| کد خبر: 182042 |

◄ زمان حرکت کاروان راهیان نور راه‌آهن

کاروان‌های راهیان نور راه‌آهن در قالب ۹ کاروان ۱۲۰ نفره از تاریخ ۲۳ بهمن ماه تا ۲۰ اسفند اعزام خواهند شد.

تین نیوز

مشاور مدیرعامل در امور ایثارگران و فرمانده مقاومت بسیج راه‌آهن از اعزام کاروان‌های راهیان نور در قالب ۹ کاروان ۱۲۰ نفره از تاریخ ۲۳ بهمن ماه تا ۲۰ اسفند خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، سرهنگ داود عباس‌زاده در نشست خبری که صبح امروز با اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: طی چهل سال گذشته دشمن به سرکردگی امریکا همواره در حال تلاش برای توطئه و ایجاد سد و مانع برای پیشرفت و ثبات کشور بوده است که می‌توان به جدایی‌طلبان اول انقلاب، بنی صدر خیانتکار، کودتای نوژه، جریان طبس، جنگ تحمیلی  اشاره کرد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج راه‌آهن افزود: در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار کیلومتر شبکه ریلی در کشور وجود دارد و در دوران جمهوری اسلامی ایران به دلیل تاثیر ریل در حمل بار، محیط زیست، صرفه جویی سوخت، آرامش سفر و ایمنی راه‌ها، این امر مورد توجه جدی قرار گرفته است و میزان پیشرفت حاصل شده در ریل قابل مقایسه با قبل نیست.

عباس‌زاده با اشاره به اقدامات دوران دفاع مقدس اظهار داشت: راه‌آهن نقش موثری در جابجایی رزمندگان، جابه‌جایی شهدا با کانتینرهای یخچال‌دار، حمل مجروحان با واگن‌های آمبولانس و حمل ادوات نظامی و استفاده از کارگاه‌های ریلی به عنوان تعمیرگاه‌های نظامی داشت.

مشاور مدیرعامل راه‌آهن اضافه کرد: راه‌آهن ۲۴۸ شهید، ۲۰۹ آزاده و ۵ هزار رزمنده تقدیم انقلاب کرده است و تندیسی در این خصوص طراحی و تهیه شده است که در ایستگاه‌های تهران، خوزستان، مشهد، اصفهان، زنجان رونمایی شده و و ۲۰ اسفندماه در ایستگاه زاهدان رونمایی خواهد شد.

عباس‌زاده همچنین با اشاره برگزاری سفرهای راهیان نور پرسنل و کارکنان شرکت راه‌آهن بیان داشت: از ۲۳ بهمن تا ۲۰ اسفندماه در قالب ۹ کاروان ۱۲۰ نفره در 4 روز، علاقه‌مندان بازدید از مناطق هویزه، طلائیه، چذابه، دهلاویه، اروند، دژکوه، شوش و... راهی این مناطق خواهند شد.

این مقام مسئول شرکت راه‌آهن درخصوص راهپیمایی دهه فجر نیز خاطرنشان کرد: غرفه راه‌آهن در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن امسال آماده پذیرایی و ارائه خدمات به ۳۰ هزار مراجعه کننده است و در طول دهه فجر نیز نمایشگاه‌های متعددی از داخل ساختمان مرکزی راه‌آهن تا موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.