| کد خبر: 179909 |

◄ ورود سامانه بارشی از فردا

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و همچنین پیش‌‌بینی کلی مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز چهارشنبه برای غالب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی شد.

تین نیوز

بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و همچنین پیش‌‌بینی کلی مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز چهارشنبه برای غالب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی و همچنین پیش‌‌بینی کلی مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز چهارشنبه برای غالب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی شد.

همچنین طی امروز در بعضی ساعات وزش باد شدید و افزایش دما در استان‌های گیلان، اردبیل و زنجان دور از انتظار نیست.

فردا پنجشنبه از اوایل روز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، برای نواحی غرب و شمال غرب کشور بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

در اواخر وقت فردا پنجشنبه و برای روز جمعه این سامانه تقویت شده و علاوه بر نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

برای روز جمعه در نواحی جنوب غرب بارش به شکل رگبار و رعدوبرق خواهد بود و بیشینه بارش‌ها در روز پنجشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی خواهد بود.

به همین خاطر این بارش‌ها سبب آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه ها شده و از این رو به هموطنان عزیز در استان‌های فوق توصیه می‌شود از تردد و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

همچنین  به مسافرانی که قصد تردد از جاده های کوهستانی برف گیر را دارند، توصیه می‌شود وسایل و امکانات ایمنی و گرمایشی لازم به همراه داشته باشند.

انتظار می‌رود افزایش بارش‌ها برای جمعه در استان‌های لرستان، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، فارس، بوشهر، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان شرقی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و غرب مازندران رخ دهد.

سواحل خلیج فارس در استان‌های بوشهر و خوزستان از بعدازظهر امروز و طی فردا جمعه در کنار سواحل خزر مواج و توفانی پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.