| کد خبر: 168788 |

◄ با وجود تحریم‌ها، کمترین وابستگی خارجی، در بخش ریلی است

در جاهایی که سازنده‌های داخلی امکانات لازم را داشته باشند، از توان آنها استفاده می‌کنیم، همچنان‌که پیش از این نیز همین‌گونه بوده است. ما تنها در بحث تأمین قطعات لکوموتیو است که باید تلاش کنیم زودتر مشکلات را حل کنیم.

تین نیوز

با شروع تحریم‌های تازه امریکا علیه ایران، گمانه‌زنی‌ها درباره میزان تاثیرگذاری این اتفاق سیاسی بر حوزه ریلی و واردات قطعات اساسی مربوط به واگن‌های باری و مسافری ایجاد شد.

به گزارش تین‌نیوز، قائم‌مقام شرکت راه‌آهن در این‌باره گفت: اعمال تحریم‌ها در حوزه ریلی موضوع جدیدی نیست.

حسین عاشوری تصریح کرد: تحریم‌ها در حوزه راه‌آهن به دو بخش حمل‌ونقل بین‌المللی یعنی حوزه ترانزیت، واردات و صادرات و همچنین تامین قطعات، لوازم و ماشین‌آلات و تعمیر تقسیم می‌شود.

عاشوری ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که در دوران تحریم‌های گذشته داشته‌ایم آشنایی کاملی با راه‌های برون‌رفت از این موقعیت را داریم و همکارهای خوبی با کشورهای همسایه وابسته به کشورهای اروپایی داریم. بنابراین این تعاملات می‌تواند مشکلات متعدد را رفع ‌و رجوع کند.

این مقام مسئول درباره تامین قطعات از ۱۵ مردادماه یعنی زمان اجرای تمامی تحریم‌ها از سوی آمریکا گفت: خوشبختانه بخش اعظمی از قطعات ریلی در طی ۲۰ سال گذشته داخلی شده است.

عاشوری اضافه کرد: در حال حاضر در حوزه واگن‌های باری حدود ۹۰درصد، در بخش واگن مسافری بیش از ۶۰ درصد و در حوزه لکوموتیو حدود ۵۰ درصد قطعات تولید داخل است.

قائم‌مقام شرکت افزود: در حوزه زیربنایی بخش‌های تولید علایم و ارتباطات، تراورس،‌ پابند و... نیز از تولیدات داخلی استفاده می‌شود.

عاشوری ادامه داد: ما تا به حال تنها در حوزه ریل به کشورهای خارجی وابستگی داشته‌ایم که خوشبختانه این مورد نیز با کمک شرکت ذوب‌آهن حل‌شده است.

عاشوری درباره راه‌حل این موضوع نیز گفت: در گذشته و در زمان تحریم‌ها، قطعات مورد نیازمان را تامین می‌کردیم. بنابراین راه دور زدن تحریم‌ها را می‌دانیم فقط این کار مقداری هزینه‌های ما را افزایش می‌دهد.

او افزود: در جاهایی که سازنده‌های داخلی امکانات لازم را داشته باشند، از توان آنها استفاده می‌کنیم، همچنان‌که پیش از این نیز همین‌گونه بوده است. ما تنها در بحث تأمین قطعات لکوموتیو است که باید تلاش کنیم زودتر مشکلات را حل کنیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: بوژی واگن‌های باری و مسافری توسط دو شرکت داخلی تولید می‌شود و در این بخش وابستگی به خارج نداریم.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.