| کد خبر: 242190 |

◄ وزارت امور خارجه حامی راه آهن است

وزیر امور خارجه در جلسه مشترک با مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از ادامه حمایت قاطع وزارت امور خارجه از تلاش‌های راه‌آهن در راستای دیپلماسی اقتصادی و اهمیت ترانزیت تاکید کرد.

تین نیوز

 میعاد صالحی مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و معاونان وی در جلسه مشترک روز جاری در وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان را در جریان آخرین تحولات و دستاوردهای حوزه ترانزیت ریلی کشور قرار دادند.  

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مدیرعامل راه آهن به رشد چشمگیر جابه جایی کالای ترانزیتی در شش ماهه اخیر در مقایسه با مدت مشابه سال قبل اشاره و براهتمام راه آهن در عملیاتی کردنِ حداکثریِ امکانات و ظرفیت‌های بالقوه صنعت حمل و نقل ریلی کشور تاکید کرد.  

وی همچنین گزارشی از آخرین اقدامات در راستای ساخت حلقه‌های مفقوده ریلی در کریدور شمال - جنوب از جمله راه آهن رشت - آستارا و راه آهن چابهار - زاهدان را به وزیر امور خارجه ارائه کرد.  

وزیر امور خارجه نیز ضمن اشاره به اهمیت ترانزیت در دیپلماسی اقتصادی و سیاست همسایگی دولت، از مدیر عامل و کلیه دست اندرکاران راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خاطر تلاش‌های گسترده برای ارتقا جایگاه ترانزیتی کشور قدردانی کرد.

امیرعبداللهیان همچنین بر ادامه حمایت قاطع وزارت امور خارجه از این تلاش‌ها در راستای دیپلماسی اقتصادی و اهمیت ترانزیت تاکید و تصریح کرد که وزارت امور خارجه پیگیری‌های لازم را با مقام های ذیربط برای کمک به رفع برخی تنگناها و کاستی‌ها به عمل خواهد آورد.  

در این جلسه همچنین معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و معاون بهره برداری راه آهن نیز توضیحاتی در خصوص فعالیت‌های مربوط به تسهیل ترانزیت ریلی در سرخس و اینچه برون و حمل و نقل چندوجهی در بنادر شمالی کشور ارائه کردند.    

در پایان مقرر شد جلسات دوجانبه راه آهن و وزارت امور خارجه تداوم داشته باشد و همچنین موضوعات مورد بحث در این جلسه در «کارگروه ملی دیپلماسی حمل و نقل و ترانزیت» نیز دنبال شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.