطور که مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق اعلام کرده مشترکان از امروز می توانند استعلام وضعیت خاموشی خود را از طریق سامانه "برق من" و یا با مراجعه به سایت توزیع برق استان خود جویا شوند.

هرچند قطع برق آن هم در شرایط کرونایی توجیه پذیر نیست اما حداقل اطلاع رسانی آن می تواند عواقب این خاموشی را کمتر کند، در این میان انتظار می رود که مشترکان نیز با مدیریت مصرف برق همکاری لازم را برای گذر از این شرایط داشته باشند.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.