1 از
  • افسانه اول: همه باید از ماسک استفاده کنند

    افرادی که حالشان خوب است نیازی به پوشیدن ماسک ندارند.دکتر جروم ادمز، مدیرعامل جراحان آمریکا معتقد است اگر ماسک را به شکل درستی نپوشید احتمال ابتلای شما به بیماری افزایش پیدا می‌کند. کسانی که علائم بیماری در آن‌ها مشاهده می‌شود باید ماسک بپوشند تا جلوی ابتلای دیگران به بیماری را بگیرند. دست از خرید بیهوده ماسک پزشکی بردارید چون تنها تعداد آن‌ها را کاهش داده و افراد دیگر را در خطر قرار می‌دهد.

  • افسانه دوم: سیر و زنجبیل...

    سیر، زنجبیل آب و ویتامین C ! برخلاف آن چه در فضای مجازی گفته می‌شود هنوز هیچ مدرکی وجود ندارد که این‌ها می‌توانند از افراد در مقابل کروناویروس حفاظت کنند. ضمن اینکه اتانول ۷۵درصد می‌تواند ویروس را روی پوست شما بکشند اما اگر ویروس داخل بدنتان باشد این کارها می‌توانند خطرناک هم باشند.پس از ضدعفونی کننده شیمیایی استفاده نکنید.چون بهترین راه مراقبت از خودتان دور شدن از افراد مشکوک به بیماری و شستن دست‌هایتان برای حداقل ۲۰ ثانیه است.

  • افسانه سوم: سیاه‌پوستان کرونا نمی‌گیرند

    واقعیت این است که همه افراد از هر رنگ و نژاد می‌توانند مبتلا به این ویروس شوند. هر شخصی که به فرد مبتلا نزدیک شود؛ در معرض این ویروس است. تاکنون، ویروس کرونا در شرایط شیوع گسترده در کشورهای آفریقایی قرار نگرفته، اما گزارش‌هایی از ابتلای افراد به این ویروس در آفریقا وجود دارند که نشان می‌دهد گسترش این ویروس در آفریقا نیز سرعت گرفته است. از 100 نمونه تایید شده مبتلا به کروناویروس، نیمی از آنها در مصر بودند

  • افسانه چهارم: کروناویروس را انسان‌ها ساختند

    با تبدیل شیوع کروناویروس به یک بحران سلامت اجتماعی، نظریه‌ای به وجود آمد که این ویروس نه در طبیعت بلکه در آزمایشگاه‌ها ایجاد شده است. این شایعات که توسط حساب‌های تایید نشده در فضای مجازی منتشر می‌شدند به سرعت قدرت گرفتند. دانشمندان چه در چین و چه در غرب این نظریات را به طور کامل رد می‌کنند، متخصصان در حال پیدا کردن منشاء اصلی این بیماری هستند و احتمالا منشاء آن خفاش‌ها هستند.

  • افسانه پنجم: گرما، قاتل کرونا ویروس است

    سازمان جهانی بهداشت موسوم به WHO می‌گوید خشک‌کننده‌های دست نمی‌توانند کروناویروس را بکشند، به گفته آن‌ها نباید لامپ‌های فرابنفش هم برای ضدعفونی دست استفاده کنید چرا که این کار برای بدن خطرناک است.

  • افسانه ششم: ویروس با بسته‌های پستی منتقل می‌شود

    با خیال راحت بسته پستی خود را باز کنید.دریافت نامه یا بسته‌ای از چین شما را در خطر ابتلا به بیماری قرار نمی‌دهد. محققان در حال مطالعه نحوه شیوع کروناویروس جدید هستند اما تجربیات قبلی نشان داده‌اند که این ویروس‌ها برای زمان زیادی روی سطوح باقی نمی‌مانند.

  • افسانه هفتم: کودکان مبتلا نمی‌شوند

    این هم نادرست است. هر کس در هر سنی می‌تواند مبتلا به کرونا ویروس شود. اما افراد مسن‌تر و کسانی که بیماری پیش‌زمینه‌ای دارند نسبت به این ویروس آسیب‌پذیرتر هستند.بیشتر افراد غیرمبتلا به کروناویروس بزرگسالان هستند، اما کودکان هم به این ویروس مبتلا شده‌اند.

  • افسانه هشتم: کسی که مبتلا شود؛ می‌میرد

    این هم دروغ است. چرا که آمار مرگ‌ومیر ناشی از این ویروس ۲درصد است و دانشمندان انتظار دارند این عدد کاهش پیدا کند.افراد مبتلا به کروناویروس معمولا با علایمی مثل علایم سرماخوردگی معمولی روبرو می‌شوند و بعد از مدتی این علایم به طور خودبه خودی از بین می‌روند. این بیماری در موارد کمی می‌تواند مرگبار باشد. هرچند نباید فراموش کرد که با توجه به حجم بالای شیوع و گستردگی ویروس، 2درصد مرگ و میر هم عدد بالایی است

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.