| کد خبر: 241761 |

◄ جهش در حمل و نقل ریلی کشور به تقویت باور و امید نیاز دارد

دکتر سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، با حضور در جمع نمازگزاران ساختمان شهدای راه‌آهن، آغاز ماه مبارک رمضان را به خانواده بزرگ راه آهن تبریک گفت و بر ضرورت تقویت امید و باور در کارکنان راه‌آهن به منظور ایجاد جهش حوزه حمل و نقل ریلی تاکید کرد.

تین نیوز

 دکتر سید میعاد صالحی در جمع نمازگزاران ستادی راه‌آهن با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان، یادآور شد: این ماه، ماه نزول رحمت الهی است و انشالله خداوند سبحان، ظرف وجودی همگی ما را از مضامین ذکر شده در دعاهای این ماه پر کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، وی با اشاره به اینکه کار اداری راه‌آهن از شنبه ۷ فروردین شروع شده است، افزود: تغییراتی در سیاست‌های راه‌آهن ایجاد شده است و به زودی شاهد ثمرات و نتایج اقداماتی که در ۵ ماه گذشته انجام شده است، خواهید بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: طی سال گذشته مسایلی در راه‌آهن وجود داشت که به لطف خدا و کمک ائمه اطهار و تلاش‌های انجام شده توسط مدیران و پرسنل شرکت راه آهن، نکات منفی حتی الامکان حذف و نقاط مثبت تقویت شد.

وی تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاد بسترسازی و ورود اولیه بود و در ماه‌های آینده نتایج اتفاقات رخ داده درمجامع تصمیم ساز را مشاهده خواهید کرد.

مدیرعامل راه‌آهن اظهار کرد: با توجه به حمایت‌هایی که رئیس جمهوری محترم و وزیر محترم راه و شهرسازی دارند و نکاتی که مد نظر ما بوده، گام‌های مثبتی در صنعت حمل و نقل ریلی کشور برداشته شده که آثار آن در سال جدید نمایان خواهند شد.

دکتر صالحی عنوان کرد: این مسیر پر از موانع است و دو راه برای این موضوع وجود دارد؛ یا باید مثل گذشته صرفا نظاره گر اقدامات باشیم و بی تفاوت عبور کنیم یا اینکه با امید و در جهت تحقق آرمان های کشور و انقلاب، شروع به اصلاح آثار نامطلوب به جا مانده از گذشته بکنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: خیلی ها اعتقاد نداشتند که حمل و نقل ریلی گلوگاه جهش اقتصادی کشور است ولی اکنون مسئولان ارشد بر این موضوع باور دارند.

وی با اشاره به سفر چند روز پیش رئیس جمهوری و وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی و بازدید از ایستگاه ریلی سرخس و همچنین دیدار اسفندماه ایشان از ایستگاه اینچه برون، اظهار کرد: در آن‌جا مسایل و توضیحات بسیار خوبی مطرح شد و همگی بر اینکه حمل و نقل ریلی باید پیشرونده اقتصاد باشد، تاکید کردند.

دکتر صالحی خاطرنشان کرد: در وزارت راه و شهرسازی، قبلاً بیشتر مسایل حوزه مسکن مطرح شده بود؛ اما اکنون در بیانات آقای مهندس قاسمی، وزیر محترم راه و شهرسازی علاوه بر موضوع مسکن، بر موضوع حمل و نقل ریلی نیز تاکید می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: اکنون در حوزه حمل و نقل ریلی، ده‌ها مشکل به ما به ارث رسیده است که یکی از این موضوعات، بحث معیشت کارکنان محترم راه‌آهن است.

وی تاکید کرد: ما در وضعیت استخدامی مشکل داریم و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را به صورت سیستمی و در برخی از مسایل دیگر به صورت نقطه ای برطرف کنیم.

مدیرعامل راه‌آهن عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم گام به گام مشکلات را حل کنیم و برای این کار نیاز داریم تا امید و باور دوباره در راه‌آهن شکل بگیرد.

دکتر صالحی تاکید کرد: اکنون این عزم در رئیس جمهوری محترم، معاون اول محترم ریاست جمهوری و وزیر محترم راه و شهرسازی وجود دارد و به همین جهت اکنون ما نیاز داریم تا یک بار دیگر باور کنیم که حوزه حمل و نقل ریلی می‌تواند در اقتصاد کشور جهش ایجاد کند.

دکتر صالحی یادآور شد: یکی از موضوعاتی که در کشور مغفول مانده مربوط به حوزه حمل و نقل ریلی است. امیدواریم که بتوانیم در بحث سیاست گذاری اقدامات موثری انجام دهیم و این اقدام میسر نمی‌شود مگر اینکه امید ایجاد کنیم تا کارها رو به جلو بروند.

 

دکتر صالحی عنوان کرد: برخی از مشکلات فراسازمانی هستند که ما در تلاش برای حل و برطرف کردن آن‌ها هستیم. با برطرف شدن آن ها بسیاری از مشکلات داخلی نیز نیز برطرف خواهند شد.
 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی 0 0

    فعلا اصلی ترن بذر ناامیدی وعده های شماست
    در جلسه آذر با لکموموتیورانان گفتید باید مشکلات تا عید حل شود
    اما هیچ هیچ اقدامی نشد
    شما به نظر فهم درستی نه از مدیریت دارید و نه از راه آهن
    الان بلاتکلیفی مدیریتی در راه آهن همچون بیماری سرطانی است ده ساله که به جانش افتاده