| کد خبر: 126395 |

پرداخت هزینه‌های مازاد افزایش نیافتن کرایه‌ها از سوی دولت

تین‌نیوز| عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران گفت: در صورتی که قرار باشد در سال 96 شاهد افزایش کرایه‌ها نباشیم، دولت باید هزینه های مازاد را متحمل شود.

 
ابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: فرمانداری تهران برای نخستین بار به مصوبه افزایش کرایه ها که در شورای شهر تهران به تصویب رسید اعتراض کرد و پس از آن این مصوبه بار دیگر در شورای شهر مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت. 

وی افزود: تاکنون فرمانداری تهران اعتراض مجددی به مصوبه اصلاح شده شورای شهر نداشته است اما در صورتی که این اعتراض اعلام شود، بحث افزایش کرایه ها در شورای حل اختلاف مطرح و در دستور بررسی قرار می گیرد.
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دلایل تاکید شورای شهر به موضوع افزایش کرایه ها تصریح کرد: دولت سهم خود از یارانه بلیت اتوبوس و مترو را پرداخت نمی کند و شهرداری به تنهایی قادر نیست تمام این هزینه ها را متحمل شود.

قناعتی ادامه داد: همان طور که دولت برای گران نشدن بیش از اندازه بهای آب و برق برنامه دارد باید برای افزایش نیافتن کرایه ها نیز با مدیریت شهری همکاری داشته باشد.

وی در خصوص فعالیت اتوبوس های بخش خصوصی در شهر تهران و نحوه همکاری آنها با شهرداری اظهارکرد: در حال حاضر 70 درصد اتوبوس های شهر تهران در اختیار بخش خصوصی است و در صورتی که قرار باشد کرایه ها افزایش نیابد، بدون شک دولت باید برای صاحبان بخش خصوصی برنامه داشته باشد و هزینه های مازاد شهرداری را پرداخت کند.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تا پایان اردیبهشت ماه در رابطه با افزایش کرایه های وسایل حمل و نقل عمومی برنامه ریزی می شود گفت: به گونه ای برنامه ریزی شده که حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه در رابطه با افزایش کرایه ها تصمیم نهایی اتخاذ شود تا بیش از این رانندگان تاکسی ها و همچنین اتوبوس های بخش خصوصی متضرر نشوند. 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.